Citat:
Jag har redan förklarat det här för dig, minst en gång tidigare, men om du inte förstår vad jag menar så kan jag tyvärr inte hjälpa dig mer.
Om du inte minns så kan du ju gå tillbaka och läsa igenom några av dina senaste inlägg och friska upp ditt eget minne. Sen kan du även titta på intervju som gjordes med Anneli i dec 2016, den sändes på Lokal nytt Västernorrland och finns i playfunktion. Du kanske ändrar några av dina åsikter efter att du har sett den, förhoppningsvis.
Ja men det gör det ju på varenda ort i hela Sverige, varför skulle Kramfors vara undantaget? Ja det drack alkohol i P-A J's lägenhet under kvällen, vad kan jag göra åt det?
Ja jag skrev att hon möjligen kunde ha gjort det, många människor gör dumma saker när dom är unga. Otaliga är dom tjejer som har blivit påverkade av äldre missbrukande killar och därmed fått sina liv förstörda, men det var ju bra att Vidje kunde svara snabbt och gå i god för att Anneli är absolutist.
Det får stå för dig, men när du uttalade dig på det känslokalla och empatilösa sätt som du gjorde om Anneli så var det att gå för långt, min åsikt ingen annans.
Nej det är klart att det inte är smutskastning att ifrågasätta saker och ting, vem har påstått det?
För mig är det INTE naturligt att någon uttalar sig å Anneli's vägar, men i det fallet som PG gjorde det så fanns det en anledning till det eftersom Anneli inte orkade ställa upp för en intervju i programmet, kan du ta in den informationen nu eller är det fullständigt omöjligt? nu är du där igen och tjatar om att det enligt mig är "naturligt att bekanta uttalar sig å Anneli's vägnar... du får ta och lägga ner det där nu.
Om du inte minns så kan du ju gå tillbaka och läsa igenom några av dina senaste inlägg och friska upp ditt eget minne. Sen kan du även titta på intervju som gjordes med Anneli i dec 2016, den sändes på Lokal nytt Västernorrland och finns i playfunktion. Du kanske ändrar några av dina åsikter efter att du har sett den, förhoppningsvis.
Ja men det gör det ju på varenda ort i hela Sverige, varför skulle Kramfors vara undantaget? Ja det drack alkohol i P-A J's lägenhet under kvällen, vad kan jag göra åt det?
Ja jag skrev att hon möjligen kunde ha gjort det, många människor gör dumma saker när dom är unga. Otaliga är dom tjejer som har blivit påverkade av äldre missbrukande killar och därmed fått sina liv förstörda, men det var ju bra att Vidje kunde svara snabbt och gå i god för att Anneli är absolutist.
Det får stå för dig, men när du uttalade dig på det känslokalla och empatilösa sätt som du gjorde om Anneli så var det att gå för långt, min åsikt ingen annans.
Nej det är klart att det inte är smutskastning att ifrågasätta saker och ting, vem har påstått det?
För mig är det INTE naturligt att någon uttalar sig å Anneli's vägar, men i det fallet som PG gjorde det så fanns det en anledning till det eftersom Anneli inte orkade ställa upp för en intervju i programmet, kan du ta in den informationen nu eller är det fullständigt omöjligt? nu är du där igen och tjatar om att det enligt mig är "naturligt att bekanta uttalar sig å Anneli's vägnar... du får ta och lägga ner det där nu.
Kan du sluta försöka diktera vad folk ska skriva och plocka saker ur sin kontext?
Jag tycker inte alls det är konstigt att en person vars närstående har mördats inte vill ställa upp att bli intervjuad. Oavsett om det är för att det är känslomässigt jobbigt eller för att man inte vill bli utnyttjad i underhållningssyfte. Att Annelie inte vill bli intervjuad är en sak som jag inte lägger någon värdering alls i.
Men som du uttryckte dig, framstår det som om du tycker det liksom är självklart att PG kanske uttrycke Annelies uppfattning och inte enbart sin egen i intervjun. För mig verkar inte ett sådant förhållningssätt "naturligt" eller "självklart" alls. Jag vidhåller vad jag skrivit, är hon inte uttalat ombud för Annelie verkar det ju jävligt konstigt, om man ska uttrycka sig diplomatiskt, att rikta misstankar i en specifik riktning å någon annans vägnar.
(JAG antar dock att vad hon sade i intervjun är hennes egna intryck och tankar, det kan väl mycket väl vara så att hon har någon kännedom eller erfarenhet av något faktiskt förhållande som gjort att hon tänkte så som hon sade).
Men du tycks känna till att Annelie är drivande i att polisen ska ta tag i fallet på nytt. Det är vad du sagt några poster tillbaka. Inget fel i det heller. Men här blir det knepiga då om det är så som du skrev, att PGs uppgifter inte ska förstås som hennes egna utan att hon uttalar sig å Annelies vägnar, då ser det ju ganska eerie ut måste du väl tillstå? Ungefär som att syftet är att påverka ev andra vittnen i någon viss riktning. Det du kläckte ur dig beträffande Annelie relaterat till vad PG hade sagt är inte alls till någon fördel för Annelie, snarare tvärtom. Du är inte ett dugg hänsynsfull o
eller empatisk, vare sig mot Annelie eller PG, för att du tycker det är självklart att PG säger saker som du menar Annelie anser.
Även om du nu för syns skull rabblar upp sedvanligt dravel om att folk är psykiskt störda som inte visar hänsyn till ett mordoffers syster som efter 30 år är drivande i specifik riktning (men helst utan att behöva lämna uppgiften själv?) enligt vad du själv säger.
Vad gäller alkohol på kvällen hos P uppkom väl frågan utifrån en spekulation om att han skulle varit såpass påverkad att han därav skulle tappat besinningen av någon oklar anledning, men det finns väl ingen uppgift som stöder att ens någon av dem drack sådana mängder? Varför gör du dig löjlig och låtsas som att man är förvånad över att det ev druckits vin till maten i Kramfors? Eller att man kanske kör trots att man druckit ett eller två glas vin (allmänna kommunikationer är inte alltid ett lätt valbart alternativ i glesbygd).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-19 kl. 17:34.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-19 kl. 17:34.