2017-03-17, 00:09
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Dom vann faktiskt UEFA-cupen 1997 Samma år som Dortmund vann CL!

Men jag håller med. Kapacitet finns och dom är ju bättre än ligaplaceringar visar. Det ser väldigt öppet ut tycker jag.
Fan, har de vunnit något! Ber om ursäkt för min nollkoll, de åren var jag väldigt mycket småbarnspappa och hade koll enbart på vad som visades på burken eller bevistades personligen. UEFA-cupen de sista åren var riktigt sunkig, så den skippades i min TV-tablå till skillnad från Bullibumpa.

Tror på S04 gör jag inte som ett finallag, vore mer en kul upplevelse. Goretzkas ansvarstagande de senaste matcherna är nog allt som talar för Gelsenkirchens grabbar eller en smörlottning.
Citera
2017-03-17, 06:16
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Schalke vidare från det tyska dubbelmötet i Europa League med mer gjorda bortamål. Hoppas verkligen de tar sig till Solna/Mordor för finalen. Kanske det laget jag unnar mest att vinna något någon gång i hela fotbollsvärlden. Inte minst för 2001 trots jag är Bayernfan.
Trist att det var en sån där tveksam straff som fällde avgörandet.
Av dom lag som finns kvar så finns det väl inget lag som sticker ut som något omöjligt hot.

Du kan ju trösta dig med att Markus Weinzierl är en gammal Bayernspelare om än i amatörlaget så kommer dina sympatier mer till rätta
Senast redigerad av cyberkalle 2017-03-17 kl. 06:18.
Citera
2017-03-17, 16:05
Medlem
Germanofils avatar
Bielefeld har sparkat sin tränare Kramny och letar just nu efter en ersättare. Men vem vill egentligen flytta till en stad som inte finns? För er som inte är bekanta med myten kring Bielefelds ickeexistens har vi här en artikel på engelska som förklarar läget:
http://www.atlasobscura.com/places/bielefeld-conspiracy?utm_source=facebook.com&utm_medium=atla s-page
Citera
2017-03-18, 18:02
Bannlyst
Blev Ajax för S04 det är väl ingen drömlottning precis även om det fanns värre lag (Lyon och Manchester United).

Förövrigt Modeste är on fire vilken form han har i år.. Undrar vart han hamnar efter sommaren, är 2a i skytteligan nu på 22 mål.
Citera
2017-03-18, 20:45
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Ja, men inte för tabellen. Nu;
Stuttgart 49p +15
Union Berlin 47p +15 (en match mindre)
--
Braunschweig 46p +13
--
Hannover 46p + 11
Ja tack gud för att Stuttgart förlorade idag. Hoppas nu att Union förlorar eller åtminstone tappar poäng mot "Der Club". Blir en galet spännande upplösning på Zweite i år!

Hannovers tränare Stendel är som bekant starkt ifrågasatt men nu för han stöd från St. Paulis tränare Lienen som tycker att det är befängt att ens fundera på att sparka tränaren i en situation där man bara tre poäng efter serieledarna. Värt att nämna är att Lienen själv ju efter Paulis katastrofala höst var ifrågasatt men klubbledningen valde att låta honom stanna och han har ju sedan omstarten av ligan verkligen visat att kontinuitet kan löna sig.
Citera
2017-03-19, 01:48
Medlem
Ewrus avatar
Det blir tajtare i BL, mellan toppen och botten är det nu väldigt tajt, det är bara Ingolstadt och Darmstadt som sladdar. Vad som hänt med Bremen har jag ingen aning om, men på de fem senaste matcherna har man 13 poäng och bara två insläppta (endast Bayern har bättre form)! Första 20 omgångarna släppte man in 42 mål! Wiedwald spelar riktigt bra nu, match efter match. Idag klara man sig bra utan både Gnabry och Kruse när man slår Re Bull med klara 3-0, vilket inte va lika klart som siffrorna säger (Red Bull borde satt någon boll i första).

Roligt att se Bremen prestera, men eftersom övriga i botten också gör det hänger hotet om kval kvar. Ser dock rätt säkert ut att Darmstadt och Ingolstadt kommer åka ur, tror ingen kommer sakna dem...
Citera
2017-03-19, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Det blir tajtare i BL, mellan toppen och botten är det nu väldigt tajt, det är bara Ingolstadt och Darmstadt som sladdar. Vad som hänt med Bremen har jag ingen aning om, men på de fem senaste matcherna har man 13 poäng och bara två insläppta (endast Bayern har bättre form)! Första 20 omgångarna släppte man in 42 mål! Wiedwald spelar riktigt bra nu, match efter match. Idag klara man sig bra utan både Gnabry och Kruse när man slår Re Bull med klara 3-0, vilket inte va lika klart som siffrorna säger (Red Bull borde satt någon boll i första).

Roligt att se Bremen prestera, men eftersom övriga i botten också gör det hänger hotet om kval kvar. Ser dock rätt säkert ut att Darmstadt och Ingolstadt kommer åka ur, tror ingen kommer sakna dem...

Tycker dock att Ingolstadt spelar bra fotboll, dom var absolut värda alla poängen mot Dortmund egentligen och så har det varit i många matcher för dom.. Men det är väl det kvalitén är inte riktigt där i slutet..
Citera
2017-03-19, 01:57
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Tycker dock att Ingolstadt spelar bra fotboll, dom var absolut värda alla poängen mot Dortmund egentligen och så har det varit i många matcher för dom.. Men det är väl det kvalitén är inte riktigt där i slutet..
Vet inte vad som hände, de hade en bra period där man fick med sig poäng men den avtog snabbt, de har nu 10p upp till säker mark med nio omgångar kvar. Alla lagen framför har dessutom riktigt bra form.
Citera
2017-03-19, 02:00
Bannlyst
Citat:
Vet inte vad som hände, de hade en bra period där man fick med sig poäng men den avtog snabbt, de har nu 10p upp till säker mark med nio omgångar kvar. Alla lagen framför har dessutom riktigt bra form.

Jo jag är med rätt säker på att dom kommer åka ut nu, men dom spelar bättre än vad poängen säger men får inget med sig.
Citera
2017-03-19, 07:28
Medlem
Germanofils avatar
Citat:

Jo Sannerligen en märklig situation nu när plötsligt Bremen, Wolfsburg och HSV börjat håva in poäng på löpande band. Augsburg får verkligen passa sig, liksom Mainz. Teoretiskt är även Schalke, Gladbach och Leverkusen i farozonen, men jag har svårt att se att något av dessa lag gör en sådan dålig slutspurt att man hamnar på kvalplatsen.

Finns en del intressanta potentiella kvalmöten såsom HSV-Hannover, Bremen - Hannover, Wolfsburg - Hannover och framför allt Wolfsburg - Braunschweig (endast 25 km mellan städerna!). HSV-Stuttgart vore också ett riktigt "klassikermöte".
Citera
2017-03-20, 21:06
Medlem
Germanofils avatar
Så valde Hannover trots allt att göra sig av med Stendel. Inte ett beslut i min smak men jag hoppas att klubbledningens chansning kommer att ge resultat. Ny tränare är André Breitenreiter som jag tror kan göra ett bra jobb på lång sikt. Frågan är dock vad han kan åstadkomma i de resterande matcherna. Som tur vad är det landslagsuppehåll kommande helg och han får alltså lite tid för att förbereda H96 inför den extremt viktiga hemmamatchen mot Union Berlin.
Citera
2017-03-21, 08:38
Medlem
Steff83s avatar
Bastian S. klar för Chicago F. Känns helt rätt. Han har ännu lite mer och ge. MU var helt fel för honom från början. Även innan Mourinho. Passade aldrig in i England. Hade med facit i hand varit bättre att stanna i BM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in