Det här blir nog nästintill omöjligt men jag lägger mitt hopp på att någon här vet vad jag talar om.
Lirade detta en hel del när jag var liten. Platformsspel var det och det tydligaste minnet jag har av det var att första banan så befann man sig i en "skog" typ och det kom fåglar flygandes. En del kunde man "röra" och en del inte. Anledningen till att det är svårt är för att första 100 gångerna jag lirade det så var det på en riktig retro-skärm med "svart-orange" färg. Sedan när jag provade första gången med en färgskärm så upptäckte jag att fåglarna som inte gick röra vid var blåa (tror jag) och dom som man fick röra var röda (tror jag). Enda jag i övrigt har minne av detta spel var att någon gång senare i spelet så plockade jag upp en "spira" som kan ha varit av guld. Minns ej om man kunde använda den till något men...
Spelade detta någon gång kring år 88-91 men spelet kan naturligtvis vara äldre än så.
Ja som ni förstår så är den här inte lätt :P
Anledningen till att jag skriver "röra" är för att jag kan ej komma ihåg om man kunde hoppa på fienderna eller helt enkelt bara hoppa igenom dom som man fick röra och vice versa.
Den som kan säga vad detta spel heter får 10 fantasi-guld-mynt samt evig respekt av mig.
EDIT: Ska även tillägga att jag spelade detta på PC men har ingen aning om det från början var gjort till Commondore, Amiga eller whatever. DET ÄR INTE PITFALL