2017-03-17, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det är med allt av att döma USA-ledda koalitionen som låg bakom attacken. Det är dock en sak att göra detta på en daglig basis, eller att detta händer en gång per år. Assadregimen och Ryssland bombade bort alla sjukhus i Aleppo "av misstag". Kom igen nu.

Vilka sjukus har Ryssland bombat bort? Har du någon bekräftad lista? Om inte, sluta sprida lögner och propaganda...

'Allt av att döma'... Det är solklart att USA har gjort det, krigsbrott är deras signum. Det vet du grabben.
Citera
2017-03-17, 23:36
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Det är med allt av att döma USA-ledda koalitionen som låg bakom attacken. Det är dock en sak att göra detta på en daglig basis, eller att detta händer en gång per år. Assadregimen och Ryssland bombade bort alla sjukhus i Aleppo "av misstag". Kom igen nu.
Ja, men det verkar som USA försökte sig på en klassiker och skylla ifrån sig.
Assad & Putin bombar sjukhus i Aleppo.. Ska vi räkna hur många ggr Ryssland bombade Last Hospital in East Aleppo från juni till november?
Är du med? Några kanske faller bort om de inte är nyhetsblolag ni litar på, vilket är otroligt svårt att gissa på förhand.

Southfront How Many Last Hospitals Russia Led Airstrikes Destoyed in Aleppo:
https://southfront.org/how-many-last-hospitals-russia-led-airstrikes-destroyed-in-aleppo/
Citera
2017-03-17, 23:37
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Vilka sjukus har Ryssland bombat bort? Har du någon bekräftad lista? Om inte, sluta sprida lögner och propaganda...

'Allt av att döma'... Det är solklart att USA har gjort det, krigsbrott är deras signum. Det vet du grabben.
Till skillnad från dig är jag ärlig nog att inse och medge när brott sker av alla parter.

http://www.msf.org/en/article/syria-hospitals-hit-repeatedly-russian-and-syrian-airstrikes-condemning-hundreds-wounded

De vet du gubben.
Citera
2017-03-17, 23:43
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Ja, men det verkar som USA försökte sig på en klassiker och skylla ifrån sig.
Assad & Putin bombar sjukhus i Aleppo.. Ska vi räkna hur många ggr Ryssland bombade Last Hospital in East Aleppo från juni till november?
Är du med? Några kanske faller bort om de inte är nyhetsblolag ni litar på, vilket är otroligt svårt att gissa på förhand.

Southfront How Many Last Hospitals Russia Led Airstrikes Destoyed in Aleppo:
https://southfront.org/how-many-last-hospitals-russia-led-airstrikes-destroyed-in-aleppo/
Försöker du på allvar ursäkta Ryssland nu? Har någon här som slickar Assad och Putins röv någon heder? Jag är väldigt intresserad av att finna den personen.

Du anklagar mig för att läsa nyhetsbloggar, och sen hänvisar du till "Southfront"? Du hade lika gärna kunnat hänvisa till en blogg.
Citera
2017-03-17, 23:50
Medlem
Citat:
Till skillnad från dig är jag ärlig nog att inse och medge när brott sker av alla parter.

http://www.msf.org/en/article/syria-hospitals-hit-repeatedly-russian-and-syrian-airstrikes-condemning-hundreds-wounded

De vet du gubben.

Du kanske är ärlig. Men USA är inte ärliga, och sprider som propaganda som folk köper som sanning. Du vet att dom försökte skylla senaste bombningen på ryssarna igen, tills det hittades rester av bomberna som visade att dom var amerikanska.

USA är i Syrien för att stoppa Assad, inte för att kriga mot ISIS i detta skede.
Citera
2017-03-18, 00:02
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Försöker du på allvar ursäkta Ryssland nu? Har någon här som slickar Assad och Putins röv någon heder? Jag är väldigt intresserad av att finna den personen.

Du anklagar mig för att läsa nyhetsbloggar, och sen hänvisar du till "Southfront"? Du hade lika gärna kunnat hänvisa till en blogg.

Jag står defenitivt inte på terroristernas sida iallafall. Jag har inte anklagat dig för läsa mått skumt heller, vad jag kan komma ihåg, jag dissar Guardian lite i mina senaste inlägg iofs.
Kolla på klippet, det är ganska tydligt vilken Krigspropaganda som förts, och jag förvånas över att de kan köra sånt på Repeat.
Southfront visar tweets med Aleppo Last Hospital bombat. Och de är många.

Sen när Aleppo befriades och man såg vilka as som tagit sjukhus och skolor under belägring, hållt östra Aleppos befolkning fångade och ja.. Varit riktigt sjuka
https://youtu.be/9i0wbNYux8w
Av RT och det spelat nog ingen roll vad som länkas utan att de kritiseras. White Helmets vann tom. en Oscar nu nyligen. Ett hån mot den drabbade syriska befolkningen.

Kriget mot Assad och Syrien är en historia som upprepar sig.
Regime Change War - och knappast för Assad & Putin börjat mörda sin befolkning.
Det är Krigspropaganda.

Läkare Utan Gränser är ett exempel på hur humanitära organisationer köps upp, skänkte själv pengar till dem förr, men de vill inte ha mer pengar av EU för Turkiet-Dealen med flyktingarna.
Dvs de har fått kapital nånstans ifrån, och precis spm Amnesty publicerar de mestadels ren Krigspropaganda.

Nu ska jag egentligen va lite dryg och lilla gubba dig och kalla dig NATO-alQaeda Fanatics ellrr nått men om du ärligt tror att de här sjukhusbombningarna och att det var masslakt när Aleppo befriades och allt de där så.. Fine
Men jag tror du har fel.
Citera
2017-03-18, 00:26
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag står defenitivt inte på terroristernas sida iallafall. Jag har inte anklagat dig för läsa mått skumt heller, vad jag kan komma ihåg, jag dissar Guardian lite i mina senaste inlägg iofs.
Kolla på klippet, det är ganska tydligt vilken Krigspropaganda som förts, och jag förvånas över att de kan köra sånt på Repeat.
Southfront visar tweets med Aleppo Last Hospital bombat. Och de är många.

Sen när Aleppo befriades och man såg vilka as som tagit sjukhus och skolor under belägring, hållt östra Aleppos befolkning fångade och ja.. Varit riktigt sjuka
https://youtu.be/9i0wbNYux8w
Av RT och det spelat nog ingen roll vad som länkas utan att de kritiseras. White Helmets vann tom. en Oscar nu nyligen. Ett hån mot den drabbade syriska befolkningen.

Kriget mot Assad och Syrien är en historia som upprepar sig.
Regime Change War - och knappast för Assad & Putin börjat mörda sin befolkning.
Det är Krigspropaganda.

Läkare Utan Gränser är ett exempel på hur humanitära organisationer köps upp, skänkte själv pengar till dem förr, men de vill inte ha mer pengar av EU för Turkiet-Dealen med flyktingarna.
Dvs de har fått kapital nånstans ifrån, och precis spm Amnesty publicerar de mestadels ren Krigspropaganda.

Nu ska jag egentligen va lite dryg och lilla gubba dig och kalla dig NATO-alQaeda Fanatics ellrr nått men om du ärligt tror att de här sjukhusbombningarna och att det var masslakt när Aleppo befriades och allt de där så.. Fine
Men jag tror du har fel.
Ja, regime change är inte på grund av Assad och Putins massmord. Vi har redan tidigare konstaterat att det handlar om geopolitik och intressen. Däremot förändrar det inte faktum att Assad slaktar sitt folk och går emot västliga intressen. Det uppfyller kriteriet för att både hävda en humanitär intervention som sammanfaller med västliga intressen. Förstår du?

Kom igen. Vilka organisationer är INTE köpta? Det verkar märkligt att just alla som inte passar in i din världsbild är enligt dig köpta organisationer...

"Jag står defenitivt inte på terroristernas sida iallafall" - Vilken snubbe. Det säger väl alla, inklsuive IS-anhängare? Uttalandet säger alltså inget.
Citera
2017-03-18, 00:54
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Du kanske är ärlig. Men USA är inte ärliga, och sprider som propaganda som folk köper som sanning. Du vet att dom försökte skylla senaste bombningen på ryssarna igen, tills det hittades rester av bomberna som visade att dom var amerikanska.

USA är i Syrien för att stoppa Assad, inte för att kriga mot ISIS i detta skede.
Det krävs inte mycket för att ni ska med all säkerhet kunna gå ut med att USA är skyldig - trots bristen på några belägg. Jag tror visserligen att USA-koalitionen ligger bakom attacken, men jag är öppen för annat. Det kan mycket möjligt vara Ryssland eller Assadregimen som legat bakom attacken, och det kommer vi får se snart.

Den standarden du och andra har för att anklaga USA har ni inte när det gäller Assadregimen och Ryssland, som anklagas av högst prominenta organisationer med fakta och belägg.

En intressant observation som visar ditt och de andras dubbelstandard.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-03-18 kl. 01:07.
Citera
2017-03-18, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Visst är USA på tillbakagång och med Trump vid rodret går det fortare utför.

Det moraliska förfallet är påtagligt sedan länge, man motiverar sina krig med idel lögner, hyckleriet är monumentalt. Marknadskrafterna har tillåtits dränera USA:s ekonomi, som t ex är en gigantisk statsskuld, varav en betydande del är kinesiska lån.

USA har med sina krig i MÖ orsakat en stor del av den värsta flyktingkatastrofen sedan andra världskriget. Bara detta är skäl nog att vända USA ryggen.

Och ingen i ledningen tycks vilja erkänna tillbakagången och vad kan man göra med en sådan statsskuld? Antagligen inte mycket utan att skuldsätta sig ännu mer.

I strid mot allt förnuft hänger de sig kvar i Syrien, trots att det varit olagligt ända sedan början. Frågan är om Kina tänker bevilja mer lån till USA:s krig och stödet till terroristerna. Jag hoppas de låter bli.

Rysslands statsskuld var 2014 10 % av BMP, USA:s var 102 % av BMP!

Du måste acceptera verkligheten, dvs att Rysk ekonomi är av ungefär samma storleksordning som Spaniens. De är en plutt jätte fört med USA. För att inte tala om hur klena de är militärt. Deras sk hangarfartyg (och de har bara ett) från medeltiden funkade ju inte alls, tex.

Tyvärr är du fakta-resistent, så du är rätt ointressant att diskutera med. Å andra sidan kanske du lyckas lura någon, vilket jag antar är ditt huvudmål.
Citera
2017-03-18, 03:25
Medlem
Citat:
Det krävs inte mycket för att ni ska med all säkerhet kunna gå ut med att USA är skyldig - trots bristen på några belägg. Jag tror visserligen att USA-koalitionen ligger bakom attacken, men jag är öppen för annat. Det kan mycket möjligt vara Ryssland eller Assadregimen som legat bakom attacken, och det kommer vi får se snart.
Den standarden du och andra har för att anklaga USA har ni inte när det gäller Assadregimen och Ryssland, som anklagas av högst prominenta organisationer med fakta och belägg.
En intressant observation som visar ditt och de andras dubbelstandard.
Vid bombningen av Mosken finns det bevis att bombmaterialet var US made.
När bombmål tas fram sker inga bombningar nära en Moske sådana bombmål undvikes.
Att medvetet bomba en Moske som här har skett är ett krigsbrott.
Det som har skett här är att det är mycket lätt att misstänka bombningen var avsiktlig mot Mosken och att Ryssarna skulle få skulden för den.
Sannolikt finns det inte en enda person i Syrien som tror att Ryssarna har bombat Mosken utan alla är helt säkert övertygad att det var ett verk av USA, som sedan skulle skylla det på Ryssarna.
Nu är det mycket lätt att koppla ihop andra bombningar mot sjukhus, syriska trupper m.m. att de också varit avsiktliga där motivet varit att Ryssarna skulle få skulden, och ställa dem i en dålig dager i Syrien och utlandet.
Det visar att USA finns inte i Syrien för att utplåna terrorismen, utan har någon egen agenda.
USA finns också i Syrien illegalt de har invaderat ett legitimt land och är inte välkommna under sådana omständigheter i Syrien.
Assad har uttalat att de välkommnar andra länder i kampen mot terrorismen men de de måste samarbeta med Syrien.
Citera
2017-03-18, 07:00
Medlem
Arbetarbroders avatar
Över 20 gånger bombade ryssarna "Aleppos Last Hospital" mellan juni och november 2016, ungefär.

Citat:
Ja, regime change är inte på grund av Assad och Putins massmord. Vi har redan tidigare konstaterat att det handlar om geopolitik och intressen. Däremot förändrar det inte faktum att Assad slaktar sitt folk och går emot västliga intressen. Det uppfyller kriteriet för att både hävda en humanitär intervention som sammanfaller med västliga intressen. Förstår du?
Jag förstår.
Väldigt lämpligt av Assad att börja gasa sin befolkning just nu USA/NATO/ISRAEL har Regime Change högst upp på agendan. Assad blir Bad Guy som Ghadaffi och fan, jag kan ge dig en blogg som visar lite hur sjukt NATOs krigspropaganda är föressten:
https://uprootedpalestinians.wordpress.com/2016/11/21/bbc-cnn-news-caught-staging-fake-news-chemical-attacks-in-syria/
Med både BBC stagade "kemiska attacker" och Danny Rapports.

Och en fråga: Vad tror du ett israeliskt stridsflygplan gör långt inne i Syriens luftrum?
Varför har Israel sådana uppenbara problem med att SAA krossar jihadisterna i Syrien?

Citat:
Kom igen. Vilka organisationer är INTE köpta? Det verkar märkligt att just alla som inte passar in i din världsbild är enligt dig köpta organisationer...
Jag minns läkare utan gränser just för jag själv skänkte pengar till dem, till de blev livräddare på Medelhavet och tackade nej till EU bidrag.
Amnesty är känns sedan länge, de ligger bakom all möjlig Anti-Rysk Crap - nu senast om ett tecknat förintelseläger i Syrien för "Moderata Demonstranter"

Citat:
"Jag står defenitivt inte på terroristernas sida iallafall" - Vilken snubbe. Det säger väl alla, inklsuive IS-anhängare? Uttalandet säger alltså inget.
Jag står på Syrien sida, mot attacker både från Wahhabister som Sionister, NATO-soldater, allierade som White Helmets och terrorstaten Israel som visar sig rätt öppet stå på terroristernas sida i Syrien nu.
Citera
2017-03-18, 07:11
Medlem
Pre 1914s avatar
Usa bombadr en närliggande byggnad till mosken, som var dåligt byggd och delvis rasade den med. Ryssland har väl inte anklagats alls för detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in