2015-05-27, 20:38
Medlem
Lethucs avatar
Går support, ingen tank, går tank, ingen support. Samma visa varje gång

Matchmakingen på quick games är tröttsam.
Citera
2015-05-27, 22:17
Medlem
I helgen är man över 25 och sen kommer 30! Sen no more bajslag.
Men nu drömmer jag, kommer kanske vara lika jävligt som andra MOBA... Men jag hoppas detta spel funkar bättre.
Citera
2015-05-28, 08:12
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlgaOlga
I helgen är man över 25 och sen kommer 30! Sen no more bajslag.
Men nu drömmer jag, kommer kanske vara lika jävligt som andra MOBA... Men jag hoppas detta spel funkar bättre.

I min erfarenhet är QM bättre än HL. Mindre otrevligheter i chatten, bättre teamwork (lol) och folk AFKar inte i basen om man får en dålig start. Tror det kommer bli bättre om några månader kanske när det finns fler spelare, matchmakingen blir konstig nu och med tanke på hur mycket större poolen är i QM jämfört med HL blir det nästan bättre balans där.

Vore bättre om de prioriterade bra match lite högre istället för korta kötider, hade gärna väntat ett par minuter extra för en bättre match.

Och som jag sa innan fattar jag inte varför de lagt in en option om att stänga av team chatten, som dessutom kommer upp i varje nytt game. I ett spel så centrerat kring lagspel känns det som en märklig funktion. Visst man kan pinga men det är ju lite svårt att förmedla en idé eller taktik enbart på det sättet.
Citera
2015-05-28, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BraH
Om man gör all training i spelet så får man 1000 guld. Tar ungefär 30 minuter eller mindre, gjorde det själv igår. Finns i menyn nere till höger.

Taggad på Johanna, undrar om hon kommer till release eller senare

Tror inte hon kommer till release, räkna med efter E3. Dem släpper henne troligtvis tillsammans med Heaven VS Hell banan.

Men ja, det ska bli intressant o lira henne ^^

Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
I min erfarenhet är QM bättre än HL. Mindre otrevligheter i chatten, bättre teamwork (lol) och folk AFKar inte i basen om man får en dålig start. Tror det kommer bli bättre om några månader kanske när det finns fler spelare, matchmakingen blir konstig nu och med tanke på hur mycket större poolen är i QM jämfört med HL blir det nästan bättre balans där.

Vore bättre om de prioriterade bra match lite högre istället för korta kötider, hade gärna väntat ett par minuter extra för en bättre match.

Och som jag sa innan fattar jag inte varför de lagt in en option om att stänga av team chatten, som dessutom kommer upp i varje nytt game. I ett spel så centrerat kring lagspel känns det som en märklig funktion. Visst man kan pinga men det är ju lite svårt att förmedla en idé eller taktik enbart på det sättet.

Vet inte riktigt om jag håller med, HL är bättre än QM enligt mig. Kanske har att göra med vilken rank man är (det lilla det nu spelar roll).

Anledning till att dem lade in det systemet är för att folk klagade över att folk klagade (oh the iron E). xD
Citera
2015-05-28, 16:06
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maurodax
Tror inte hon kommer till release, räkna med efter E3. Dem släpper henne troligtvis tillsammans med Heaven VS Hell banan.

Men ja, det ska bli intressant o lira henne ^^

Vet inte riktigt om jag håller med, HL är bättre än QM enligt mig. Kanske har att göra med vilken rank man är (det lilla det nu spelar roll).

Anledning till att dem lade in det systemet är för att folk klagade över att folk klagade (oh the iron E). xD

Kan mycket väl vara min rank ja. Men så verkar det ju vara i allmänhet om man kollar på vad folk skriver här och i blizz-forumet osv. Ganska extrema vändningar i matchmaking, förhoppningsvis blir det bättre överallt en tid efter release

Har du hört något nytt om Heaven/Hell banan? För det sista jag hörde så var den "bilden" bara koncept art från.. skitlänge sedan och att den kommer släppas som en faktisk bana mest bara önsketänkande/teorier från spelare.

Vore nice om den kom hursom. Gillar när den ser så olika ut på olika sidor. Kanske får folk att fatta när de är på fel ställe ibland med
Citera
2015-05-28, 16:43
Medlem
Citat:
Kan mycket väl vara min rank ja. Men så verkar det ju vara i allmänhet om man kollar på vad folk skriver här och i blizz-forumet osv. Ganska extrema vändningar i matchmaking, förhoppningsvis blir det bättre överallt en tid efter release

Har du hört något nytt om Heaven/Hell banan? För det sista jag hörde så var den "bilden" bara koncept art från.. skitlänge sedan och att den kommer släppas som en faktisk bana mest bara önsketänkande/teorier från spelare.

Vore nice om den kom hursom. Gillar när den ser så olika ut på olika sidor. Kanske får folk att fatta när de är på fel ställe ibland med

Har för mig att den vart bekräftad av Dustin Browder, släpptes en kort intervju med honom under Heroes of the Dorm.

Vore nice om folk faktiskt fattade :P Hoppas banan blir bra, dem har en stor press på sig.
Citera
2015-05-28, 21:49
Medlem
Out-of-Steps avatar
Seriöst förlorade en match Player vs. AI idag och en igår. Matchen nyss var det en Valla som afkade i en lane, 3 andra blev dissconectade hela tiden så det var ingen bot som tog över Var i princip 1 vs. 5... matchen igår var alla helt pantade och defendade aldrig något på Sky Temple :/
Citera
2015-05-29, 09:11
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maurodax
Har för mig att den vart bekräftad av Dustin Browder, släpptes en kort intervju med honom under Heroes of the Dorm.

Vore nice om folk faktiskt fattade :P Hoppas banan blir bra, dem har en stor press på sig.

Den ser ju cool ut så hoppas! Vad tror du det blir för objective om den kommer?

Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Seriöst förlorade en match Player vs. AI idag och en igår. Matchen nyss var det en Valla som afkade i en lane, 3 andra blev dissconectade hela tiden så det var ingen bot som tog över Var i princip 1 vs. 5... matchen igår var alla helt pantade och defendade aldrig något på Sky Temple :/

Det finns en liten ruta du kan klicka i nere till vänster så blir dina lagkamrater också A.I. Det brukar gå ganska segt om du inte själv spelar något som kan pusha hårt så räkna med matcher runt 25 min men kan ju vara ett alternativ om du har problem med mongon
Citera
2015-05-29, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BraH
Om man gör all training i spelet så får man 1000 guld. Tar ungefär 30 minuter eller mindre, gjorde det själv igår. Finns i menyn nere till höger.

Efter att ha läst detta så gjorde jag också det, enkla 1000 guld att fixa! Så vill man ha lite lätta extra pengar så tar det som sagt bara 30 minuter~

Första delen är i princip döda 3 minions och lära sig Q och W på Raynor. Del 2 är en match med förbestämda talents, döda motståndarnas bas så är det klart. Det är dessutom jäkligt lätta bottar, bara stå och skjuta på dem tills dem dör

Del 3 är typ en vanlig match med bottar på båda lagen och du får välja dina talents själv.

Överlag en jäkligt bra tutorial för personer som aldrig spelat MOBA förut tycker jag, dock tycker jag att den borde vara enklare att se för nya spelare, exempelvis en stor popup där man loggar in (som man kan välja att stänga av om man inte behöver någon tutorial) eller något sånt.
Citera
2015-05-29, 13:16
Medlem
Citat:
Den ser ju cool ut så hoppas! Vad tror du det blir för objective om den kommer?

Ingen aning, vore kul om det kom en demon arme/ängel arme beroende på sidan som klarade objectivet. Eller varför inte ta med t ex Izual eller ängelrassen från D3 (kommer inte ihåg hans namn, sorry) och låta dem leda armeerna?

Undrar när dem börjar få slut på ideér :P

Kan berätta att jag vann en match igår, vi var 5 polare.

Vår lineup:
1. Abathur
2. Uther
3. Falstad
4. Raynor
5. (jag) Murky

Trollpicks deluxe

Deras lineup:
1. Kael
2. Zagara
3. Illidan
4. Tyrande
5. Stitches

Som ni ser så hade dem 100ggr bättre lineup, trodde inte vi skulle vinna den matchen.
Det var på Cursed Hollow vi spelade, vi fick 1 curse och dem fick 5.

Kul match och jäklar vad mycket bättre Murky har blivit, jag hade mest hero damage I laget med Abathur strax bakom.

Sjukt kul ^^
Citera
2015-05-29, 23:41
Medlem
leathur_ls avatar
någon som kan rekommendera en bra stiches build till senaste patchen?
Citera
2015-05-30, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leathur_l
någon som kan rekommendera en bra stiches build till senaste patchen?

Cleave, cleave, slow on atack, gorge, 50%disables, cleave, blink

Kan ha missat något men använd din cleaver den är riktigt bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in