2017-03-19, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Jag köper utan omsvep att Janni avstod elstöten av hänsyn för graviditet och barnet, men att i nästa stund kasta sig över det där bordet och brottas om staven som det gällde liv och död?

På ett sätt gällde det liv och död, hon hade ju kunnat landa illa på bordskanten och fått en fet smäll mot magen. Men nejdå, bara fullt ös framåt.

Hon hinner ju inte tänka där. Det hör ju inte till vanligheterna att det går så i den grenen
Citera
2017-03-19, 22:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Usch för Janni! Josefin var ljuv till sättet, mycket bättre som människa, tävlare och livskamrat.
Citera
2017-03-19, 22:19
Bannlyst
Grymt besviken på Posa och Lidberg - jävla kärringar. Jag hade sopat mattan med hela gänget med min 20oz Hultafors. Tävlingen är fö ett skämt då det givetvis skiljer enormt i virkeskvalitet.
Citera
2017-03-19, 23:01
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Och förhoppningsvis sabbar ingen här för oss genom att starta en sådan spekulation baserad på klippet.

. Grov mansarm
Citera
2017-03-19, 23:20
Medlem
Giggsys avatar
Konstigt att inte Janni avstod tävlingen i avsnitt 1 då de skulle hoppa över ribban om hon nu var rädd att riskera barnet. Lite märkligt också att hon vågade slänga sig med magen rätt fram i bordet i duellen som någon annan nämnde.
Citera
2017-03-19, 23:47
Medlem
Ett: Janni är läkare, hon har nog garanterat koll på vad man kan göra och inte med ett embryo i magen. Det lät som att graviditeten är några veckor gammal och fostret är då några centimeter långt och ligger väl inbäddat i livmodern.

Två: SVT visade snacket innan och Josefin säger till Janni att "Jag lovar att slå på nån av killarna" och Janni föreslår Posa. När tävlingen sen börjar så går Josefin direkt till Janni och bankar på hennes spik. En sån lögn och det sveket får naturligtvis konsekvenser. Inte alls konstigt att Janni blir förbannad. Speciellt som Josefin uttalat gör så för att inte komma bland de två sista, för hon räknar med att Janni ska välja den näst sista.
Citera
2017-03-20, 00:02
Medlem
Kvalitén på själva tävlingsmomentet Hammaren kan jue diskuteras i oändlighet. I orättvisa osv.

Men att lägga tävlingsmomentet som ett direkt avgörande moment för slutresultatet är jue som gjort för att skapa pakter och intriger. Vilket kanske inte riktigt är det man längtar efter i ett program som MM.

Angående att Janni avstod elkontroll tävlingen men hoppade som en tok efter staven i nattduelen är jue inget konstigt alls. Ur embryots/fosterts välmående.

En elchock på ett par k Volt eller hur stark den nu e i programmet, kan jue defintift få rejäla skador på embryot/fostret, Medans en direkt smäll mot magen inte är några problem så länge ebryot är just ett embryo.
Citera
Medlem
Varför så många hårda ord mot Janni? Ja, hon kände sig lite besviken på Lillhage, men hon sa väl aldrig att hon hatade henne? Nattduellen var ju grymt underhållande, speciellt den andra duellen. Lillhage har ju klart bästa läget, då Janni hänger över bordet men där visar hon riktig vilja. Jag gillar hennes lite svala stil och är glad över att hon vann
Citera
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Ett: Janni är läkare, hon har nog garanterat koll på vad man kan göra och inte med ett embryo i magen. Det lät som att graviditeten är några veckor gammal och fostret är då några centimeter långt och ligger väl inbäddat i livmodern.

Två: SVT visade snacket innan och Josefin säger till Janni att "Jag lovar att slå på nån av killarna" och Janni föreslår Posa. När tävlingen sen börjar så går Josefin direkt till Janni och bankar på hennes spik. En sån lögn och det sveket får naturligtvis konsekvenser. Inte alls konstigt att Janni blir förbannad. Speciellt som Josefin uttalat gör så för att inte komma bland de två sista, för hon räknar med att Janni ska välja den näst sista.

Så det var därför Josefin bad om ursäkt hela tiden.
Den där tävlingen var värd att se i repris. 43 minuter in när Rooth är utslagen så går Janni först mot Posa men vänder sedan leende mot Josefins spik. Hon var inte road av det sveket.

Synd om Rooth som var den enda som inte tisslade innan.
Citera
2017-03-20, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Jonas Colting har aldrig varit med va? Han hade varit kul att se. Dessutom hade han nog kunnat vinna de flesta grenarna.

Nej det hade varit olidligt
Citera
2017-03-20, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Varför så många hårda ord mot Janni? Ja, hon kände sig lite besviken på Lillhage, men hon sa väl aldrig att hon hatade henne? Nattduellen var ju grymt underhållande, speciellt den andra duellen. Lillhage har ju klart bästa läget, då Janni hänger över bordet men där visar hon riktig vilja. Jag gillar hennes lite svala stil och är glad över att hon vann
Märks ju väldigt tydligt om hur triggad Janni är för att Lillhage inte höll sig till "planen". Både i spiktävlingen och under middagen och i nattduellen så visar hon inte upp ett normalt beteende. Lillhage såg väl det osportsliga i att gadda ihop sig mot någon annan, i ett program som ändå handlar mycket om respekt gentemot varandra. Taktiskt gren eller inte. Det var inget som hon ville hålla på med. Om inte annat så hade Josefin absolut ingenting att vinna på en sådan allians, alla förutom Posa gick ju för att få ut Rooth först ändå. Josefin hade varit den som hade åkt sen för Janni utgjorde inget hot mot immuniteten som killarna kämpades om.

Psykvarning på Janni, påminner om Inez förra säsongen som kändes som en något unik deltagare då jag nog aldrig sett en mer bitter och otrevlig person i programmet. Varför började hon ens gråta när hon stod över el-grenen om hon till och med var förbered på att stå över den? Märktes tydligt hur mycket hon skämdes när Josefin, trots Jannis beteende, ändå var så trevlig och inte det minsta upprörd. En själv hade aldrig accepterat sådant beteende. Hade smällt upp armbågen i trynet på Janni om hon hade lutat sig över bordet som hon gjorde på andra staven, som hon försökte ta på ren styrka. Så ska det inte gå till. Hade inget emot Janni innan, men efter det här programmet så finns det inte en chans att jag kan gynna henne någonting i programmet.
Citera
2017-03-20, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eternalize
Märks ju väldigt tydligt om hur triggad Janni är för att Lillhage inte höll sig till "planen". Både i spiktävlingen och under middagen och i nattduellen så visar hon inte upp ett normalt beteende. Lillhage såg väl det osportsliga i att gadda ihop sig mot någon annan, i ett program som ändå handlar mycket om respekt gentemot varandra. Taktiskt gren eller inte. Det var inget som hon ville hålla på med. Om inte annat så hade Josefin absolut ingenting att vinna på en sådan allians, alla förutom Posa gick ju för att få ut Rooth först ändå. Josefin hade varit den som hade åkt sen för Janni utgjorde inget hot mot immuniteten som killarna kämpades om.

Psykvarning på Janni, påminner om Inez förra säsongen som kändes som en något unik deltagare då jag nog aldrig sett en mer bitter och otrevlig person i programmet. Varför började hon ens gråta när hon stod över el-grenen om hon till och med var förbered på att stå över den? Märktes tydligt hur mycket hon skämdes när Josefin, trots Jannis beteende, ändå var så trevlig och inte det minsta upprörd. En själv hade aldrig accepterat sådant beteende. Hade smällt upp armbågen i trynet på Janni om hon hade lutat sig över bordet som hon gjorde på andra staven, som hon försökte ta på ren styrka. Så ska det inte gå till. Hade inget emot Janni innan, men efter det här programmet så finns det inte en chans att jag kan gynna henne någonting i programmet.

Tycker du överanalyserar hela situationen. Men oavsett vad man tycker om det så förstår jag inte din invändning mot hur själva tävlingen avgjordes. Reglerna är ju gjorda på det sättet att om båda är på glas-stavarna så blir det en fysisk kamp där den starkaste oftast vinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in