Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Jag trodde att den här tråden skulle vara lite mer av allmänt givande och tagande för oss som är intresserade av tysk fotboll, men uppenbarligen är det inte så. Jag antar att det blev för mycket för er Bayernfans att ni tvingades låna ut ligatiteln två år i rad. För det är ju myyyycket roligare om guldet är bärgat innan säsongen ens har startat, eller hur?
För att få måste man också ge om diskussionen ska vara meningsfull.
Det har funnits många Dortmundfans under åren som dykt upp i tyska tråden. Och tyvärr, måste jag skriva, verkar de flesta av dem mindre anhängare av en klubb som är spännande att följa och mer hatare av Münchens bästa fotbollslag. Det finns undantag, som "JohnnyHummels", men det påtagliga är saknaden av annat än det man som anhängare av annan tysk klubb hatar;
Den Dortmundska offerkoftan, att det är så synd om oss eftersom Bayern finns, att andra klubbar har finansiärer med kulor medans vi då och då nästan går i konkurs, att sämre motståndare jämt fegspelar mot oss eller att ingen egentligen gillar Dortmund. När nu äntligen klubbledningen ser ut att kasta bort denna offerkofta ser det sämre ut bland anhängarna. Du verkar vara en sådan, skäms! Skam för din klubb.
BVB är en mycket intressant klubb att följa, gissar att jag ser dem en 30 ggr per säsong på TV och har varit där på Westfalenstadion. De unga talanger som nu samlats gör dem svåra att undvika kolla på, Isak är bara en. Tränare Tuchel och hur han tänker är ofta en gåta, försvar är till för dem som fegar eller?
Märkligt att en sådan klubb får så korkade anhängare i Sverige.