Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-03-10, 19:12
Medlem
Visst var det Toonstruck! Tack!!
Citera
2017-03-12, 18:42
Medlem
CyRaXs avatar
Söker ett pc-spel, fps, gammalt runt 95. Jag spelade bara demot som liten parvel och där sprang man runt i en stad typ som silent hill fast inget skräckspel, det fanns en sopbil som körde runt i staden som kunde köra över en. Man kunde springa in på en polisstation och ett sjukhus och skjuta badguys mer än så kommer jag inte ihåg, några förslag?
Citera
2017-03-12, 20:29
Medlem
searchfunctions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikser
Testar i denna tråd också:

Söker ett PC spel där man styr ett leksaksflygplan eller radiostyrt plan.
Man börjar inomhus men kan skjuta sönder en fönsterruta och flyga ut.
Spelet har ca 15 år på nacken och jag tror det hette nått med Ghost

Kolla om det inte är Airfix Dogfighter
Citera
2017-03-21, 18:43
Medlem
Rafos avatar
Hej, letar efter ett spel som jag tror kommer från 90 talet på pc.

Tyvärr var jag liten och kunde inte engelska och minns inte så himla mycket detaljer.

Jag tror att man var ägare av någon form av pmc i framtidsformat. Spelet hade två olika delar. Den ena delen var i ett kontor tror jag där man huvudsakligen navigerade menyer för att utveckla vapen och utrustning, tillverka saker, köpa och sälja utrustning och köpa och sälja aktier. Man var väll typ ceo.

Den andra delen var att man tog kontrakt och det blev ett rts. Minns inget om vad det var för namn men sjukt sugen på att hitta detta spel igen.
Citera
2017-03-21, 19:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rafo
Hej, letar efter ett spel som jag tror kommer från 90 talet på pc.

Tyvärr var jag liten och kunde inte engelska och minns inte så himla mycket detaljer.

Jag tror att man var ägare av någon form av pmc i framtidsformat. Spelet hade två olika delar. Den ena delen var i ett kontor tror jag där man huvudsakligen navigerade menyer för att utveckla vapen och utrustning, tillverka saker, köpa och sälja utrustning och köpa och sälja aktier. Man var väll typ ceo.

Den andra delen var att man tog kontrakt och det blev ett rts. Minns inget om vad det var för namn men sjukt sugen på att hitta detta spel igen.
Syndicate?
https://en.wikipedia.org/wiki/Syndicate_(video_game)
Citera
2017-03-22, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyRaX
Söker ett pc-spel, fps, gammalt runt 95. Jag spelade bara demot som liten parvel och där sprang man runt i en stad typ som silent hill fast inget skräckspel, det fanns en sopbil som körde runt i staden som kunde köra över en. Man kunde springa in på en polisstation och ett sjukhus och skjuta badguys mer än så kommer jag inte ihåg, några förslag?

Shadow Warrior kanske?
Citera
2017-03-22, 06:56
Medlem
fearreapers avatar
Blood ?
Citat:
Ursprungligen postat av lolcpl
Shadow Warrior kanske?
Citera
2017-03-22, 10:06
Medlem
Rafos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Syndicate?
https://en.wikipedia.org/wiki/Syndicate_(video_game)

Tyvärr inte.har för mig funkar kontrollerade infarter och fordon och att i spelläget då du kontrollerade företaget var det mycket text i menyerna. Har för mig att antingen inhalera nyheter eller möjliga kontrakt syntes på typ en monitor som hängde mitten av rummet
Citera
2017-03-22, 14:20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Tyvärr inte.har för mig funkar kontrollerade infarter och fordon och att i spelläget då du kontrollerade företaget var det mycket text i menyerna. Har för mig att antingen inhalera nyheter eller möjliga kontrakt syntes på typ en monitor som hängde mitten av rummet
Det låter ju rätt schysst men jag har tyvärr ingen som helst aning om vad det är.
Citera
2017-03-22, 14:33
Medlem
Rafos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det låter ju rätt schysst men jag har tyvärr ingen som helst aning om vad det är.

Har flera spelare jag skulle vilja veta vad dem hette men som jag minns så ynka lite om att jag inte har en susning om hur jag skall gå tillväga.

För ett annat spel mindes jag att det hade 2 i namnet så jag gick igenom wikipedias listor över spel åren 90-99 tills jag hittade det på 98.

Kommer nog göra så att jag helt enkelt bläddrar igenom old-games.com och hoppade jag hittar detta spelet jag eftersökta i denna tråd när jag har tid.
Citera
2017-03-22, 14:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Har flera spelare jag skulle vilja veta vad dem hette men som jag minns så ynka lite om att jag inte har en susning om hur jag skall gå tillväga.

För ett annat spel mindes jag att det hade 2 i namnet så jag gick igenom wikipedias listor över spel åren 90-99 tills jag hittade det på 98.

Kommer nog göra så att jag helt enkelt bläddrar igenom old-games.com och hoppade jag hittar detta spelet jag eftersökta i denna tråd när jag har tid.
Det är lite så jag brukar göra faktiskt. Men jag blev ju också lite intresserad av spelet. Har du några som helst andra detaljer? Ungefärligt år eller något liknande?
Citera
2017-03-22, 14:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Oh! Kan det vara X-Com-serien då kanske?

https://en.wikipedia.org/wiki/X-COM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in