2017-04-01, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Jag har sett spelare bli utvisade för betydligt mildare saker typ den gången ni vann er titel. Jag tycker inte att det ska vara rött.

Den stora skillnaden är ju att Lewicki kom med sträckta ben och med dobbarna först. Eriksson drar ju uppenbart in fötterna. Du måste kämpa hårt för att få Lewickis agerande att vara mildare.

https://youtu.be/0HT8iHPVcf0?t=6195

Det är ju å andra sidan inte första gången röda kort tas upp när vi mött er. Jag kommer ihåg att det var många MFF:are härinne som inte tyckte Halstis karatespark var rött kort heller.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tv-tva-hoga-sparkar---men-bara-malmospelaren-fick-rott/
Senast redigerad av trazke 2017-04-01 kl. 19:38.
Citera
2017-04-01, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Den stora skillnaden är ju att Lewicki kom med sträckta ben och med dobbarna först. Eriksson drar ju uppenbart in fötterna. Du måste kämpa hårt för att få Lewickis agerande att vara mildare.

https://youtu.be/0HT8iHPVcf0?t=6195

Det är ju å andra sidan inte första gången röda kort tas upp när vi mött er. Jag kommer ihåg att det var många MFF:are härinne som inte tyckte Halstis karatespark var rött kort heller.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tv-tva-hoga-sparkar---men-bara-malmospelaren-fick-rott/
Äh. Pallar inte dividera domslut så skulle bara hållit käften från början. Två klumpiga idiottacklingar, en på boll med med sträckt ben och en på motståndarens stödjeben med benen indragna, att en blir röd och den andra gul begriper jag inte.
Citera
2017-04-01, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argh123
Har det det betydelse? Ja antagligen Eftersom "mitt" lag vann för ett herrans massa år sedan sist

Ja, det har faktiskt lite betydelse för min del. Jag har nämligen aldrig hört en fotbollssupporter vilja ha slutspel, däremot har jag hört en hel del fotbollsointresserade kollegor tycka hockey är roligare för att det är slutspel etc. Fotbollssupportrar är rent generellt ganska konservativa.

Jag var inte med då, men det har ju funnits slutspel och kvalserier och grejer redan, något som man slopade rätt fort. Jag har en vag känsla att det inte blev någon succé och därefter har vi en serie dr man möter varandra två gånger.
Citera
2017-04-01, 21:53
Medlem
Finns det inga HBK:are här? Nu har ni chansen; att i några timmar till underteckna med //serieledarna
Citera
2017-04-01, 22:16
Medlem
goelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Finns det inga HBK:are här? Nu har ni chansen; att i några timmar till underteckna med //serieledarna
Skrev ett skrytigt inlägg innan men då kraschade visst telefonen. Hur känns det där nere?
//Serieledarna
Citera
2017-04-01, 22:18
Medlem
Allsvenskan hinner knappt starta innan Rosenberg grater i tidningarna. Seriens vidrigaste spelare?
Citera
2017-04-01, 22:48
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Måhända första gången du ser fotboll? Kan ju aldrig vara rött!

Han tar inte bollen överhuvudtaget utan kör rätt in i stödjebenet. Hade kunnat sluta riktigt illa.

Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Allsvenskan hinner knappt starta innan Rosenberg grater i tidningarna. Seriens vidrigaste spelare?

Var gråter han någonstans?
Citera
2017-04-02, 03:56
Medlem
MrSkargards avatar
Magnus Pehrsson säger sig vara nöjd med Cibickis positionsbyte i premiärmatchen trots att det innebar att MFF:s anfallsspel blev extremt uddlöst. Vill Pehrsson att MFF-supportrarna ska tappa förtroendet för honom redan nu?
Citera
2017-04-02, 08:45
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Kanske är ensam om detta, men jag tycker det vore coolt om alla lagens supportrar respekterade inmarsch-låtar som man gör med nationalsånger, tycker det är fint och respektfullt att inte försöka förstöra ljudbilden när hemmapubliken ska sjunga.

Haha tycker precis tvärtom. Om motståndarsupportrarna försöker sjunga ner en inmarsch-låt så triggar det de egna supportrarna att sjunga ännu högre för att överrösta. Har aldrig sjungit "Just idag" högre än under derbyn och har aldrig försökt väsnas mer än under aik:s inmarsch i höstats. Ser äckligt mycket fram emot att få sjunga ner "Sjung för gamla djurgårn" till hösten
Citera
2017-04-02, 09:24
Avslutad
Fan nu känns det att det börjar närma sig på allvar. Den där tryckande känslan över bröst och mage, ångest och förväntan på samma gång. Skall vi ta vår första bortaseger mot AIK någonsin eller slutar det som vanligt? Tyvärr är inte Abubakari med i truppen idag, ett fruktansvärt avbräck då han i min mening är minst lika viktig som Farnerud, Paulinho och Lindgren.

Snälla låt oss få en bra start på allsvenskan i år!
Citera
2017-04-02, 09:30
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fan nu känns det att det börjar närma sig på allvar. Den där tryckande känslan över bröst och mage, ångest och förväntan på samma gång. Skall vi ta vår första bortaseger mot AIK någonsin eller slutar det som vanligt? Tyvärr är inte Abubakari med i truppen idag, ett fruktansvärt avbräck då han i min mening är minst lika viktig som Farnerud, Paulinho och Lindgren.

Snälla låt oss få en bra start på allsvenskan i år!

Känner något liknande, fast Kalmar brukar inte förlora hemma mot Ife. Bekräftat att Rasmus spelar premiären åtminstone.
Citera
2017-04-02, 09:42
Medlem
Kan man gå från norra till södra stå på Tele2-arena? Vill stå på Södra men finn bara biljetter på Norra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in