2017-04-01, 08:34
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
NIF-korten 84-88 har börjat röra på sig. Ramsey, Xhaka, Carvalho, Courtois, Bravo (85) har stigit en del. IF-korten däremot har i princip stått stilla. Trodde Heaton, Tadic och Boudebouz skulle hoppa upp 5-10k men helt dött.

Jag avvaktar lite än så länge. Lite orolig att EA börjar strössla med gratis packs snart vilket poppar hål i NIF-bubblan. Kommer hålla koll på priserna och ev sälja under dagen. Om inget oväntat sker borde det ske en gradvis ökning i 7 dagars tid, men det är väl just det då.

Tippar Daily SBC kommer få högre och högre requirements. 62 igår. Om vi landar på 83-84 på sista dagen, då kanske korten sticker iväg rejält?

Notera att TOTW-Sbc går ut om fyra dagar, vilket kan påverka priser på låga IF. De har ju iofs ändå stått stilla...

TIF Icardi som borde tillhöra spelets billigaste IF med 88 overall har bara gått från 58k->63k. Förbaskat liten vinst på ett kort som krävs för Torres och gänget. Så man undrar ju - vilka kort är det som stuckit iväg rejält eg?

I valet och kvalet om Bayern-tyskarna. Fin förtjänst på Lahm, Muller, Javi (85) osv. Men Bundesliga Sbc kan komma när som helst. Tror inte priserna hinner sjunka igen mellan birthday och den.

Skitsvårt med bayernlirarna.

Förövrigt, från en EA-anställd:

https://twitter.com/yahsirqureshi/status/847970439896875008
Citera
2017-04-01, 08:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Skitsvårt med bayernlirarna.

Förövrigt, från en EA-anställd:

https://twitter.com/yahsirqureshi/status/847970439896875008

Ok, najs. Ingen 84-ratad Sbc på dag 8 då. Kanske lika bra att kränga 84-ratade NIFs då.

Använde brons-allsvenskan igår för att lösa. Orkade inte hålla koll på vilka lirare jag körde med tyvärr... tycker det är lurigt att välja liga att lösa Sbc med. Väljer man en som varit kanske man råkar sälja en vänsterback som går för 3k, väljer man en som kommer måste man fylla på.

Ja problemet med Bayernspelarna är att jag bara har en av varje utom Javi (85). Och jag tror jag kommer vilja lösa Lewa Sbc. Så sälja Lahm Muller Ribery nu för profit, eller avvakta? Apsvårt.
Citera
2017-04-01, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ok, najs. Ingen 84-ratad Sbc på dag 8 då. Kanske lika bra att kränga 84-ratade NIFs då.

Använde brons-allsvenskan igår för att lösa. Orkade inte hålla koll på vilka lirare jag körde med tyvärr... tycker det är lurigt att välja liga att lösa Sbc med. Väljer man en som varit kanske man råkar sälja en vänsterback som går för 3k, väljer man en som kommer måste man fylla på.

Ja problemet med Bayernspelarna är att jag bara har en av varje utom Javi (85). Och jag tror jag kommer vilja lösa Lewa Sbc. Så sälja Lahm Muller Ribery nu för profit, eller avvakta? Apsvårt.

Jo men EA lurar en så många gånger om så jag tog profiten på Sokratis 85 kort och Muller iaf. Sokratis går på 8 k nu köpte in 10 st för 2,5 k sitter med 5 Lahm kvar i tradepilen jag är lite sugen på att kränga iväg med köpta för 16k nu går han för 30. Köpte en 86 Forsberg igår för 20 synd man inte köpte mer totw kort igår de har ju gått upp rejält på morgonen. 50k för 86 ratade Piszczek är ju ett kap för en så bra högerback.
Citera
2017-04-01, 09:43
Medlem
Vurte3Ns avatar
Är så jävla sugen på att göra el shaarawy Sbc. Någon som gjort och prövat?
Citera
2017-04-01, 10:30
Medlem
Tycker David Villa ser riktigt härlig ut för runt 300k fått +14 pace i sitt birthday kort. High/low workrate

Finesseshot, beats offside, longshot taker och 5 wrong foot allt utom 175cm kort känns ju riktigt grymt.

men sen hur man ska hybrida in honom. måste kanske göra giovinco sbc endå
Citera
2017-04-01, 10:38
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guanta
Tycker David Villa ser riktigt härlig ut för runt 300k fått +14 pace i sitt birthday kort. High/low workrate

Finesseshot, beats offside, longshot taker och 5 wrong foot allt utom 175cm kort känns ju riktigt grymt.

men sen hur man ska hybrida in honom. måste kanske göra giovinco sbc endå

Villas SBC-kort är svinnice. Står jäkligt rätt hela tiden.. League-SBC-Giovinco lika så!

Själv står jag fortfarande å väger kring CDM-Luiz...

Tänkte byta ut Kanté mot honom här:
https://www.futbin.com/17/squad/2555140

Och sen antingen Costa mot Torres (och då lär det bli 88-versionen och inte SBCn) eller Pedro mot TOTY-Dani Alves.. men är sjukt orolig för att Work rates (på egentligen alla möjliga alternativ) skulle fucka upp allting och göra mig extremt sårbar på min högerkant..

Dilemma dilemma!
Citera
2017-04-01, 10:45
Medlem
eshkoshkas avatar
899:- för 12k FP på PS. Är det alltid det priset?
Citera
2017-04-01, 10:57
Medlem
Shanklygatess avatar
Va säger ni? Värt o göra Lukaku Sbc? Sitter med drygt 200k coins men inga if kort eller nått sånt, vad tror ni den landar på?
Citera
2017-04-01, 11:09
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Va säger ni? Värt o göra Lukaku Sbc? Sitter med drygt 200k coins men inga if kort eller nått sånt, vad tror ni den landar på?
Bara Lukaku kostar ju mer än 200k.
Citera
2017-04-01, 11:10
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:

200k ? bara lukaku if som krävs går väl för ca 500k?
Citera
2017-04-01, 11:11
Medlem
Citat:

I och med att du måste ha en IF-Lukaku att byta in så landar hela kalaset på ca 700k enl futbin. Jag gjorde den igår men har inte hunnit testa honom än. Men lätt värt att splasha coins för ett lila kort

Tips: https://www.futbin.com/squad-building-challenges/ALL/236
Citera
2017-04-01, 11:13
Medlem
Libérées avatar
Hej hallå,

Inhandlade ett PS4 pro + FIFA 17 för en dryg vecka sedan (mitt första FIFA-lir sedan RTWC: 98 till N64 haha), och har direkt fastnat för FUT. Många av er verkar ju handla spelare för flera 100k. Hur lyckades ni egentligen bygga upp er ekonomi när man bara får mellan 4-700 coins per match i snitt? Har ni lirat så jäkla mycket eller har ni byggt upp ett grymt sinne för affärer?

Och en sak till: Hur stor påverkan på erat spel tycker ni att kemin har? Mitt lag har för tillfället ~50, men då jag i princip bara har 13-14 guldspelare får jag nyttja det jag har hehe.

Tacksam för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in