2017-03-24, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Börjar tro att Donad care inte går igenom idag då de har satt en 4 timmars debatt innan röstning det innebär att röstningen kommer ske precis innan börsen stänger i USA och då hinner marknaden agera tills efter helgen.
http://www.politico.com/story/2017/03/obamacare-repeal-bill-procedure-vote-236465

Omröstningen skulle väl äga rum vid 19-20 hela tiden.

DN:

I kväll mellan 19 och 21 svensk tid avgör det amerikanska representanthuset om den nya sjukförsäkringsreformen går igenom.
2017-03-24, 16:39
Medlem
Vad är det som hänt?

Varför har Schiff en presskonferens där han står och förklarar sig?
2017-03-24, 16:42
Medlem
Schiff ger ett nervöst intryck men det han säger är bara precis samma som tidigare.
2017-03-24, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Schiff ger ett nervöst intryck men det han säger är bara precis samma som tidigare.

Nunes har ju lyckas vända på utredningen till Trumps fördel så Schiff är ju under ganska stor press.

Ser man på Trump igår och idag så verkar han ju på bättre humör än för någon vecka sedan.
2017-03-24, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Så med din logik så måste man ändå skära i OC för att finansiera budgetunderskottet.

Sen finanskrisens klimax har trenden varit att budgetunderskottet gått ner för varje år relaterat till BNP.

Förövrigt så har jag bara tagit upp medicare. Men det finns andra besparingar i AHCA, som $370 miljarder för Medicaid under en 10 års period.

Att satsa pengar på infrastruktur istället för på sjukvård skapar tillväxt, vilket i sig också hjälper USA att minska underskottet i framtiden.

Trump har lovat att minska statsskulden. Det kan man inte göra om man har ett budgetunderskott eftersom man då måste låna pengar vilket ökar statsskulden.
Ett minskat underskott är fortfarande ett underskott vilket ger en ökad skuld. Trots historiskt låga räntor är räntekostnaden den snabbast växande utgiftsposten för USA.

De besparingar du nämner i AHCA hamnar på kanske 100-150 miljarder per år totalt och detta är på intet sätt garanterade besparingar.
Och du undviker också att nämna de skattelättnader som AHCA innebär.
ACA(obamacare) innehöll en hel del skatter för att finansiera ACA, skatter som AHCA i stor utsträckning slopar.
Den totala besparingen blir alltså inte i närheten av de 100-150miljarder/år som man skär ner medicaid och medicare med.

Man räknar med att detta kan leda till 10-20miljoner personer utan sjukvårdsförsäkring i USA. Detta kommer leda till att stora kostnader för sjuka, skadade o0ch döda.
Senast redigerad av Aramir2 2017-03-24 kl. 16:58.
2017-03-24, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Nunes har ju lyckas vända på utredningen till Trumps fördel så Schiff är ju under ganska stor press.

Ser man på Trump igår och idag så verkar han ju på bättre humör än för någon vecka sedan.
Har Nunes gjort nånting idag? Jag kom precis hem från jobbet och då var Schiff igång redan.
2017-03-24, 16:52
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Chairman Nunes to speak 15:30

Fox-länk: http://www.livenewson.com/american/fox-news-channel-fnc.html

Ni hittar andra nyhetskanaler på samma sida.

Undrar om han står fast eller viker sig.

Nu har både Nunes och Scchiff talat, och det enda nya var att Nunes har beslutat att ställa in den öppna utfrågningen med Clapper, Brennan och Yates. Det går inte komma ifrån att detta håller på att utvecklas till en spektakulär skandal.

Däremot fortsatte Nunes att försäkra att inget olagligt skett, att Trump inte avlyssnats, och att det hela på intet vis bekräftar Trumps tweets. Dock sade han detta så komplicerat som möjligt för att fortsätta förvirringen.

Jag undrar hur starka bevisen Schiff sett är?
2017-03-24, 16:56
Medlem
Manafort har frivilligt gått med på att förhöras av kommitten ser jag nu. Är det på Nunues begäran?
2017-03-24, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Reuters:

White House to offer balanced budget plan by mid-May: Mulvaney

Hur han ska fixa det vet jag inte.

Ja det är därför jag är skeptisk till Trumps satsningar. Det krävs ganska drastiska neddragningar bara för att balansera budgeten och att dessutom samtidigt göra stora satsningar har jag svårt att se hur det skall vara möjligt.

Jag sticker inte under stolen med att jag avskyr Trump, men jag önskar verkligen inte att han misslyckas. USA är ett viktigt land för den globala ekonomin. Går det dåligt för USA kommer detta påverka oss negativt också.
2017-03-24, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nu har både Nunes och Scchiff talat, och det enda nya var att Nunes har beslutat att ställa in den öppna utfrågningen med Clapper, Brennan och Yates. Det går inte komma ifrån att detta håller på att utvecklas till en spektakulär skandal.

Däremot fortsatte Nunes att försäkra att inget olagligt skett, att Trump inte avlyssnats, och att det hela på intet vis bekräftar Trumps tweets. Dock sade han detta så komplicerat som möjligt för att fortsätta förvirringen.

Jag undrar hur starka bevisen Schiff sett är?
Schiff kändes väldigt på defensiven och förklarande. Känns inte som att Schiff har nånting alls komma med?
2017-03-24, 17:00
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Manafort har frivilligt gått med på att förhöras av kommitten ser jag nu. Är det på Nunues begäran?

Nej, han har frivilligt gått med på att "intervjuas" vilket är något helt annat. Fast detta är totalt irrelevant, man kommer inte få ut något relevant av honom genom dessa utfrågningar som inte FBI redan arbetar med i brottsundersökningen.

Det viktigaste från dagens presskonferenser var de inställda förhören med Clapper et al. Frågan är vad de måste hindras från säga öppet?
2017-03-24, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nej, han har frivilligt gått med på att "intervjuas" vilket är något helt annat. Fast detta är totalt irrelevant, man kommer inte få ut något relevant av honom genom dessa utfrågningar som inte FBI redan arbetar med i brottsundersökningen.

Det viktigaste från dagens presskonferenser var de inställda förhören med Clapper et al. Frågan är vad de måste hindras från säga öppet?

Att de gav order om fisa beslut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in