Citat:
1) Det är vanligt bland TM kvinnor. Typ "titta jag har någon som lagar mat åt mig".
2) Till exempel, Surdegsmännen och mediebilderna
Citat:
Det räcker med att titta på de bilder som dagens medelklassmän sänder ut via Facebook för att få svaret: de letar efter områden i köket som inte är inmutade, som de kan göra till sina egna. Och då får vi plötsligt tusentals surdegsmän, ivriga att distribuera sin nya identitet till resten av världen.
Det är så klart lätt att driva med företeelsen. Espressomaskiner och surdegsburkar hålls högtidligt upp inför världen som om de vore något unikt. Men man kanske ska komma ihåg att dessa nya mediebilder skapas av precis samma lilla grupp män som faktiskt också tar ut föräldraledighet. De bor oftast i storstäder och tillhör en medelklass med lite friare yrken
Det är så klart lätt att driva med företeelsen. Espressomaskiner och surdegsburkar hålls högtidligt upp inför världen som om de vore något unikt. Men man kanske ska komma ihåg att dessa nya mediebilder skapas av precis samma lilla grupp män som faktiskt också tar ut föräldraledighet. De bor oftast i storstäder och tillhör en medelklass med lite friare yrken
Citat:
Du kanske hänger på Dovas, vad vet jag? Schyssta restauranger är inte sunkiga.Jag har aldrig hört "att gå på restaurang är som att beställa korv med mos av gubben i grillkiosken". Du har väldigt komstiga liknelser. Det kanske var så hemma i din rumänska bergsby men det har noll att göra med Stockholm 2017.
Det är sunkigt att äta offentligt.
Citat:
Lol wut? Mina fat är från IKEA. Jag använder inte silverbestick. Jag är serveringspersonalen.
Citat:
Normalt sett bor människor på hotell, inte under en bro hos sina zigenarpolare som du gör. De flesta av oss har inte tjänstehjon anställda. Vi lagar vår egen mat.
Deflesta som reser på semester äter förmodligen på restaurang såvidade inte kör all inclusive. Personligen föredrar jag att testa olika ställen framför att hänga på ett hotell.
Deflesta som reser på semester äter förmodligen på restaurang såvidade inte kör all inclusive. Personligen föredrar jag att testa olika ställen framför att hänga på ett hotell.
1) Om vi talar om dyrare hotell är det en TM grej. Riktigt pinsamma TM människor tar bilder på hotellet för att visa sina vänner och bekanta.
2) Om du jämför att bo hos folk som du känner (eller som dina bekanta känner) med att bo och äta med främlingar hur ser det ut då?
Citat:
Det är vanligt hyffs om man tänker efter lite.
Citat:
Ja men det sticker ut på ett bra sätt.
Citat:
Fast det stämmer ju inte alls. Jag kan laga mat ganska ok så även min sambo men det betyder ju inte att vi inte tycker det är ganska skönt att gå ut ibland och faktiskt inte behöva lägga tiden och energin på att göra det själva, att slippa disk och annat plock är också ganska skönt ibland när man är småbarnsfamilj kan jag lova.
Du kan hyra in en kock om du inte känner för att laga mat?
Citat:
Ja exakt.