2016-04-03, 23:43
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Det vore bättre om du skriver vad det hela handlar om, istället för att slänga ut en länk som om du vore en journalist på nån kvällstidning som jagar klick.

En aftonbladet-"journalist" som, istället för att känna sig hedrad, blivit kränkt av att Björn Ferry dissat honom med någon mening i sin bok fösöker nu ge igen i sin tv-krönika. En ganska förvirrad och konstig text. Men han blev väl ivrig när han fick sin chans att hämnas.

Kul annars att det blev lite mer Robinson över MM. Denna Inez gör bort sig som programmets värsta bitch genom tiderna. Känner varken till programmet eller deltagarna, har bara tävlat i lag med en häst tidigare. Uppfinner intriger och skapar äkta osämja från dag ett, har inte mycket gott att säga om någon annan. Helt tvärtemot svensk idrottstradition. Hon framstår som ett psykfall, men det blir intessantare tv.
Citera
2016-04-03, 23:54
Medlem
EnLitenFryss avatar
Kvällens gäng verkar skönt. Lite mer fajt istället för bara kompismys.

Gillar spontant Inez, som jag aldrig hört talas om förr. Hon är där för att vinna och ge allt, inte länga hem efter 24h (Hanna Marklund). Sen kunde hon taggat ner en aning med taggarna mot Björn. Jag tror att hon har rätt i sak - att självklart kommer makarna Ferry samarbeta osv, men vilket tråden visar får hon inga sympatier på att vara en tjej som är för tävlingsinriktad. När Foppa gör det älskar folk honom för det, när tjejer är dåliga förlorare är det något fel på dem.

Generellt om kvinnliga idrottare verkar det vara få riktiga vinnarskallar. Talang för sin idrott, kämpar och ger sitt bästa, går det inte så är det tråkigt men det är det. Därför uppfriskande med en som Inez som inte hymlar med att hon vill vinna. Jävlar vad grym hon var i hinderbanan med grävhindret. Helt fel strategi att gå med mage neråt men hon grejade det. På andra sidan kunde hon gräva större hål vilket är viktigt i det momentet. Snacka om att de hade fel taktik på kuben som skulle flyttas dock, Björn tog tag ovanifrån och tjejerna fick lyfta det mesta.

Med det sagt tror jag inte Björn medvetet var så dålig i första grenen. Kan liksom inte se det. I sista grenen verkar makarna Ferry ha valt att se till att placera sig framför Kneten och Inez som de ser som största hoten.

Jag tror övriga deltagare gör klokt i att försöka slå ut en Ferry så snart som möjligt, annars kommer de garanterat curla för varandra. Det är inte rättvist att de får tävla i samma upplaga men bra tv blir det.

Ferry för övrigt... En personlighet som delar folket. En clown, ett original, en rak och obekväm kille - men jävlar så jobbig jag tror många uppfattar honom. Love or hate, lämnar ingen oberörd.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2016-04-03 kl. 23:57.
Citera
2016-04-03, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
En aftonbladet-"journalist" som, istället för att känna sig hedrad, blivit kränkt av att Björn Ferry dissat honom med någon mening i sin bok fösöker nu ge igen i sin tv-krönika. En ganska förvirrad och konstig text. Men han blev väl ivrig när han fick sin chans att hämnas.

Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
Kul annars att det blev lite mer Robinson över MM. Denna Inez gör bort sig som programmets värsta bitch genom tiderna. Känner varken till programmet eller deltagarna, har bara tävlat i lag med en häst tidigare. Uppfinner intriger och skapar äkta osämja från dag ett, har inte mycket gott att säga om någon annan. Helt tvärtemot svensk idrottstradition. Hon framstår som ett psykfall, men det blir intessantare tv.

Jag tror hon mestadels bott utomlands. Men visst kände hon ju till åtminstone vissa deltagare, hon berättade ju exempelvis om hur hon följde fotbolls-VM 1994. Att hon inte känner till Heidi Andersson (mest känd som Ferrys fru/sambo), den där motorcykelåkaren(?), eller basket-Kicki (som var före hennes tid), eller rentav Ferry (rätt liten sport som troligtvis inte ges så mycket tv-tid i de länder hon vistats i) är nog naturligt. Jag tycker hon fällde rätt ödmjuka kommentarer.
Citera
2016-04-04, 00:28
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Gillar Inez. Hon var inte blyg för att såga Ferry när han vek sig i syragrenen och ville byta ut honom till mästa gren.
Det var ju helt sjukt av Inez Karlsson att skylla på Ferry när det var hon själv som glömde trycka ut armen mot Ferry när hon koncentrerade sig på Kicki Johansson för att få upp tallriken igen.
Kolla igen så ser du att även om Ferry är lång så hade han sin arm helt utsträckt det sista så det var inget han kunde gör utan att ha ramlat ner från stolpen.
Citera
2016-04-04, 00:39
Medlem
Inez känns något osympatisk.

Citat:
– Jag bara tittade på honom och tänkte: "Vad är det för fel på dig?", säger hon.

Citat:
– Han var ingen lagspelare. Jag kände inte att han gjorde sitt bästa för laget, säger hon.
Inez Karlsson berättar även att Ferry i den andra tävlingen i programmet riktade in sig bland annat på henne – och gjorde allt för att hon skulle förlora.
– Det var uppenbart. Jag tänkte: Är du här för att förstöra för andra – eller är du här för att vinna?, säger hon.

Citat:
Samtidigt är Inez Karlsson kritisk till Björn Ferrys agerade under tiden mellan tävlingarna.
Han var sån att han var väldigt check och tyckte att han var jätterolig. Men han är inte så rolig, med de där dåliga skämten. Han hade en baktanke med allting, säger hon.

http://www.expressen.se/noje/ferry-ilskan-vad-ar-det-for-fel-pa-dig/
Citera
2016-04-04, 01:46
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Det vore bättre om du skriver vad det hela handlar om, istället för att slänga ut en länk som om du vore en journalist på nån kvällstidning som jagar klick.
Håller med, idiotiskt att bara slänga länkar om sig och kring sig (särskilt Aftonbladets) utan att ens förklara vad den handlar om eller varför den är intressant för diskussionen.
Citera
2016-04-04, 01:49
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Det var ju helt sjukt av Inez Karlsson att skylla på Ferry när det var hon själv som glömde trycka ut armen mot Ferry när hon koncentrerade sig på Kicki Johansson för att få upp tallriken igen.
Kolla igen så ser du att även om Ferry är lång så hade han sin arm helt utsträckt det sista så det var inget han kunde gör utan att ha ramlat ner från stolpen.
Det är nog hursomhelst bäst taktik att bara satsa på ena personen för den som står i mitten. Blir ju bara besvärligt om man skall fokusera på två olika. Lättare att hålla längre med ena om man har sluppit slösa energi på att hålla med 2 i typ 50 minuter.
Citera
2016-04-04, 02:54
Medlem
Necrolusters avatar
Första gruppen kändes mer sympatisk och ödmjuk. Grym kemi mellan deltagarna. Andra gruppen känns så jävla stel och negativ.

Hoppas någon från första gruppen vinner hela skiten.

Bruden med det fyrkantiga ansiktet (Björns tjej) känns bara allmänt skum rakt igenom. Kan inte sätta fingret på vad det är. Norrländska kvinnor är så butch.
Senast redigerad av Necroluster 2016-04-04 kl. 03:04.
Citera
2016-04-04, 06:02
Medlem
Kenneth Anderssons karriär slutade alltså 94 eller var det SVT som inte orkade leta längre än sitt massiva 1994 arkiv? VM 1994 kunde ha halverats och så kunde vi fått lite om hans karriär därefter.

Björn Ferry är som ett stort barn. Roligast när han testade sängen genom att kasta sig var frugans reaktion
Citera
2016-04-04, 08:05
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Citat:
Tack.

Jag tror hon mestadels bott utomlands. Men visst kände hon ju till åtminstone vissa deltagare, hon berättade ju exempelvis om hur hon följde fotbolls-VM 1994. Att hon inte känner till Heidi Andersson (mest känd som Ferrys fru/sambo), den där motorcykelåkaren(?), eller basket-Kicki (som var före hennes tid), eller rentav Ferry (rätt liten sport som troligtvis inte ges så mycket tv-tid i de länder hon vistats i) är nog naturligt. Jag tycker hon fällde rätt ödmjuka kommentarer.

Ja enligt en intervju med henne så var KA den enda hon kände till tack vare VM 94. Bott i USA i typ 20 år. Hon tackade ja för att det lät som en betald semester. Hon tål inte leken. Om hon sa något ödmjukt så drunknade det total i hur hon helt distanslöst skyllde på andra när hon själv gjorde misstag, gnällde redan i första tävlingen på båda lagkamraterna (som hon var obekant med och trots att ingen av dem gjorde fel). Som ett åskmoln även fast hon vunnit. Vill helst mörda Björn och Heidi för att de går för andra platsen, när de är körda på första, och inbillar sig att deras plan redan från början var att förstöra för henne. Känner igen typen. Inget giftasmaterial om någon frågar mig.
Citera
2016-04-04, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Kenneth Anderssons karriär slutade alltså 94 eller var det SVT som inte orkade leta längre än sitt massiva 1994 arkiv? VM 1994 kunde ha halverats och så kunde vi fått lite om hans karriär därefter.
Störde mig också på hans film. Inget om när han brände en straff i sina gula skor i VM-kvalet 97 eller när det nu var och inget om proffslivet i Italien.
Citera
2016-04-04, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necroluster
Första gruppen kändes mer sympatisk och ödmjuk. Grym kemi mellan deltagarna. Andra gruppen känns så jävla stel och negativ.

Hoppas någon från första gruppen vinner hela skiten.

Bruden med det fyrkantiga ansiktet (Björns tjej) känns bara allmänt skum rakt igenom. Kan inte sätta fingret på vad det är. Norrländska kvinnor är så butch.
Tror paret Ferry/Heidi och Inez förstör mycket för gruppdynamiken. De andra är sköna typer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in