2017-01-02, 09:15
Medlem
EnLitenFryss avatar
Dagens investeringstips: OTW Stones och OTW Mustafi.

OTW Stones är nere på 29k. Spelade trots allt bra mot Liverpool och borde få starta idag mot Burnley. Bör gå upp till 35-36k om han är med i elvan, vinst på 5k per kort.

OTW Mustafi är nere på 52k. Mustafi är tillbaka från skada och satt på bänken igår mot Palace. Bör ta tillbaka sin plats i mittförsvaret från Gabriel när han är 100%. Optimistisk till att han får starta imorgon eller till helgen. När han är skadefri ska kortet ligga på ca 65-75k enligt historiken.

Enda risken är att folk håller i slantarna pga TOTY. Jag känner mig dock trygg i en uppgång om spelarna får starta för sina lag, och där tror jag mer på Stones än Mustafi då Gabriel gjort det bra.

City spelar idag och Arsenal imorgon.
Citera
2017-01-02, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

OTW Stones är nere på 29k. Spelade trots allt bra mot Liverpool och borde få starta idag mot Burnley. Bör gå upp till 35-36k om han är med i elvan, vinst på 5k per kort.

OTW Mustafi är nere på 52k. Mustafi är tillbaka från skada och satt på bänken igår mot Palace. Bör ta tillbaka sin plats i mittförsvaret från Gabriel när han är 100%. Optimistisk till att han får starta imorgon eller till helgen. När han är skadefri ska kortet ligga på ca 65-75k enligt historiken.

Enda risken är att folk håller i slantarna pga TOTY. Jag känner mig dock trygg i en uppgång om spelarna får starta för sina lag, och där tror jag mer på Stones än Mustafi då Gabriel gjort det bra.

5k per kort plus EA's procent när man säljer är väl ingen höjdare eller?
Låter ganska drygt i alla fall att sitta och hålla på så...

Men jag har inte testat så jag vet inte. Är en usel investerare själv :-)
Citera
2017-01-02, 09:49
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockel
5k per kort plus EA's procent när man säljer är väl ingen höjdare eller?
Låter ganska drygt i alla fall att sitta och hålla på så...

Men jag har inte testat så jag vet inte. Är en usel investerare själv :-)

Jag hade räknat bort EA tax när jag sa 5k. Låt säga att Stones säljer för 36k kl 15 idag när elvan släpps. Då får man 34.200 per kort - 29k investering, 5200 coins i profit per kort. Har man sedan 10 kort är det 52k. Ganska ok avkastning på 6h tycker jag iaf.

Men om du har förslag på bättre affärer är jag idel öra!
Citera
2017-01-02, 10:01
Medlem
Citat:

Jag hänger med på Stones. Säljer alla utom en innan matchstart för att garantera en vinst. Om han startar vill säga.
Citera
2017-01-02, 10:13
Medlem
Vurte3Ns avatar
Jag hakade också på Stones, inkassera 5 stycken.
Citera
2017-01-02, 10:37
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Jag hänger med på Stones. Säljer alla utom en innan matchstart för att garantera en vinst. Om han startar vill säga.

Den strategin kör jag med. Försöka lägga ut minuter efter elvan släpps så man får korten sålda under köprushen som uppstår. Sen sitta på en ifall han gör mål/spelar bra så man inte går miste om en eventuell IF-boost. Prislappen är så låg så man kan säkert sälja för 30k efter matchen och bara gå back 500 coins på det kortet.
Citera
2017-01-02, 11:13
Medlem
Citat:
Den strategin kör jag med. Försöka lägga ut minuter efter elvan släpps så man får korten sålda under köprushen som uppstår. Sen sitta på en ifall han gör mål/spelar bra så man inte går miste om en eventuell IF-boost. Prislappen är så låg så man kan säkert sälja för 30k efter matchen och bara gå back 500 coins på det kortet.

Hallå!

Snabb fråga när släpps elvan och vart kan man följa när elvorna släpps?
Citera
2017-01-02, 11:18
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leftyhanded
Hallå!

1h före matchstart i England, alltid. Du kan se elvan på valfri sportbevakningssajt. Sky och BBC brukar släppa dem på minuten, likaså lokaltidningarna. I Manchesters fall, Manchester Evening News. Dvs idag kl 15, då avspark är 16 svensk tid.
Citera
2017-01-02, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leftyhanded
Hallå!

Elvorna släpps alltid en timme innan matchstart och ett bra ställe att kunna se elvan på är t.ex. berörda lags officiella Twitter eller instagram.
Citera
2017-01-02, 11:37
Medlem
EnLitenFryss avatar
Er tur att tipsa mig - POTM-kandidaterna bör släppas i dagarna. Bank Holiday i England idag, så troligen imorgon men ev senare.

Zlatan har gjort 4 mål och 3 assists på 5 matcher där United vunnit alla, känns given som kandidat. Lallana 4 mål och 2 ass på 6 matcher (varav ett inhopp). Några fler kandidater?
Citera
2017-01-02, 11:57
Medlem
Citat:
Er tur att tipsa mig - POTM-kandidaterna bör släppas i dagarna. Bank Holiday i England idag, så troligen imorgon men ev senare.

Zlatan har gjort 4 mål och 3 assists på 5 matcher där United vunnit alla, känns given som kandidat. Lallana 4 mål och 2 ass på 6 matcher (varav ett inhopp). Några fler kandidater?

Har läst några som höjer rösten för Courtois, 4 hållna nollor på sex matcher. Många viktiga prestationer i matcher där Chelsea kommit undan med en 1-0 seger. Tror inte han håller hela vägen pga målvakt-/försvarssfaktorer som spelar in, men han ska ju definitivt nämnas.
Citera
2017-01-02, 12:12
Medlem
Redfish1s avatar
Tjenare har bara en fråga , om
Någon kan besvara den., de e såhär att ja skulle köpa Fifa points via Playstation, så ja testade och tog den billigaste som kostade 9kr, när ja väl gick in på mitt konto så står det att dom har dragit 40kr, sen så såg jag att jag hade 31kr i min plånbok. Är lite ny när det gäller detta., har ea nån typ utav tilläggsavgift ?

Tacksam för svar ha de gött
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in