2017-03-31, 01:26
Medlem
zergrushs avatar
Spicer kommer aldrig ha hört talas om Flynn imorgon och ilsket förneka att någon sådan person någonsin suttit i administrationen.
2017-03-31, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
Kan du utveckla det där med omöjligheten att bygga en mur? Du som kan det här med mur-byggning, är det så att muren måste stå precis på landsgränsen för att fungera? Är det inte möjligt att flytta på muren 5 meter ifall terrängen kräver det? Ja ibland kanske man t.o.m måste flytta muren 100 meter eller 1000 meter. Om det är möjligt att flytta muren från landsgränsen, hur många meter (eller centimeter) är det då möjligt att flytta på den tycker du?

Nu är ju inte jag någon arkitekt som du, men är det totalt omöjligt att göra så här?

Det är raviner, det är ökenområden som i princip omöjliga att jobba i, det kräver en enorm infrastruktur för att ta dit maskiner, folk, och folk måste bo på otillgängliga platser.

Så en gång till skaffa Google Earth och titta på hur det faktiskt ser ut, då kommer du fatta.

Det handlar inte om landgräns eftersom en land gräns endast finns i fantasin, alltså ritat på en karta och inte utritad i verkliga miljöer.

Det handlar om otillgängligheten, att befinna sig i otillgänglig miljö, på vissa ställen är det som att vara på mars.

Så en gång till skaffa Google Earth innan du uttalar dig du gör dig bara dummare då.
2017-03-31, 01:27
Medlem
Donald J. Trump‏Verifierat konto

Citat:
The meeting next week with China will be a very difficult one in that we can no longer have massive trade deficits...

Citat:
...and job losses. American companies must be prepared to look at other alternatives.

Vilken jävla bomb Trump levererar inför mötet.

Trodde fan han inte hade pungkulor till det här.
2017-03-31, 01:36
Medlem
frank-costellos avatar
Jag skrev precis i tråden om amerikansk utrikespolitik att Trump nästa vecka ska träffa Kinas president
Xi Jinping.

Trump nämner det på Twitter, i två Tweets, https://twitter.com/realDonaldTrump/status/847573358912974849
Han skriver att mötet nästa vecka kommer bli ett tufft möte, eftersom USA inte längre kan ha massiva handelsunderskott och på så sätt förlora en massa jobb. Sen skriver han vidare att amerikanska företag måste vara förbereda på andra alternativ.

Här svarar Trump för två sedan på en fråga från journalisten Bill O`Reilly, om Trump skulle ha en stor bankett för Kinas president, om denne kom till USA. Detta med anledning av att USA:s dåvarande president Barack Obama precis skulle vara värd för en bankett med anledningen av att Kinas president var på besök. https://www.youtube.com/watch?v=gMzz-1dybMw
Senast redigerad av frank-costello 2017-03-31 kl. 01:50.
2017-03-31, 02:18
Medlem
Coconocos avatar
"When you are given immunity, that means you have probably committed a crime."

-Michael Flynn on NBC, Sept. 25

Gällande Hillary aide.

http://www.nbcnews.com/meet-the-press/video/michael-flynn-full-interview-trump-is-opening-huge-lead-772781123974

2017-03-31, 02:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Det är raviner, det är ökenområden som i princip omöjliga att jobba i, det kräver en enorm infrastruktur för att ta dit maskiner, folk, och folk måste bo på otillgängliga platser.

Så en gång till skaffa Google Earth och titta på hur det faktiskt ser ut, då kommer du fatta.

Det handlar inte om landgräns eftersom en land gräns endast finns i fantasin, alltså ritat på en karta och inte utritad i verkliga miljöer.

Det handlar om otillgängligheten, att befinna sig i otillgänglig miljö, på vissa ställen är det som att vara på mars.

Så en gång till skaffa Google Earth innan du uttalar dig du gör dig bara dummare då.

Jag ställde tre frågor till dig i mitt förra inlägg. Är du inte läskunnig eller är du för dum för att kunna klara av att besvara dom?

Jag tar det igen:

1.Är det så att muren måste stå precis på landsgränsen för att fungera?
Det här är en JA/NEJ-fråga.

2.Är det inte möjligt att flytta på muren 5 meter ifall terrängen kräver det? (Ja ibland kanske man t.o.m måste flytta muren 100 meter eller 1000 meter.)

3.Om det är möjligt att flytta muren från landsgränsen, hur många meter (eller centimeter) är det då möjligt att flytta på den tycker du?
Här kan du själv besvara frågan i den enhet du själv önskar, men SI-enhet för längd/avstånd är meter.

Svara gärna med att lista upp dina svar 1,2,3.
2017-03-31, 02:56
Medlem
Citat:
Jag ställde tre frågor till dig i mitt förra inlägg. Är du inte läskunnig eller är du för dum för att kunna klara av att besvara dom?

Jag tar det igen:

2.Är det inte möjligt att flytta på muren 5 meter ifall terrängen kräver det? (Ja ibland kanske man t.o.m måste flytta muren 100 meter eller 1000 meter.)

3.Om det är möjligt att flytta muren från landsgränsen, hur många meter (eller centimeter) är det då möjligt att flytta på den tycker du?
Här kan du själv besvara frågan i den enhet du själv önskar, men SI-enhet för längd/avstånd är meter.

Om du nu tar och googlar och kollar upp hur det ser ut så får du kanske svar på dina frågor. Vad skulle en sån mur göra för nytta som du pratar om?
2017-03-31, 04:19
Medlem
DoraFs avatar
Citat:

Jag tar det igen:

Varför biter du dig fast i frågor kring exakt var på centimeter som gränsmuren ska byggas?
Det är sant att geografin är utmanande på många ställen, men det stora hindret i t ex Texas är att marken är privatägd. Det kommer att vara många och långa juridiska processer innan den frigörs för murbyggnation.
2017-03-31, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Sånt här tar tid. Nixon var ett drägg och det tog två år att bygga ett fall av Watergate.
Det finns förvisso möjlighet att det går lite fortare med en tvångsmässigt ljugande fifflare som försöker snuva allt och alla som inte är hans direkta avkomma, men man får heller inte ha för bråttom med den här utvecklingen; President Pence är ett faktum som närmar sig borta på horisonten, så han behöver inte störa sakernas gång.
Han kommer sväras in när tiden är mogen för det.
Nixon var dessutom smart. Trump är ganska korkad och kan ingenting om juridik eller det politiska systemet. "He's gonna die in jail" lär en chef för någon av säkerhetstjänsterna ha sagt för ett tag sen, och FBI verkar inte direkt ha kastat sig över Flynns erbjudande om att vittna så antagligen står de med bevis upp till knäna redan.
Senast redigerad av tymme 2017-03-31 kl. 04:44.
2017-03-31, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Varför inte bara medge att du hoppas istället för tippar? Precis som din sida tidigare hoppats på att Trump inte skulle bli nominerad och därefter hoppades att han inte skulle vinna mot Clinton. Eller rättare sagt, ni kunde egentligen aldrig föreställa er att Trump skulle svära presidenteden. Ändå sprätter ni omkring som tuppar och strör "bedömningar". När ni har haft totalt fel om precis allt. Fantastiskt.

Trump vinner alltid i slutändan. Han är en vinnare och det är sånt som räknas. Han har redan fått neo-con falangen i GOP på defensiven och kommer att röka ut dem helt framöver. Neo-cons ses som losers och sådana vill inga amerikaner bli förknippade med. Flynn och Trump kommer att genomföra en total omstrukturering av underrättelsetjänsterna. Ersätta alla med kopplingar till det tidigare etablissemanget. Alla de f.d höga militärerna i Trumps administration vet vad de har att göra med. Hur man måste göra för att krossa en "deep state". Du kommer att bli besviken igen.

Kan du utveckla hur du tänkte här och hur tycker du att det går?
2017-03-31, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Trump har redan vunnit fajten mot MSM och det är i princip bara CNN som fortsätter med sitt trams. Men så har CNN också rasat i popularitet. Apråpå popularitet har ju även underrättelsetjänsterna tappat enormt mycket genom otaliga skandaler och klanterier. "Pissgate" var den senaste. Flynn och Trump har redan annonserat att total omstrukturering väntar underrättelsetjänsterna. Sen tror jag att du gravt har missförstått en sak. Det är alltså presidenten som ska kunna lita på sina underrättelsetjänster och inte tvärtom. Skrämmande passar bättre in på dig som inte förstått det.

Kan Trump lita på dessa då?

Går allt som beräknat tycker du?
2017-03-31, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Tycker ni okunniga Trumpdyrkare ska skaffa Google Earth och kolla i närbild hur geografin faktiskt ser ut längs gränsen.

Det kommer bli frågan om miljarder i byggnadskostnader, om ens hela muren ens är möjlig att bygga, för det finns områden som kommer bli omöjliga att bygga på.

Skaffa Google Earth och kolla hur det faktiskt ser ut innan du gör sådana okunniga beräkningar.

Även om en mur byggs kommer en ohejdad knarktillförsel ändå pågå, knarkmaffian har mycket pengar och det finns många att muta på båda sidor om gränsen.

Vill man hejda knarkmaffian hjälper inga murar i världen. Pengar är det drivmedel som håller knarkmaffian igång, och människor som vill tjäna pengar, så det finns ändå människor att muta för att fixa så knarket kommer dit det ska.

Det är inte jag som har gjort beräkningarna, miffo. Jag är säker på att de experter som har räknat på det här har gjort lite mer än tittat lite snabbt i Google Earth.

"Det kommer bli frågan om miljarder i byggnadskostnader" Vilken precis siffra du presenterar. Miljarder.

Givetvis kommer inte muren att minska knarkflödet helt, men den kommer att minska och fördyra det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in