2017-03-13, 08:00
Medlem
6ers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Augenblick
Reagerade inte ni andra på råttan? Jag menar Kristian får ett psykanfall och börjar skjuta hej vilt i garaget för en liten råtta liksom. Sen så kommer Davor och kramar om honom, är det inte lite väl överdrivet? Det kunde dem ha hoppat över tycker jag.

Jag tolkade det som att ha menade att det fanns en tjallare (råtta), inte en gnagare. Dvs han spelade på att han sköt Stefan.
Citera
2017-03-13, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CriticalAcclaim
Sen kan man fråga sig hur troligt det är att Davor skulle ha filmer på genomförda mord liggandes på sin personliga dator, endast skyddade med ett lösenord som är detsamma som sin idols efternamn. Ja, det är en serie, men va fan...

Jag håller med... inte särskilt trovärdigt.
Sen, Petters egen advokat hotar honom med bilder på hans barn, va?
Petter inte ens tycker det är konstigt, utan tar livet av sig med rakblad som han fått av henne.
(Som inte sen polisen fattar hur rakbladet har kommit in i cellen).

Ologiska detaljer, ja, men för många. Dåligt manus.

Per
Citera
2017-03-13, 09:49
Medlem
kostymnisses avatar
Det känns som flera varit inne på att det är för många trådar som skall sys ihop på bara en timme så antingen blir det ett "tre kronor"-slut där alla sprängs i luften eller så blir det (vilket är det troliga) en ny säsong.

Om nu Davor vet att Christian är källan och bara förvillar honom så är det ett för jäkla konstigt sätt att hantera saker och ting på. Hela serien är ju dock konstig på så många sätt beträffande alla fel.

Det är dock udda att man fortsatt följer det med spänning.
Citera
2017-03-13, 11:02
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Den där spåraren han skulle sätta på motorcykeln, den såg ut som en vanlig spårare som heter TK102. Den har obegränsad räckvidd eftersom den använder ett vanligt SIM-kort. Men de snackade om att den räckte 50 mil. Man verkar inte ha riktig koll på grejorna. Sen var det väl spåraren som han tappade så den åkte in under skåpet. Hur fasen fick han sen dit den på MC'n?

Edit: 43'10 in i filmen syns spåraren tydligt, plus att det är den han tappar in under skåpet.

Om nu Davor visste att Christian var "råttan", varför fick han då så många tips som stämde och var användbara för polisen? Det där manuset verkar lite Lackalänga.
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2017-03-13 kl. 11:06.
Citera
2017-03-13, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6er
Jag tolkade det som att ha menade att det fanns en tjallare (råtta), inte en gnagare. Dvs han spelade på att han sköt Stefan.

Ja men han gick ju runt och tittade på golvet så jag tolkade det som han menade ett litet råttdjur.
Citera
2017-03-13, 11:54
Medlem
JanTalibans avatar
Bästa frågan (i avsnitt 9):

- Björn, var tror du att han fick tabletterna ifrån?

Alltså gällande en person som jobbar hos Sveriges största knarklangare. Den naturliga motfrågan borde väl vara:

- Vad i helvete spelar det för roll?

Och då kan man ju fundera på om tabletterna – och det bisarra faktum att det INTE är Sveriges största knarklangare som halar fram dem – kanske spelar den rollen att de var menade som ett mordförsök. För annars är det ju dåligt på riktigt.

Det är förresten en rätt skön dialog; som påminner lite om gamla Tintin-äventyr. Man kanske själv skulle börja snacka så med sina kollegor på jobbet:

- Moderfartyget lämnade Kaliningrad för en timme sen och vi vet fortfarande inte var de tänker släppa ubåten.
- Men herregud, då är det ju bråttom; det tar väl högst en dag att nå den svenska kusten.
- Ja.
Citera
2017-03-13, 12:30
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Alla stannar upp för ett vält skåp i garaget men ingen verkar reagera på ett pistolskott?

Alla på festen är ex-jugoslaver, för dem är pistolskott är en del av vardagen...
Citera
2017-03-13, 13:08
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Reagerade inte ni andra på råttan? Jag menar Kristian får ett psykanfall och börjar skjuta hej vilt i garaget för en liten råtta liksom. Sen så kommer Davor och kramar om honom, är det inte lite väl överdrivet? Det kunde dem ha hoppat över tycker jag.

Var väl tänkt som någon referens till "råttan" som han sköt tidigare. Sättet de kallade tjallaren för "råttan" skar i öronen på mig hela tiden.

Fortfarande osannolikt tramsigt med orimligheter staplade på varandra. Nåja det är bara ett avsnitt kvar nu. Undrade varför Davor hade det hemmagjorda spelet om att döda Blanka. Det känns mer som Stefan. Eller delade de på en dator?
Citera
2017-03-13, 14:17
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Undrade varför Davor hade det hemmagjorda spelet om att döda Blanka.

Va?
Det videoklippet var väl när de sköt MC-presidentens fru? Eller förstod jag fel?
Citera
2017-03-13, 14:39
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore

När C inte kunde dölja hur dåligt han mådde av att ha dödat en människa hade han nervösa ryckningar under ena ögat. Hur man kan greja sånt förstår jag inte !
Adam Pålsson spelar sin roll mycket trovärdigt, gissar att den grabben kommer att gå långt.

2. Men min favorit är som alltid Magnus Krepper.
1. Ja, väldig bra spelat av Adam
2. Kommer att visa sig att han är läckan
Citera
2017-03-13, 14:45
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CriticalAcclaim
Sen kan man fråga sig hur troligt det är att Davor skulle ha filmer på genomförda mord liggandes på sin personliga dator, endast skyddade med ett lösenord som är detsamma som sin idols efternamn. Ja, det är en serie, men va fan...
som dessutom syns i klartext
Citera
2017-03-13, 14:53
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
men han välte ju skåpet medan han försökte nå avlysningen. så för att dölja vad han gjorde hittade han på råtthistorien
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in