Citat:
Ursprungligen postat av
tryffel
Varför så många hårda ord mot Janni? Ja, hon kände sig lite besviken på Lillhage, men hon sa väl aldrig att hon hatade henne? Nattduellen var ju grymt underhållande, speciellt den andra duellen. Lillhage har ju klart bästa läget, då Janni hänger över bordet men där visar hon riktig vilja. Jag gillar hennes lite svala stil och är glad över att hon vann
Märks ju väldigt tydligt om hur triggad Janni är för att Lillhage inte höll sig till "planen". Både i spiktävlingen och under middagen och i nattduellen så visar hon inte upp ett normalt beteende. Lillhage såg väl det osportsliga i att gadda ihop sig mot någon annan, i ett program som ändå handlar mycket om respekt gentemot varandra. Taktiskt gren eller inte. Det var inget som hon ville hålla på med. Om inte annat så hade Josefin absolut ingenting att vinna på en sådan allians, alla förutom Posa gick ju för att få ut Rooth först ändå. Josefin hade varit den som hade åkt sen för Janni utgjorde inget hot mot immuniteten som killarna kämpades om.
Psykvarning på Janni, påminner om Inez förra säsongen som kändes som en något unik deltagare då jag nog aldrig sett en mer bitter och otrevlig person i programmet. Varför började hon ens gråta när hon stod över el-grenen om hon till och med var förbered på att stå över den? Märktes tydligt hur mycket hon skämdes när Josefin, trots Jannis beteende, ändå var så trevlig och inte det minsta upprörd. En själv hade aldrig accepterat sådant beteende. Hade smällt upp armbågen i trynet på Janni om hon hade lutat sig över bordet som hon gjorde på andra staven, som hon försökte ta på ren styrka. Så ska det inte gå till. Hade inget emot Janni innan, men efter det här programmet så finns det inte en chans att jag kan gynna henne någonting i programmet.