Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-15, 17:34
Medlem
Roobans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Blev lyrisk när jag såg det men kunde det komma blod på fönstret så vindfönstertorkarna tog bort det? Såg inte det här.. Funderar om det är rätt spel trots att det ser jäkligt likt ut.

Ah trist om jag inte kunde hjälpa. Men blod på rutan är det Kolla 18:55 i klippet cirka för exempel.
Men kanske inte rätt spel ändå?

Edit: men inga vindrutetorkare....
Citera
2017-01-15, 18:49
Citat:
Ursprungligen postat av Rooban
Ah trist om jag inte kunde hjälpa. Men blod på rutan är det Kolla 18:55 i klippet cirka för exempel.
Men kanske inte rätt spel ändå?

Edit: men inga vindrutetorkare....

Jag nöjer mig med det! Letat i sisådär 18år.. Tack som fan!
Citera
2017-01-19, 16:05
Medlem
Riksers avatar
Testar i denna tråd också:

Söker ett PC spel där man styr ett leksaksflygplan eller radiostyrt plan.
Man börjar inomhus men kan skjuta sönder en fönsterruta och flyga ut.
Spelet har ca 15 år på nacken och jag tror det hette nått med Ghost
Citera
2017-02-03, 03:55
Medlem
Letar efter ett gammmalt minigolfspel, det ar ganska simpelt da det ar 2d och man aldrig ser nagon spelare, alla banor har massa konstiga saker, massa hal som gar till olika platser och en dar bollen borjar ga fort som satan och studsa at alla mojliga hall.

tack pa forhand

sitter med ett engelskt tagentbord sa kan inte hitta vara beromda bokstaver
Citera
2017-02-03, 10:09
Medlem
Letar efter ett arkadspel jag spelade någon gång troligtvis sent 80-tal på Stena färjan mellan Göteborg och Fredrikshamn.

Spelet är ett biljaktsspel och man är polis eller agent som kör en cabriolet. För att stoppa bilen man jagar ska man skjuta på den. När man skjuter så är det personen i passargerarsätet som går upp och skjuter över vindrutan.

Spelet liknar Chase HQ med skillnaden att man skjuter istället för att krocka.

Någon som kan hjälpa mig, har försökt googla in i förbannelse!
Citera
2017-02-03, 16:45
Medlem
Sightnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulsig
Letar efter ett arkadspel jag spelade någon gång troligtvis sent 80-tal på Stena färjan mellan Göteborg och Fredrikshamn.

Spelet är ett biljaktsspel och man är polis eller agent som kör en cabriolet. För att stoppa bilen man jagar ska man skjuta på den. När man skjuter så är det personen i passargerarsätet som går upp och skjuter över vindrutan.

Spelet liknar Chase HQ med skillnaden att man skjuter istället för att krocka.

Någon som kan hjälpa mig, har försökt googla in i förbannelse!

Kan det vara Special Criminal Investigation?
https://youtu.be/6ClXE8EHRrk?t=899
Citera
2017-02-03, 16:59
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Visst var det ett 2 player-spel är ena personen körde och den andre sköt?
Citera
2017-02-03, 17:58
Medlem
Sightnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Visst var det ett 2 player-spel är ena personen körde och den andre sköt?

Inte i den arkadversionen jag tänkte på:
https://youtu.be/jGtyizj7tz4?t=58

Men google visar att den verkar finnas med ett mer "pistolliknande föremål" och då gick det säkert att spela 2p, men det ser trångt ut.
Citera
2017-02-03, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Precis det!

Tack så mycket!
Citera
2017-03-03, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varmvattenskran
Letar efter ett gammmalt minigolfspel, det ar ganska simpelt da det ar 2d och man aldrig ser nagon spelare, alla banor har massa konstiga saker, massa hal som gar till olika platser och en dar bollen borjar ga fort som satan och studsa at alla mojliga hall.

tack pa forhand

sitter med ett engelskt tagentbord sa kan inte hitta vara beromda bokstaver

Zanygolf på Amiga 500?
Citera
2017-03-10, 15:45
Medlem
Söker två spel

Det första är ett Formel 1 spel.
Minns inte så mycket, men jag spelade det någon gång runt 1996-98 på en pentium 100Mhz med 8mb ram, spelet startades i DOS och gick att spela multiplayer över LAN. Det var lite 3d känsla minns jag, och vyn var snett bakom och ovan bilen (minns inte om det gick att ändra)
Tror inte att man kunde välja bil, utan det var röd bil som gällde.
Det var piltangenterna man styrde med, ev. A och Z som gas/broms. Mer minns jag inte.

Det andra var mitt absoluta favoritspel under samma period. Man spelade en karaktär som sugs in i en tecknad värld. Karaktären spelas av en skådis som jag tror var hyfsat känd åtminstonde på den tiden, men jag kan inte komma på namnet. Det är en point n click "pussel"spel kan man säga, där man rör sig genom den tecknade världen ur ett tredjepersonsperspektiv. Typ som i monkey island och liknande spel.
Huvudkaraktären är inte tecknad under spelets gång, utan det är en miniversion av den riktiga skådisen som går runt (vet inte hur man ska förklara bättre).

Minns bara fragment, men i någon del av spelet befinner man sig i ett gym där man ska kleta smör på en plint tror jag, så att hunden som är där och tränar slår sig.. för att man ska komma vidare (kanske inte stämmer 100% men något liknande)

I en del i spelet mellan två "bitar" på kartan står en fågelskrämma som jag tror att man lånar kläderna av vid något tillfälle.

Spelet bör även detta ha varit aktuellt där kring 1997. +/- något år.
Citera
2017-03-10, 16:24
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KafkasKofta

Det andra var mitt absoluta favoritspel under samma period. Man spelade en karaktär som sugs in i en tecknad värld. Karaktären spelas av en skådis som jag tror var hyfsat känd åtminstonde på den tiden, men jag kan inte komma på namnet. Det är en point n click "pussel"spel kan man säga, där man rör sig genom den tecknade världen ur ett tredjepersonsperspektiv. Typ som i monkey island och liknande spel.
Huvudkaraktären är inte tecknad under spelets gång, utan det är en miniversion av den riktiga skådisen som går runt (vet inte hur man ska förklara bättre).

Minns bara fragment, men i någon del av spelet befinner man sig i ett gym där man ska kleta smör på en plint tror jag, så att hunden som är där och tränar slår sig.. för att man ska komma vidare (kanske inte stämmer 100% men något liknande)

I en del i spelet mellan två "bitar" på kartan står en fågelskrämma som jag tror att man lånar kläderna av vid något tillfälle.

Spelet bör även detta ha varit aktuellt där kring 1997. +/- något år.
Toonstruck?
https://www.youtube.com/watch?v=xERRV7JmZk8
https://en.wikipedia.org/wiki/Toonstruck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in