2017-03-21, 21:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Nu får någon mer insatt rätta mig om jag har fel, men är det inte "tacky" att äga ett jetplan?
Har man så mycket pengar att man har råd att hålla sig med ett privat jetplan så skiter man i om det är tacky eller inte.
Citera
2017-03-21, 21:42
Medlem
Citat:
Nu får någon mer insatt rätta mig om jag har fel, men är det inte "tacky" att äga ett jetplan?
Bara om man skryter om det för andra. Man äger såklart ett men låter ingen veta att man gör det.
Citera
2017-03-21, 22:01
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Bara om man skryter om det för andra. Man äger såklart ett men låter ingen veta att man gör det.

Det blir ändå nyrikt och vulgärt? Ska man resa ska man göra det på havet. Med ett fartyg, men inte något "tacky" från STX eller dylikt, utan något mer smakfullt. Vad sägs om en egenbyggd slätskonare? Det är så långt ifrån en smutsig "TM" man kan komma.
Citera
2017-03-21, 22:19
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Blir du inte rätt begränsad, att bara besöka länder där du känner folk? Hur gör du på flyget, tar du in maten på wc, så du slipper äta offentligt?

1) Om man vill besöka ett land där man inte känner någon frågar man runt bland vänner och bekanta om de känner någon där. Det är i princip alltid nån som känner nån som känner nån. I värsta fall får man bo på hotell.

2) Nu kan ni se varför hotell är tacky for att det är som att skryta med att man inte har några vänner. Restaurang är som att skryta med att man inte kan laga mat. Att skryta med flygplan eller yacht är som att skryta med att man inte har riktiga hobbies.

3) På flyg gör man det bästa av situationen.

Citat:
Men du lånar naturligtvis ett plan. Allt annat vore "trashigt".

Om man känner någon som har ett plan är det helt okay att låna det.

Citat:

Det beror på varför du äger det. Om du gör det för att vara känd på Instagram är det tacky. Om du behöver ett plan eller tycker att det kul är det okay.

Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_

Man kan säga det till vänner och bekanta men det är aldrig okay att skryta.
Citera
2017-03-21, 22:25
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det blir ändå nyrikt och vulgärt? Ska man resa ska man göra det på havet. Med ett fartyg, men inte något "tacky" från STX eller dylikt, utan något mer smakfullt. Vad sägs om en egenbyggd slätskonare? Det är så långt ifrån en smutsig "TM" man kan komma.

1) Det beror på om du behöver ett plan eller inte.

2) Ja du har förstått poängen. En båt som man har byggt själv är coolt. En super-yacht är tacky.

3) Allt som sticker ut eller är onödigt dyrt är tacky (as a rule).
Citera
2017-03-21, 22:30
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Jag får vidhålla att det känns "tacky" med flygplan. Man visar hur extremt lite man bryr sig om moder jord. Att ta sig fram på havet i en egenbyggd skuta, känns jordnära, sant. Äkta. Lånade jetplan känns extremt oäkta och frånvarande. Typiskt någon som måste hävda sig, kan jag tycka.
Citera
2017-03-21, 22:42
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Då kan moderator låsa tråden. Exakt alla som konsumerar något utöver det vanliga är nyrika, vulgära uppkomlingar. Båtbyggare är de enda som inte är tacky medelklass. Slutdiskuterat.
Citera
2017-03-22, 01:13
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Vad talar du om? TM kvinnor brukar skryta med att deras män lagar mat. Ingen som känner TM kan missa det. TM män brukar vara kitchen bitches och skryta om det också.

1) Om du tänker dig att man har kock, serveringspersonal, och matsal hur ser restauranger ut då? Det känns lite sunkigt eller hur? Lite korvgubben på stan.

2) Om man dessutom spenderar en massa pengar på restauranger är det som att beställa den dyraste korven på menyn hos korvgubben. "Jag var hos korvgubben på gatan i helgen och beställde en extra stor med mos".

3) En relaterad TM grej är dyra köksprylar typ kaffemaskiner, bestick, mortel, koppar, allt ska vara dyrt i köket.
Jag har aldrig hört någon skryta om att maken lagar mat. Vad är det att skryta om? Är det ett tv-fenomen?

Du kanske hänger på Dovas, vad vet jag? Schyssta restauranger är inte sunkiga.Jag har aldrig hört "att gå på restaurang är som att beställa korv med mos av gubben i grillkiosken". Du har väldigt komstiga liknelser. Det kanske var så hemma i din rumänska bergsby men det har noll att göra med Stockholm 2017.

Du har skrutit om dina dyra fat, silverbestick, serveringspersonal, nanny osv. Du tycks ha stora mindervärdighetskomplex som du försöker åtgärda med skryt om meningslösa saker.
Citera
2017-03-22, 01:16
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Jag är kock så jag behöver inte anställa någon obviously.

2) Det normala när man reser är att man bor hos bekanta och de antingen har kock eller kan laga mat själva.

3) Att bo på hotell är generellt TM speciellt om det är ett dyrt hotell. Det enda undantaget är om man inte kan bo hos någon i landet. Då äter man på hotellet.

4) TM människor älskar 5 stjärniga hotell och att skryta om hur mycket det kostar. Det gör att hotell generellt är en trash grej.
Normalt sett bor människor på hotell, inte under en bro hos sina zigenarpolare som du gör. De flesta av oss har inte tjänstehjon anställda. Vi lagar vår egen mat.

Deflesta som reser på semester äter förmodligen på restaurang såvidade inte kör all inclusive. Personligen föredrar jag att testa olika ställen framför att hänga på ett hotell.
Citera
2017-03-22, 01:19
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Om man vill besöka ett land där man inte känner någon frågar man runt bland vänner och bekanta om de känner någon där. Det är i princip alltid nån som känner nån som känner nån. I värsta fall får man bo på hotell.

2) Nu kan ni se varför hotell är tacky for att det är som att skryta med att man inte har några vänner. Restaurang är som att skryta med att man inte kan laga mat. Att skryta med flygplan eller yacht är som att skryta med att man inte har riktiga hobbies.

Det beror på varför du äger det. Om du gör det för att vara känd på Instagram är det tacky. Om du behöver ett plan eller tycker att det kul är det okay.

Vem bestämmer att man ska göra så?
Riktiga hobbies i din värld är att lägga upp porrvideos med gurkor i röven. Allt annat är fel, white trash osv.
Du skryter ju men tillhör förstås det enda godtagbara undantaget.
Citera
2017-03-22, 01:21
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Det beror på om du behöver ett plan eller inte.

2) Ja du har förstått poängen. En båt som man har byggt själv är coolt. En super-yacht är tacky.

3) Allt som sticker ut eller är onödigt dyrt är tacky (as a rule).
Att ha en egen porrstudio hemma och gurkor i röven samt burkha sticker ut, alltså är du tacky. Bra där. Insikt.
Citera
2017-03-22, 08:09
Medlem
mastejags avatar
Citat:

Fast det stämmer ju inte alls. Jag kan laga mat ganska ok så även min sambo men det betyder ju inte att vi inte tycker det är ganska skönt att gå ut ibland och faktiskt inte behöva lägga tiden och energin på att göra det själva, att slippa disk och annat plock är också ganska skönt ibland när man är småbarnsfamilj kan jag lova.

Känns dock mest som att du inte har råd att gå ut och äta eller bo på hotell så istället intalar du dig att det är tacky, right?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in