2017-03-20, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Tycker du överanalyserar hela situationen. Men oavsett vad man tycker om det så förstår jag inte din invändning mot hur själva tävlingen avgjordes. Reglerna är ju gjorda på det sättet att om båda är på glas-stavarna så blir det en fysisk kamp där den starkaste oftast vinner.
Överanalyserar? Det var ju fullständigt uppenbart. Behövde inte sitta och spekulera och titta på klipp om och om igen för att komma fram till den slutsatsen. Man behöver inte säga saker rakt ut för att saker och ting ska vara uppenbara.

Du tycker alltså att det är ok att man liggandes på bordet med båda fötterna (!) upp i vädret ska kunna dra åt sig staven trots att staven uppenbarligen är på motståndarens del av bordet, så pass att den till och med var intill kroppen på Josefin som stod en halvmeter bort från bordet? OK! Duellen är ju i första hand en reaktionsgren. Bara för att "reglerna tillåter det" så betyder det inte att det är rätt. Tror inte heller det står i reglerna att du FÅR ligga på bordet och slåss om staven. Snarare så har man väl inte riktigt tänkt till och åtgärdat svagheterna, förmodligen för att något liknande inte har hänt tidigare. Man kanske åtgärdar svagheterna i grenen precis som man gjorde när man insåg att den med längst räckvidd MÄRKLIGT nog hade en ganska stor fördel när stavarna hängde i taket ett antal år tillbaka.

Skulle skämmas om jag vann på det sätt som Janni gjorde. Ingen värdighet.
Citera
2017-03-20, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eternalize
Lillhage såg väl det osportsliga i att gadda ihop sig mot någon annan, i ett program som ändå handlar mycket om respekt gentemot varandra. Taktiskt gren eller inte. Det var inget som hon ville hålla på med.

Då hade hon ju kunnat säga det innan, istället för att stå och ljuga/svika givet ord, beroende på när hon bestämde sig för att slå på Janni. Var det respekt? Skulle man inte kunna kalla det, typ, osportsligt?

Citat:
Hade smällt upp armbågen i trynet på Janni om hon hade lutat sig över bordet som hon gjorde på andra staven, som hon försökte ta på ren styrka. Så ska det inte gå till.

De greppar staven samtidigt. Josefin försöker OCKSÅ ta den på ren styrka, varför skulle Janni ge upp och släppa då? Det är ju Josefin som drar henne över bordet? Regeln (som de aldrig brytt sig om att förklara i detalj) verkar vara att sålänge du greppar staven och inte motspelaren så får du försöka dra åt dig den. Micke gjorde en poäng av att de höll i staven när han gav domslutet.
Citera
2017-03-20, 11:45
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aergia
Nej det hade varit olidligt
Av de 97 timmar han hade pratat hade de ju kunnat klippa ner det så det inte märks att han pratar så mycket. Personligen gillar jag Colting fast dialekten är som en könssjukdom.
Senast redigerad av Pappersvargen 2017-03-20 kl. 11:49.
Citera
2017-03-20, 12:23
Medlem
escilichiss avatar
Gråt då! Janni vann välförtjänt

Skärmande hur hjärndöd folk är angående elstötarna samt "fysiska" grenar! Att ni ens vågar gå upp för trappen när ni har ont i knät
Senast redigerad av escilichis 2017-03-20 kl. 12:26.
Citera
2017-03-20, 13:01
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Posa är ju för skön "mamma stöttade mig, fick kläder och mat"

Det skrattar säkert en del åt men dels var det en annan tid då (Posa är trots allt närmare 70) och dels är "markservicen" något av det viktigaste.

Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Tycker du överanalyserar hela situationen. Men oavsett vad man tycker om det så förstår jag inte din invändning mot hur själva tävlingen avgjordes. Reglerna är ju gjorda på det sättet att om båda är på glas-stavarna så blir det en fysisk kamp där den starkaste oftast vinner.

Precis, som Micke L själv sa igår var det ju skallningar inblandat när Jörgen Jönsson var i nattduell. Man kan tycka vad man vill om reglerna, men så länge man spelar inom dom kan man inte säga något om utgången.

Sedan så hoppades jag på Josefin, det verkar vara en sån där underbart lugn, trevlig kvinna. Förr sa man iaf "Giftasmaterial".
Citera
2017-03-20, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Då hade hon ju kunnat säga det innan, istället för att stå och ljuga/svika givet ord, beroende på när hon bestämde sig för att slå på Janni. Var det respekt? Skulle man inte kunna kalla det, typ, osportsligt?

De greppar staven samtidigt. Josefin försöker OCKSÅ ta den på ren styrka, varför skulle Janni ge upp och släppa då? Det är ju Josefin som drar henne över bordet? Regeln (som de aldrig brytt sig om att förklara i detalj) verkar vara att sålänge du greppar staven och inte motspelaren så får du försöka dra åt dig den. Micke gjorde en poäng av att de höll i staven när han gav domslutet.
Hon var ju ändå den som fick börja tävlingen. Och hon var tydlig med varför hon gjorde som hon gjorde, det var glasklart. Kom för fan inte och snacka om något jävla svek. Det är ju inget jävla Robinson. Töntigt att ens ta illa upp för att någon inte ville gadda ihop sig. "Buhu alla ville inte gadda ihop sig mot Maria så jag kunde glida in på en top3-placering trots att jag knappt kan dra i en spik". Om det är någon som borde vara upprörd efter den där tävlingen så är det Maria. Men hon grät inte en droppe.

Nej det gjorde dom inte. Det är ju en viss skillnad i hur Josefin gör det. Skräll att kampsportsutövaren i slutändan kunde dra åt sig staven mot den spinkiga simmarskan, men visst dra paralleller med att Josefin minsann OCKSÅ gjorde det på "ren styrka". Hon har ingen som helst fördel mot Janni i den fysiska aspekten, och hon hade så gott som vunnit den där staven. Att "hon lyckades dra" Janni längst över bordet bevisar ju bara att hon greppade staven före och hade ett bättre grepp.
Citera
2017-03-20, 15:33
Medlem
Schnyggves avatar
Tycker ändå Janni verkar vara fair...en bra tjej! Jag gillade henne från första stund! Hon är en sådan tjej som inte uppenbart är attraktiv, men som ändå har något speciellt! Det gillar jag!
Citera
2017-03-20, 18:39
Medlem
Citat:
Kom för fan inte och snacka om något jävla svek. Det är ju inget jävla Robinson. Töntigt att ens ta illa upp för att någon inte ville gadda ihop sig.

Men hon ville ju det? Hon sa till Janni att "Jag kommer slå på någon av killarna". Tiden att dra sig ur var där och då, hon kunde sagt att hon inte ville komma överens alls i förväg. Jag förstår inte varför det är så konstigt att Janni ville visa att det får konsekvenser?
Citera
2017-03-20, 19:12
Medlem
kravodlat68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Tycker ändå Janni verkar vara fair...en bra tjej! Jag gillade henne från första stund! Hon är en sådan tjej som inte uppenbart är attraktiv, men som ändå har något speciellt! Det gillar jag!

Det gillas av mig också, och verkligen "giftasmaterial". Inte nån mesig Lillhage som piper fram, tack och förlåt om allting!
Citera
2017-03-20, 20:35
Medlem
Mufffs avatar
Såg avsnitt 2 först nu och jag tycker det är jävligt synd att Emil fick lämna så tidigt. Han hade verkligen inte en lätt väg, där det börjar med en 2 veckors notice om att han ska vara med och således knappt någon chans till träning. Därefter är valet av tävlingar mardrömmen för en riktigt tung pjäs som han själv. Slutligen lottar han till sig den person som troligtvis har de snabbaste reflexerna i programmet (startskott vid simning). Tror han hade kunnat leverera bra mycket bättre på kommande tävlingar.

Även om e-sportskeptikerna nog inte blev särskilt övertygade om hans rätt att få delta så har han i alla fall gjort ett gott namn för sig själv. En väldigt ödmjuk och sympatisk snubbe. Givetvis var han ironisk med sin kaxighet.

Nu lär Martin kamma hem titeln.
Citera
2017-03-20, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Men hon ville ju det? Hon sa till Janni att "Jag kommer slå på någon av killarna". Tiden att dra sig ur var där och då, hon kunde sagt att hon inte ville komma överens alls i förväg. Jag förstår inte varför det är så konstigt att Janni ville visa att det får konsekvenser?

Uppenbarligen inte då hon drog sig ur på direkten när tävlingen startade? Eller såg du något annat program? Allt det där snacket inträffade ju strax innan tävlingen skulle börja, inte i huset, så fanns inte speciellt mycket tid att tänka. Det lät kanske bra först, men hon insåg väl kanske sen att det inte var något som hon ville hålla på med. Ännu en gång, supertöntigt att ta illa upp av en sådan grej. Ok börja böla för att någon inte vill hålla på med pakter i ett program som, i mina ögon, handlar om prestationer och värdighet. Speciellt om det involverar den konflikträdde Josefin Lillhage. Du har redan 2 st på din sida av 4 (Lidberg och Posa i princip), vad fan mer begär du? Hon var en av endast 2 som aktivt försökte skapa en pakt, det var ingen annan av deltagarna som gick in med den inställningen i tävlingen. Väldigt ironiskt att hon sedan nu i efterhand har klagat i aftonbladet på just den här tävlingen. Vem fan hade inte förväntat sig att det kunde bli dålig stämning efter en sån tävling om man håller på som dom gjorde?
Senast redigerad av Eternalize 2017-03-20 kl. 21:08.
Citera
2017-03-20, 22:39
Medlem
Giggsys avatar
Taco-Anders vs Lidberg i final är väl ingen högoddsare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in