2017-03-30, 21:57
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Trumps vice stabschef Katie Walsh dvs nr 2 efter Reince Priebus lämnar med omedelbar verkan:

http://dailycaller.com/2017/03/30/top-trump-staffer-leaves-white-house-after-less-than-three-months/

Bondeoffer i kölvattnet av Obamacarefiaskot, en spark nedåt i syfte att skapa utrymme för Ivanka eller bägge delarna?

Jag får flashback från valrörelsen... Det verkar nu igen "Let Trump be Trump"
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det intressanta är ju att man berättar vad det hela handlar om i NYT:

https://mobile.nytimes.com/2017/03/30/us/politics/devin-nunes-intelligence-reports.html?referer=

DET är vad Nunes svamlat om hela tiden, rapporter från utländska diplomater och ministrar som pratat sinsemellan om hur man skall göra med den nya presidenten, och det är vad han skapat hela denna pajas-situation kring. Inget som ens kan komma i närheten av avlyssning av Trump, bara utlänningar som nämner namnet Trump.

Inte ofta jag använder dessa, men nu passar det

Ja, och som Ny Times skriver
Citat:
But the officials’ description of the intelligence is in line with Mr. Nunes’s own characterization of the material, which he has said was not related to the Russia investigations when he first disclosed its existence in a hastily arranged news conference on March 22.
Så det här till exempel
Citat:
The real issue, Mr. Nunes has said, was that he could figure out the identities of Trump associates from reading reports about intercepted communications that were shared among Obama administration officials with top security clearances. He said some Trump associates were also identified by name in the reports. Normally, intelligence agencies mask the identities of American citizens who are incidentally present in intercepted communications.
gäller fortfarande.

Som jag sa från början har WH börjat använda samma taktik som media
2017-03-30, 22:05
Medlem
FlashyBears avatar
http://www.politico.com/story/2017/03/trump-national-security-mcmaster-overrule-236065
Trump steps in to keep 30-year-old NSC aide
Bannon and Kushner prevail on the president to override his national security adviser and keep a Flynn protégé.
Citat:
President Donald Trump has overruled a decision by his national security adviser, Lt. Gen. H.R. McMaster, to sideline a key intelligence operative who fell out of favor with some at the Central Intelligence Agency, two sources told POLITICO.

On Friday, McMaster told the National Security Council’s senior director for intelligence programs, Ezra Cohen-Watnick, that he would be moved to another position in the organization.

The conversation followed weeks of pressure from career officials at the CIA who had expressed reservations about the 30-year-old intelligence operative and pushed for his ouster.

But Cohen-Watnick appealed McMaster’s decision to two influential allies with whom he had forged a relationship while working on Trump’s transition team — White House advisers Steve Bannon and Jared Kushner. They brought the matter to Trump on Sunday, and the president agreed that Cohen-Watnick should remain as the NSC’s intelligence director, according to two people with knowledge of the episode.
Citat:
Cohen-Watnick was brought onto Trump’s transition team and then the NSC by a leading critic of the CIA: retired Lt. Gen. Michael Flynn, who was Cohen-Watnick’s boss at the Defense Intelligence Agency and preceded McMaster as national security adviser.

Cohen-Watnick and Flynn “saw eye to eye about the failings of the CIA human intelligence operations,” said a Washington consultant who travels in intelligence circles. “The CIA saw him as a threat, so they tried to unseat him and replace him with an agency loyalist,” the operative said.
Detta kan nog vara intressant..
1 Har Flynn fortfarande någon slags inflytande?
2 Varför skulle Kushner och Bannon ha synpunkter i sådana frågor (dessutom trots CIA:s och McMasters expertis)? Det är nog inte direkt sakkunniga... Handlar det om Bannons påstådda kamp mot "deep state"?
2017-03-30, 22:07
Medlem
Slottsherres avatar
Ha, ha! Jag trodde aldrig jag skulle säga något positivt om George W Bush, men hans spontana kommentar (som nu läckt ut) efter Trumps tal vid installationen får mig att känna en viss sympati för honom:

- That was some weird shit!

http://www.breitbart.com/big-government/2017/03/30/that-was-some-weird-shit-george-w-bush-reacts-to-donald-trumps-inauguration/
Senast redigerad av Slottsherre 2017-03-30 kl. 22:10.
2017-03-30, 22:56
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear

Som jag sa från början har WH börjat använda samma taktik som media

Genom att göra både Vita Huset och Nunes till fullständiga idioter; det har inte kommit något som helst positivt för Trump ur hela denna härva. Hur skall detta kunna förbättra presidentens image, göra det lättare att få igenom sin politik eller ens stoppa förtroendefallet är något jag inte kan greppa.
2017-03-30, 22:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Tycker ni okunniga Trumpdyrkare ska skaffa Google Earth och kolla i närbild hur geografin faktiskt ser ut längs gränsen.

Det kommer bli frågan om miljarder i byggnadskostnader, om ens hela muren ens är möjlig att bygga, för det finns områden som kommer bli omöjliga att bygga på.

Skaffa Google Earth och kolla hur det faktiskt ser ut innan du gör sådana okunniga beräkningar.

Kan du utveckla det där med omöjligheten att bygga en mur? Du som kan det här med mur-byggning, är det så att muren måste stå precis på landsgränsen för att fungera? Är det inte möjligt att flytta på muren 5 meter ifall terrängen kräver det? Ja ibland kanske man t.o.m måste flytta muren 100 meter eller 1000 meter. Om det är möjligt att flytta muren från landsgränsen, hur många meter (eller centimeter) är det då möjligt att flytta på den tycker du?

Nu är ju inte jag någon arkitekt som du, men är det totalt omöjligt att göra så här?
2017-03-30, 23:09
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Ha, ha! Jag trodde aldrig jag skulle säga något positivt om George W Bush, men hans spontana kommentar (som nu läckt ut) efter Trumps tal vid installationen får mig att känna en viss sympati för honom:

- That was some weird shit!

http://www.breitbart.com/big-government/2017/03/30/that-was-some-weird-shit-george-w-bush-reacts-to-donald-trumps-inauguration/

Japp. McCain, Colin Powell, Dick Cheney, Clintons, Bushes, Anders Lindberg, Gudrun Schyman och annat "gott" folk har kritiserat och näthatat Trump. Många gånger.

Medan Putin och Clint Eastwood (samt FlashyBear ) sannolikt gillar Trump.

Kan man verkligen få ett bättre CV?
Citat:
Genom att göra både Vita Huset och Nunes till fullständiga idioter;
NY Times källor har ju bekräftat allt Nunes sa? "Den stora Skandalen" är enligt media (som jag uppfattat det) att Nunes fick hjälp av WH.
Citat:
det har inte kommit något som helst positivt för Trump ur hela denna härva. Hur skall detta kunna förbättra presidentens image, göra det lättare att få igenom sin politik eller ens stoppa förtroendefallet är något jag inte kan greppa.

Jag tycker att Nunes absolut hjälpte med att tona ner båda Ryssland- och ObamaGate.

Förutsatt att det inte blir någon ny Flynn/SessionsGate är jag rätt säker på att det blir allt mindre snack om Ryssland (om nu inte Schiff talade sanningen), vilket är egentligen det enda (tillsammans med idiotiska AHCA) som sänkt Trump...
2017-03-31, 00:58
Bannlyst
Är det nu Rysslandfrågan reds ut?

Citat:
President Trump's former National Security Adviser Michael Flynn has reportedly told the FBI that he is willing to testify in the investigation of the Trump campaign's potential ties to Russia, in exchange for immunity from prosecution, according to a Wall Street Journal report.

Flynn resigned in February, after it was reported that he misled White House staff on his interactions with Russia and had discussed sanctions with Russian ambassador Sergey Kislyak ahead of President Trump's inauguration.

http://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/news/326639-flynn-offers-to-testify-on-russia-ties-in-exchange-for-immunity
2017-03-31, 01:04
Medlem
FlashyBears avatar
Wow, det kan bli stort trots allt

https://www.wsj.com/articles/mike-flynn-offers-to-testify-in-exchange-for-immunity-1490912959
Mike Flynn Offers to Testify in Exchange for Immunity

Citat:
Mike Flynn, President Donald Trump’s former national security adviser, has told the Federal Bureau of Investigation and congressional officials investigating the Trump campaign’s potential ties to Russia that he is willing to be interviewed in exchange for a grant of immunity from prosecution, according to officials with knowledge of the matter.

As an adviser to Mr. Trump’s presidential campaign, and later one of Mr. Trump’s top aides in the White House, Mr. Flynn was privy to some of the most sensitive foreign-policy deliberations of the new administration and was directly involved in discussions about the possible lifting of sanctions on Russia imposed by the Obama administration.

He has made the offer to the FBI and the House and Senate intelligence committees through his lawyer but has so far found no takers, the officials said.

Mr. Flynn’s attorney, Robert Kelner, declined to comment.

It wasn’t clear if Mr. Flynn had offered to talk about specific aspects of his time working for Mr. Trump, but the fact that he was seeking immunity suggested Mr. Flynn feels he may be in legal jeopardy following his brief stint as the national security adviser, one official said.
2017-03-31, 01:16
Medlem
Citat:

https://www.wsj.com/articles/mike-flynn-offers-to-testify-in-exchange-for-immunity-1490912959

Hahah låter som att han kommer för Trump.

Kommer säkert erkänna att han ljög om sina lobbying kontakter med Ryssland för FBI.

Därför vilja ha Immunity.
2017-03-31, 01:20
Medlem
The Associated Press‏Verifierat konto @AP

BREAKING: President Donald Trump's administration appeals Hawaii federal judge's ruling blocking revised travel ban.

Jag tror inte riktigt Trump förstår att dessa domare skiter i konstitutionen eller vad för makt kongressen gett honom.

Trump måste förstå att man styr ett land med sina spelare inte motståndarnas, innan han gör det kommer han faila hela tiden.
2017-03-31, 01:21
Medlem
zergrushs avatar
Citat:

Sånt här tar tid. Nixon var ett drägg och det tog två år att bygga ett fall av Watergate.
Det finns förvisso möjlighet att det går lite fortare med en tvångsmässigt ljugande fifflare som försöker snuva allt och alla som inte är hans direkta avkomma, men man får heller inte ha för bråttom med den här utvecklingen; President Pence är ett faktum som närmar sig borta på horisonten, så han behöver inte störa sakernas gång.
Han kommer sväras in när tiden är mogen för det.
2017-03-31, 01:23
Medlem
Senator Joe Manchin‏Verifierat konto

I will vote to confirm Judge Neil Gorsuch to be the ninth justice on the Supreme Court.

Intressant intressant inte någon sak som kommer påverka honom i sin hemstat om han röstar nej på Gorsuch men Manchin gör det ändå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in