2017-03-14, 19:39
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
I kväll 18.30 så håller vi alla tummarna för att Sportfreunde Lotte fortsätter att slå ut stora klubbar ur cupen det har blivit några skalper Bremen Leverkusen och 1860.
23 gånger pengarna känns som lättförtjänt

Auf wiedersehen BvB Echte Liebe Leck mich am arsch
https://www.youtube.com/watch?v=bl6Jwh2XlVM

Lite hybris att tala för "alla" kanske. Men ödmjukhet är ju inte arroganterna från Münchens starka sida, och uppenbarligen inte heller deras fans. Apropå repiga skivor så låter du väldigt mycket som en sådan själv med ditt ständiga hackande på Dortmund. Kan du inte passa på att slicka dig själv i röven när du ändå har huvudet uppkört där?

Jag trodde att den här tråden skulle vara lite mer av allmänt givande och tagande för oss som är intresserade av tysk fotboll, men uppenbarligen är det inte så. Jag antar att det blev för mycket för er Bayernfans att ni tvingades låna ut ligatiteln två år i rad. För det är ju myyyycket roligare om guldet är bärgat innan säsongen ens har startat, eller hur?

Det går uppenbarligen för sig att hålla på småklubbar som Augsburg och Freiburg eftersom de inte utgör något hot, och aldrig kommer att göra det, medan vi andra tydligen inte är vatten värda. Trist attityd, men som sagt, inte särskilt överraskande.

Tack och adjö.
Citera
2017-03-14, 20:09
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Apropå repiga skivor så låter du väldigt mycket som en sådan själv med ditt ständiga hackande på Dortmund.

Det går uppenbarligen för sig att hålla på småklubbar som Augsburg och Freiburg eftersom de inte utgör något hot, och aldrig kommer att göra det, medan vi andra tydligen inte är vatten värda. Trist attityd, men som sagt, inte särskilt överraskande.

Tack och adjö.
Du märker väl att Cyberkalle inte hackar på dig som person, utan på klubben du supportar? Lite på samma sätt som att man får tycka att en religion är skit, men inte låta det hatet gå ut över individer.

När Cyberkalle skriver om Dortmund är det årtionden av rivalskap som är bakom. Dessutom en lokalpatriotism som inte riktigt finns i Sverige. Avsky för andra klubbar är något jag börjar förstå, mitt femte år som supporter. Trots att jag i början blev imponerad av hur mycket hamburgspelarna arbetade på plan, förändrades min syn på klubben avsevärt när Freiburg gick ner i andraligan på grund av att detta otyg accepterades som mål, och sedan ännu mer när klubben kvitterade i slutminutrarna i kvalet till Bundesliga och klarade sig kvar. Och direkt slog sig för bröstet och återigen siktade mot europaplatser. Ändå är min relation mot HSV-supporten dippsi precis likadan som mot de andra här: ganska opersonlig.

Om du inte tycker det mer tysklandsnära fans-forumet passar, finns det som tur är andra. Svenska fans har definitivt mer pk-nära texter, om du vill ha ett forum där du slipper bli upprörd. Men på Flashback finns det som bekant inga safe spaces.
Citera
2017-03-14, 20:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Lite hybris att tala för "alla" kanske. Men ödmjukhet är ju inte arroganterna från Münchens starka sida, och uppenbarligen inte heller deras fans. Apropå repiga skivor så låter du väldigt mycket som en sådan själv med ditt ständiga hackande på Dortmund. Kan du inte passa på att slicka dig själv i röven när du ändå har huvudet uppkört där?

Jag trodde att den här tråden skulle vara lite mer av allmänt givande och tagande för oss som är intresserade av tysk fotboll, men uppenbarligen är det inte så. Jag antar att det blev för mycket för er Bayernfans att ni tvingades låna ut ligatiteln två år i rad. För det är ju myyyycket roligare om guldet är bärgat innan säsongen ens har startat, eller hur?

Tack och adjö.
Jag tror att jag älskar dig!

Augsburg? Det är väl bara jag som håller på dom och det finns ju några anledningar som jag sagt tidigare.

Edit: nu blir det ju ett möte i cupen mot skitlaget det kommer bli kul.
Senast redigerad av cyberkalle 2017-03-14 kl. 20:29.
Citera
2017-03-14, 20:59
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Germanofils Hannover kunde inte få hjälp av Düsseldorf igår då Totte Nymans Braunschweig mycket orättvist och med stor hjälp av domaren såg till att dom fick tre poäng.

Såg inte matchen men synd att Peine Ost inte tappade poäng. Positivt däremot att de spelade dåligt. De lär tappa fler poäng framöver (liksom Hannover kommer att göra).
Citat:
Jag trodde att den här tråden skulle vara lite mer av allmänt givande och tagande för oss som är intresserade av tysk fotboll, men uppenbarligen är det inte så.
Tråkigt att du blev besviken på tråden. Tycker personligen att det är en väldigt givande tråd för alla som intresserar sig för tysk fotboll. Att det hackas på klubbar till höger och vänster är inget man ska ta personligt. Tycker däremot tvärtom att det är stämningsfullt när MaRcoP0lo (var håller han hus egentligen?) snackar lite skit om mitt "Hannoi". Det hör till och är bara en liten del av det som skrivs här. Tycker att tråden har många kvalitativa inlägg som behandlar tysk fotboll och allt däromkring.

Kul att Isak fick 5 minuter idag förresten.
Citera
2017-03-14, 21:15
Medlem
motvalls avatar
Citat:
För att få måste man också ge om diskussionen ska vara meningsfull.

Det har funnits många Dortmundfans under åren som dykt upp i tyska tråden. Och tyvärr, måste jag skriva, verkar de flesta av dem mindre anhängare av en klubb som är spännande att följa och mer hatare av Münchens bästa fotbollslag. Det finns undantag, som "JohnnyHummels", men det påtagliga är saknaden av annat än det man som anhängare av annan tysk klubb hatar;

Den Dortmundska offerkoftan, att det är så synd om oss eftersom Bayern finns, att andra klubbar har finansiärer med kulor medans vi då och då nästan går i konkurs, att sämre motståndare jämt fegspelar mot oss eller att ingen egentligen gillar Dortmund. När nu äntligen klubbledningen ser ut att kasta bort denna offerkofta ser det sämre ut bland anhängarna. Du verkar vara en sådan, skäms! Skam för din klubb.

BVB är en mycket intressant klubb att följa, gissar att jag ser dem en 30 ggr per säsong på TV och har varit där på Westfalenstadion. De unga talanger som nu samlats gör dem svåra att undvika kolla på, Isak är bara en. Tränare Tuchel och hur han tänker är ofta en gåta, försvar är till för dem som fegar eller?

Märkligt att en sådan klubb får så korkade anhängare i Sverige.
Citera
2017-03-15, 01:39
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:

Tack och adjö.

Till att börja med: Det har väl aldrig varit speciellt finkänsliga yttranden mellan oliktänkande fotbollsfans.

Trots det: Så har väl alla haft respekt för olika åsikter och kan gärna diskutera vidare över en öl.

En speciell tråddetalj: cyberkalle och bl a jag har skojat en hel del om BVB:s slogan "Echte Liebe!". Den har blivit till "Echte Liebe - leck mich am Arsch!", speciellt när FCB förlorat mot BVB (eller tvärtom i ironi och lättnad), men uttrycker fortfarande respekt för ett av de bästa fotbollslagen i Tyskland.

Så var inte så lättkränkt, utan dela ut smällar på samma sätt som du tar emot dem. Det är lite svårare för mig som Sechzig-fan, men jag ger inte upp hoppet för det.
Citera
2017-03-15, 01:43
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Jag tror att jag älskar dig!

Augsburg? Det är väl bara jag som håller på dom och det finns ju några anledningar som jag sagt tidigare.

Edit: nu blir det ju ett möte i cupen mot skitlaget det kommer bli kul.

Ja, leck's mir an Arsch, das ist echte Liebe!
Citera
2017-03-15, 18:57
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Ja, leck's mir an Arsch, das ist echte Liebe!
So ist es fy fan vad jag ska hata den dagen

I mitt nästa liv så ska jag bli en tvättäkta pk-svensk som tycker alla är lika fina och bra och ingen ska få vinna utan alla lag kommer sluta på samma poäng och vi ska hålla varandra i handen och sjunga

Men då ska jag inte födas i Deutschland och ha Nazi-blut i mig för det måste vara dom generna som spökar när jag är så elak.
Citera
2017-03-16, 21:06
Medlem
motvalls avatar
Citat:
I mitt nästa liv så ska jag bli en tvättäkta pk-svensk som tycker alla är lika fina och bra och ingen ska få vinna utan alla lag kommer sluta på samma poäng och vi ska hålla varandra i handen och sjunga

Men då ska jag inte födas i Deutschland och ha Nazi-blut i mig för det måste vara dom generna som spökar när jag är så elak.
Äh larva dig inte. Att anhängare av en klubb klankar på anhängare av en annan klubb är nog bland det äldsta som finns inom fotbollen. Äldre än nät i målburen, avbytare eller linjemän. Tål man inte sådant är man ingen äkta supporter, anser en stockholmare som slängt käft/tjafsat med/hånats/hånat/retats/retat två skitklubbars anhängare från koltåldern till dagens datum. För att en sådär fem minuter senare vara dödspolare/goda arbetskamrater igen.

I min värld är vi alltså lite för mellanmjölkiga här alltför ofta, tyskfödda eller inte. Har man känslor för en klubb har man känslor mot andra klubbar.
Citera
2017-03-16, 21:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Äh larva dig inte. Att anhängare av en klubb klankar på anhängare av en annan klubb är nog bland det äldsta som finns inom fotbollen. Äldre än nät i målburen, avbytare eller linjemän. Tål man inte sådant är man ingen äkta supporter, anser en stockholmare som slängt käft/tjafsat med/hånats/hånat/retats/retat två skitklubbars anhängare från koltåldern till dagens datum. För att en sådär fem minuter senare vara dödspolare/goda arbetskamrater igen.

I min värld är vi alltså lite för mellanmjölkiga här alltför ofta, tyskfödda eller inte. Har man känslor för en klubb har man känslor mot andra klubbar.
It was ö jåke.
Citera
2017-03-16, 23:37
Medlem
motvalls avatar
Schalke vidare från det tyska dubbelmötet i Europa League med mer gjorda bortamål. Hoppas verkligen de tar sig till Solna/Mordor för finalen. Kanske det laget jag unnar mest att vinna något någon gång i hela fotbollsvärlden. Inte minst för 2001 trots jag är Bayernfan.
Citera
2017-03-16, 23:45
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Schalke vidare från det tyska dubbelmötet i Europa League med mer gjorda bortamål. Hoppas verkligen de tar sig till Solna/Mordor för finalen. Kanske det laget jag unnar mest att vinna något någon gång i hela fotbollsvärlden. Inte minst för 2001 trots jag är Bayernfan.
Dom vann faktiskt UEFA-cupen 1997 Samma år som Dortmund vann CL!

Men jag håller med. Kapacitet finns och dom är ju bättre än ligaplaceringar visar. Det ser väldigt öppet ut tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in