Citat:
Ursprungligen postat av
borskungen
Jag tror definitivt att Obama-administrationen har spionerat på Trump. Med tanke på Obamas historik hade jag blivit förvånad om han inte gjort det.
Frågan blir snarare om Obama har sett till att det inte kan kopplas direkt till honom.
Om det skulle ha skett..
Så givetvis ger man Obama "deniability". Det är USA vi talar om, och icke en bananrepublik, det juridiska är nog kristallklart i sådana fall till 101 %. Inga direkta order, bara någon som "tolkar" presidentens sinneslag i en halv, tolkbar mening.., under motvind under "Marine one".
Likaså i USA`s historia.., skulle Obama vilja ha det på sin CV att spionera på sin efterföljare ? Han skulle faktiskt skämma ut hela nationen globalt !
Ärligt.., han framstår inte som så !
Riskerna under sitt ämbete, tog han främst med
utrikespolitiken. Inrikespolitiskt.., plåstrade och lappade han så gott han fick det till !
Nej.., det spetsar till sig för Trump, och jag är genuint bekymmersam. För även om han är en stenhård hotellmogul (som inte behöver mera pengar ell. fame), och önskar sitt lands bästa.., så finns det många intressen som önskar "sitt bästa", och ser Trump bara som en "loose cannon" !