2017-03-07, 01:53
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarAltunderCtrl
Någon som vet namnet på han "Mr P"? Enda benämningen jag sätt och det måste ju ligga ute någonstans vad han heter.
PAJ:s namn har varit utskrivet i tråden flera gånger och även hans adress.
Per Arne Jakobsson
https://www.ratsit.se/19560305-Per_Arne_Jakobsson_Kramfors/7Wsu9BYYseuCoODOfKy_oaT_-vucnkefXm2c1faqKlc
Citera
2017-03-07, 02:02
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Nu är det ju så att vad gäller mördare som varit djurplågare som barn är något som Trapizo tagit upp gång på gång i tråden. Pudelfrillan har endast svarat honom. Tror att det är löjets skimmer du ska svara Trapizo på.

Det är ju nu som det kommit fram en hel del om P som gör att allt blir väldigt misstänksamt vad gäller honom. Anser att det är helt och hållet polisens fel att det blivit så.

Sen poliserna i Kramfors, den av dom som är kompis med P, den polisen gör allt för att mörka och gjorde väl även så 1987. Den kompisen hoppas jag att ingen i den här tråden glömmer och till er poliser som som läser här så tror jag att ni är fullständigt medveten om vem det är.

God natt du oxå, och snart vaknar du upp i verkligheten.
Ja alla poliser i Kramfors vet ju sin chefs namn... numera pensionerad

Vad tycker du PAJ? Ska vi börja tala klarspråk och lämna ut lite namn?
Det är dags att du tar ditt ansvar för din gärning innan fler blir dragna i skiten.
Citera
2017-03-07, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Dina referensramar på att vara udda verkar just udda!
Hade han hatat sin morsa hade han flyttat till Ystad, men det var ju inte det han gjorde. Din beskrivning låter som en typisk norrlänning!!

Men du...apropå "utpräglad rutin och vanemänniska!???" hm!!!! ...det kan man ju vara på olika sätt...

Det här är ju bara fjanterier, jag vill ha reda på om han gillar att döda och tortera djur!!

Du kanske skall lyssna på din kollega?

Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Öhh, nej. Åtskilliga mördare har inte varit djurplågare som barn.

De flesta mördare har aldrig plågat djur.

Det blir lite löjets skimmer över denna tråd när påhittade fakta och teorier ständigt framförs och sväljs av merparten av deltagarna här. Ska ni driva er agenda så försök att göra det lite snyggare tack.

God natt, sov gott, dröm vackra drömmar.
Senast redigerad av echoesofglory 2017-03-07 kl. 11:01.
Citera
2017-03-07, 12:01
Medlem
Draifoss avatar
Det skulle vara intressant att se det där avsnittet av "Cold case Sverige" som sändes i TV4 2005. Avsnitt 4 säsong 1 handlade om det här fallet, och tydligen arbetade alltså polisen då utifrån en teori om att Eva Söderström mördades för att hon hade råkat avslöja en djurplågare i hästhagen.
Citera
2017-03-07, 12:06
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Kolla först upp vad ordet åtskilliga betyder innan du uttalar dig så korkat.
Med åtskilliga menas: En hel del, många, flera etc.
De flesta mördare har givetvis inte plågat djur men åtskilliga har gjort det, förstår du inte skillnaden? jag har aldrig någonsin hävdat att de flesta mördare har plågat djur.

Det finns inga påhittade fakta eller påhittade teorier som dryftas f.n. därmed inte heller några deltagare som sväljer något sådant.

Du får ta och ge något konkret exempel på detta annars har du noll trovärdighet. Du dyker upp som gubben i lådan och kastar ur dig någon slasktratts-kommentar och sedan kryper du tillbaka in under den sten du kom ifrån, vad är du för en ryggradslös amöba egentligen?
Du har fel, åtskilliga, många, flera mördare har inte rent statistiskt sett ägnat sig åt djurplågeri.

En försvinnande liten del av de som är dömda för mord har även plågat djur och då rör det sig oftast om seriemördare.

Merparten av de som är dömda för djurplågeri är inte heller mördare.

Du gör tråden en stor otjänst och sänker trovärdigheten här när du drar dina hemsnickrade teorier som sanning.

Dina övriga oförskämdheter lämnar jag obesvarade då jag inte vill sänka mig till din ytterst låga nivå.
Citera
2017-03-07, 12:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
En försvinnande liten del av de som är dömda för mord har även plågat djur och då rör det sig oftast om seriemördare.
Finns det något alls som talar för att det skulle handla om en djurplågande seriemördare i det här fallet, eller kan det där ha varit ett rent påhitt i avsikt att leda utredningen åt fel håll?
Senast redigerad av Draifos 2017-03-07 kl. 12:20.
Citera
2017-03-07, 12:20
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Finns det något alls som talar för att det skulle handla om en djurplågande seriemördare i det här fallet, eller kan det där ha varit ett rent påhitt i avsikt att leda utredningen åt fel håll?
Vi har ju tidigare haft skribenter som exklusivt postat i denna tråd som drivit tesen att PAJ är en seriemördare så "You Do The Math".
Citera
2017-03-07, 12:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Vi har ju tidigare haft skribenter som exklusivt postat i denna tråd som drivit tesen att PAJ är en seriemördare så "You Do The Math".
Jag tänker snarare på att det i så fall verkar vara polisen själv som har fört in idéer om djurplågare och seriemördare, möjligen i avsikt att leda uppmärksamheten bort från just Mr.P.
(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors 25 september 1987

Det är möjligt att man har gjort det för att vara hygglig, och för att man har varit övertygad om hans oskuld. Problemet är bara att sådant där i slutändan brukar motverka sitt syfte, och det enda det leder till är att han verkar ännu mer misstänkt. Men jag gissar bara nu, jag har inte sett programmet själv.
Senast redigerad av Draifos 2017-03-07 kl. 12:46.
Citera
2017-03-07, 12:47
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Jag tänker snarare på att det i så fall verkar vara polisen själv som har fört in idéer om djurplågare och seriemördare, möjligen i avsikt att leda uppmärksamheten bort från just Mr.P.
(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors 25 september 1987
Nja, seriemördare brukar sällan begå sina handlingar i hastigt mod som detta nog i så fall skulle handla om. Det brukar handla om en utdragen upptrappning från djur till människor i sådana fall med ett förutbestämt offer.

Polisen brukar heller inte föra in id'eer som du uttrycker det utan det handlar om teorier.
Citera
2017-03-07, 12:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Polisen brukar heller inte föra in id'eer som du uttrycker det utan det handlar om teorier.
Ok, men visst är väl teorin om en djurplågare i hästhagen rätt långsökt i det här fallet.
Citera
2017-03-07, 12:59
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ok, men visst är väl teorin om en djurplågare i hästhagen rätt långsökt i det här fallet.
Det är den men just den här tiden det handlar om så var hästplågare på modet om man uttrycker sig så även fast det nu i efterhand har visat sig att de flesta skador på lösgående hästar är och var naturliga.
Citera
2017-03-07, 13:01
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det är den men just den här tiden det handlar om så var hästplågare på modet om man uttrycker sig så även fast det nu i efterhand har visat sig att de flesta skador på lösgående hästar är och var naturliga.
I det här fallet fanns det väl inga skador på någon häst. Vad är det förresten som nu får dig att tro att det är en "hon"?
Citat:
Kommer hon någonsin att stå till svars för sin bestialiska handling?
Är det bara för att Mr.P är en "han"?
Senast redigerad av Draifos 2017-03-07 kl. 13:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in