2017-03-14, 11:41
Medlem
AxelvonFarsens avatar
Finns det några idéer/tankar om nästa karaktär efter proben? Personligen saknar jag Kel Thuzad och mer multiclass heroes, skulle vara tråkigt om Varian var den enda sådan vi fick.
Citera
2017-03-14, 11:45
Medlem
oldeubois avatar
Jag har testat att spela lite HotS nu och tycker att det känns väldigt fördummat om man går från DotA, t.ex. Finns det verkligen inget sätt att ha en hold/stop-funktion, som S i DotA?
Citera
2017-03-14, 11:49
Medlem
AxelvonFarsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Jag har testat att spela lite HotS nu och tycker att det känns väldigt fördummat om man går från DotA, t.ex. Finns det verkligen inget sätt att ha en hold/stop-funktion, som S i DotA?

Det har inte funnits någon gång i spelet såvitt jag vet, om man rebindar keys skall det finnas som funktion men den funkar inte. Blizzard menar väl att det inte behövs eftersom last hits inte existerar i Hots och det finns inga negativa aspekter med att döda creeps. Gemensam XP och sånt.
Citera
2017-03-14, 11:50
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AxelvonFarsen
Det har inte funnits någon gång i spelet såvitt jag vet, om man rebindar keys skall det finnas som funktion men den funkar inte. Blizzard menar väl att det inte behövs eftersom last hits inte existerar i Hots och det finns inga negativa aspekter med att döda creeps. Gemensam XP och sånt.
Ah, okej. Det låter rimligt. Det känns bara märkligt att aktivt slå på allt som rör sig, hehe.
Citera
2017-03-16, 07:13
Medlem
Fenjal888s avatar
Den nya hjälten Probius är sinnessjukt rolig att spela, gör brutalt hög siege damage. Dock en av de klenaste face-to-face mot andra heroes.
Citera
2017-03-16, 12:10
Medlem
AxelvonFarsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Den nya hjälten Probius är sinnessjukt rolig att spela, gör brutalt hög siege damage. Dock en av de klenaste face-to-face mot andra heroes.

Coolt, hur ser reworken på tychus ut? Har inte spelat hots sedan Valeera kom ut.
Citera
2017-03-30, 02:05
Avstängd
Halloween2s avatar
Nu händer det grejer. Heroes of the storm 2.0

Lootchests , sprays, nya skins, porträtt, Diablo kommer äntligen kunna se ut som han gör i Diablo 3.
Citera
2017-03-30, 07:50
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Nu händer det grejer. Heroes of the storm 2.0

Lootchests , sprays, nya skins, porträtt, Diablo kommer äntligen kunna se ut som han gör i Diablo 3.

Fan vad kul, läste precis lite om det!

Jag läste men förstod inte helt grejen med guld och "gems". Jag har en jädra massa guld nu, ungefär 100k. Tror du det är "mer värt" att spara gulden till 2.0 eller borde man shoppa loss nu innan?
Citera
2017-03-30, 09:22
Medlem
Overminds avatar
Vilket fantastiskt spel och vilken omstrukturering! Spelade dota 2 som fan förut men när hots kom in i beta. Sedan dess har jag inte rört dota 2. Måste väl vara en 3-4 år sen?

Prime Evil Diablon har man ju väntat på och givet den skulle komma eftersom den är med i trailern och given som en legendary skin.
Citera
2017-03-30, 11:16
Medlem
AxelvonFarsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Fan vad kul, läste precis lite om det!

Jag läste men förstod inte helt grejen med guld och "gems". Jag har en jädra massa guld nu, ungefär 100k. Tror du det är "mer värt" att spara gulden till 2.0 eller borde man shoppa loss nu innan?

I 2.0 så är det endast heroes som kommer kosta guld, master skins är nu vanliga rare skins så jag skulle inte rekommendera att slösa 10k per styck på sådana. Om du saknar/vill ha heroes så köp dom för guld annars skadar det inte att spara. Vad är det uttrycket säger? "Den som spar han har".
Citera
2017-03-30, 15:05
Avstängd
Halloween2s avatar
Undrar dock om man kan få saker man redan har, känns väl inte allt för säkert? Har svårt att se att man skulle få en hero man redan har, men skin kanske man kan få dubbletter av? Vilket borde att disenchanta kanske för guld eller vad det nya nu blir.

Den nya hjälten ser också väldigt intressant ut, trodde det först var en tank men tydligen assasin, påminner om sonya/johanna/monken lite..

Känns även som denna 2.0 kommer föra in mer toxic dock i säg QM's , så fort man dör kommer någon spraya ens kropp/släppa ner en banner, överdriva sin voice sak. Men det är väl det är till för.

Sjukt jävla taggad på detta nu, någon som har en aning om när det kommer? Maj-Juni? eller redo till nästa hjälte kommer, vilket lär bli om 2 veckor typ?
Citera
2017-03-30, 15:27
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Undrar dock om man kan få saker man redan har, känns väl inte allt för säkert? Har svårt att se att man skulle få en hero man redan har, men skin kanske man kan få dubbletter av? Vilket borde att disenchanta kanske för guld eller vad det nya nu blir.

Den nya hjälten ser också väldigt intressant ut, trodde det först var en tank men tydligen assasin, påminner om sonya/johanna/monken lite..

Känns även som denna 2.0 kommer föra in mer toxic dock i säg QM's , så fort man dör kommer någon spraya ens kropp/släppa ner en banner, överdriva sin voice sak. Men det är väl det är till för.

Sjukt jävla taggad på detta nu, någon som har en aning om när det kommer? Maj-Juni? eller redo till nästa hjälte kommer, vilket lär bli om 2 veckor typ?

Tror det redan är ute på PTR:en, så kan nog tänka mig att det kommer redan mot slutet av april!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in