2017-03-19, 19:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han kanske bjöd tre damer på middag och två damer på vin om nu Annelie var och är absolutist. Om du har kännedom om att de skulle råsupit varför säger du i såfall inte det? Styrfylla är väl preskat. För mig låter då märkligt om man skulle ha festat till ordentligt om planen var att man skulle ge sig iväg hyfsat tidigt dagen efter. Körkortet brukar man väl vara rädd om i landsbygd, särskilt om man håller sig med en hobby där transporter är nödvändiga? Köra på fyllan gör man måhända bara när och där man inte riskerar poliskontroll.

Jag har ingen kännedom om det, jag vet bara att det dracks alkohol i lägenheten, hur mycket är okänt.

Vi kan väl utgå ifrån att dom var i stort sett nyktra?
Citera
2017-03-19, 19:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Ibland utgår man från sig själv- bjuder man hem tre damer en kväll så brukar det väl betyda middag med dryck- helst blir ingen berusad, här informerades det om att man drack, och någon middag var det kanske inte, då. Har någon fått tag i fel sorts sprit så kan gästerna ha blivit sjuka-fulla eller vem vet-men att bli berusad och köra runt där på småvägar kan väl bli nog problematiskt-
-MEN det kan förklara varför Eva klev ut bilen, dessutom kan också konflikt ha uppstått.
Vad vet vi
-det blir bara spekulationer. Så klart inga uppgifter om gruppens alkoholintag gjorts, det är en bagatell i mordutredningen, kan man tycka - men det kan ha haft viss betydelse för Evas-död-
är man berusad så kanske man blir mindre uppmärksam både vad man själv säger och vad man gör. Mindre på sin vakt .

Bagatell är det nog inte om hon varit rejält berusad men ingen som låtsas om det. Självklart blir man mindre på sin vakt som berusad, men det är ju ändå väldans otur att råka på random maniac som knivhugger en medan man har kläderna på för att ta av dem efter man avlidit av knivhuggen, vika ihop dem och sedan, ptja? (hon har ju dött av knivhuggen och inte för att hon snubblat på fyllan och slagit huvudet i en stubbe eller så).

Men om man tänker sig att P och ev BÅ skulle vara inblandad, tillsammans eller att en skyddar den andre, hade det isåfall inte vart "lättare" att låta Eva gå av tidigare? Ps rännande runt exempelvis föräldrahemmet nära fynd (mord) platsen verkar också malplacerat i ett sådant händelseförlopp. Det passar liksom mer med att han faktiskt skulle vara orolig, för att något sagts under kvällen eller i ett telefonsamtal?
Citera
2017-03-19, 19:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Det har aldrig slagit er att det kan handla om två olika mordvapen? Ett för Eva och ett för Laban...
Citat:
Enligt polis har bara en kniv används- samma kniv för både Eva och hunden.
Ok. Vi har alltså ingen säker uppgift om antalet knivar, eller?
Citera
2017-03-19, 19:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag har ingen kännedom om det, jag vet bara att det dracks alkohol i lägenheten, hur mycket är okänt.

Vi kan väl utgå ifrån att dom var i stort sett nyktra?

Så antar jag också. Att det inte var vad man skulle kalla fyllfest, vin eller öl till något tilltugg eller en middag och kanske likör, whiskey eller cognac till kaffet.
Citera
2017-03-19, 19:21
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Nattetid? Kl. var ca 11 på en fredag kväll. Vi har redan konstaterat att inom en halvtimme utifrån den tid paj enligt dig ska ha befunnit sig på platsen så är det 4 personer som på något sätt förflyttat sig förbi fyndplatsen och även du själv ansett det självklart att han måste "ligga lågt ett tag".
1 flicka + 1 bil = 2 som passerat platsen mellan kl: 22:30 -23:15. Jag känner inte till någon teori, (inte ens ursprungsteorin) där P-A J inte har befinnit sig på brottsplatsen vid denna tidpunkt dvs. mellan ca. 22:45-23:30, gör du?

Citat:
Ursprungligen postat av habet
Det här börjar bli tröttsamt men du svarar inte på det som diskuteras.
Frågan var. Skulle paj (enligt dig) ha tänkt att om han inte hade arrangerat brottsplatsen som ett sexualbrott så skulle misstankarna riktas mot honom? Alltså i större utsträckning än om det "bara" var ett knivöverfall?

JA.

Frågorna är ju så jävla dumma så man orkar ju inte svara. Fattar du inte svaret själv på den fråga du här ställde? Kan du förklara för mig vad alternativet skulle vara om han inte ville undgå misstanke?
Citera
2017-03-19, 19:24
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har inga skriftliga källhänvisningar dessvärre, endast hörsägen så ta det för vad det är.
Citera
2017-03-19, 19:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Så antar jag också. Att det inte var vad man skulle kalla fyllfest, vin eller öl till något tilltugg eller en middag och kanske likör, whiskey eller cognac till kaffet.

Ja det låter troligt, men jag reserverar mig för vad P-A J kan ha druckit, för jag tror att han denna fredgagskväll mycket väl kan ha druckit mer än en öl och ett litet glas likör, man kan vara ganska fit inför morgondagen ändå.
Citera
2017-03-19, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Enligt rättsläkaren så ska det vara en och samma kniv.
Citera
2017-03-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Jag har inga skriftliga källhänvisningar dessvärre, endast hörsägen så ta det för vad det är.
Enligt rättsläkaren så ska det vara en och samma kniv som använts.
Citera
2017-03-19, 19:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Bagatell är det nog inte om hon varit rejält berusad men ingen som låtsas om det. Självklart blir man mindre på sin vakt som berusad, men det är ju ändå väldans otur att råka på random maniac som knivhugger en medan man har kläderna på för att ta av dem efter man avlidit av knivhuggen, vika ihop dem och sedan, ptja? (hon har ju dött av knivhuggen och inte för att hon snubblat på fyllan och slagit huvudet i en stubbe eller så).

Men om man tänker sig att P och ev BÅ skulle vara inblandad, tillsammans eller att en skyddar den andre, hade det isåfall inte vart "lättare" att låta Eva gå av tidigare? Ps rännande runt exempelvis föräldrahemmet nära fynd (mord) platsen verkar också malplacerat i ett sådant händelseförlopp. Det passar liksom mer med att han faktiskt skulle vara orolig, för att något sagts under kvällen eller i ett telefonsamtal?

Ja men turerna med bilen och samtalen var förmodligen bara lögner i ett desperat försök att skaffa sig alibi för mordkvällen.
Citera
2017-03-19, 19:35
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Har du källa på det?
Citera
2017-03-19, 19:35
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Jag har också hört att det var samma kniv som användes, det var väl i Svenska Fall för FBI som den uppgiften presenterades?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in