2017-03-05, 22:43
Medlem
Bajsfacistens avatar
Den enda som är bra i serien är Twin Peaks synthen som kommer ibland.
Det kanske låter som att jag tycker att det här är en dålig serie, det tycker jag inte, bara löjligt manus. Men temat med infiltratör är ju ändå tacksamt och man är ju ändå nyfiken hur de ska gå och hur det ska balla ut manusmässigt.

Hoppa bara inte att denna serie slutar lyckligt utan i misär för alla inblandade, annars vore det ganska sorligt. Jag blir inte nöjd om inte utredarna hudflängs och dömds för skyddande av mördare och inflitratören dömd för mord.

Det sämsta är dock den skakiga kameran hela tiden. Antar att de vill få till en "dokumentär" eller "äkta" känsla, men det är bara störande.
Senast redigerad av Bajsfacisten 2017-03-05 kl. 22:55.
Citera
2017-03-05, 22:46
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klacksparkan86
Haha! Med tanke på Gigant_Supermans erfarenhet av att komma med stolliga teorier så bör man inte ta honom på särskilt stort allvar. Han var till exempel ökänd i den gamla Lost-tråden, där han kom med den ena felaktiga teorin efter den andra.

Men han kan ju ha rätt i detta ... även en blind höna ...

Jag vill inte slå för mycket på egen trumma, men som jag sa i den tråden du nämde och samma gäller här!
Vad var det jag sa!!!

Ni får se att jag har rätt om Davors infiltratör också,
Citera
2017-03-05, 23:43
Medlem
Hunden007s avatar
kommer bli spännande sista 2-3 avsnitten nu.
Citera
2017-03-05, 23:47
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Vad tittade Christian på i slutet? Det som var i lokalen, vad var det?

Citat:
Ursprungligen postat av majdun
jag tror det va en atombomb

En miniubåt, (som redan nämnts) för smugglingsändamål. En atombomb av den storleken hade gjort kålsoppa av hela norra halvklotet. Minst.
Senast redigerad av AndersM79 2017-03-05 kl. 23:51.
Citera
2017-03-05, 23:50
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hvitarr
Han erkänner inför två poliser att han har mördat, och ger sig själv potentiell livstid på Kumla ... Troligt.

Poliserna han erkände för hade ju provocerat fram mordet, så åker han in åker de in.
Citera
2017-03-06, 00:02
Medlem
ArturoBandinis avatar
I slutet lär det bli Blanka som sätter dit familjen Mimica plus Christian för mord. Han hamnar i fängelse och lilla mamma kan inget göra.
Citera
2017-03-06, 07:38
Medlem
Jag som inte var med riktigt från början.. Har vi någon aning om vem Svens mördare är?
Citera
2017-03-06, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Jag som inte var med riktigt från början.. Har vi någon aning om vem Svens mördare är?

Citera
2017-03-06, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Adam Pålsson suckar på ett irriterande sätt varje gång innan han ska prata. Hans ögon är för uppspärrade också.

Dessutom ser han jätteskyldig ut när han någon är misstänksam mot honom.

Samma sak när han spelade ung homo i Gardells bögserie "Torka aldrig tårar.."

Den äldre juggegubben som mest går runt och är misstänksam hela tiden känns som seriens trovärdigaste karaktär. Har aldrig sett honom förut i TV/film.
Citera
2017-03-06, 09:22
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Samma sak när han spelade ung homo i Gardells bögserie "Torka aldrig tårar.."

Den äldre juggegubben som mest går runt och är misstänksam hela tiden känns som seriens trovärdigaste karaktär. Har aldrig sett honom förut i TV/film.
Han är ju med i en Beck-film. Den där Persbrandt klär ut sig till hallick och måste träffa han som fixat hororna till Sverige. Persbrandt har tangorabatt och backslick.
Citera
2017-03-06, 10:39
Medlem
kostymnisses avatar
Gubben lär vara den som avslöjar Christian som den som egentligen var infiltratören, det medför att Christian antingen mördas han med eller att han får fly landet och alla åker in. Eller så blir det ett patetiskt slut där ubåten typ kör på en gammal mina från andra världskriget i stockholms skärgård och sprängs med Davor, Christian och gubben ombord...
Blanka tar över restaurangen och lever lyckig i alla sina dagar med en snut och halva styrkan av snutarna blir kickade för att dom inte gjort sina jobb ordentligt.
Citera
2017-03-06, 11:24
Medlem
enklistras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Gubben lär vara den som avslöjar Christian som den som egentligen var infiltratören, det medför att Christian antingen mördas han med eller att han får fly landet och alla åker in. Eller så blir det ett patetiskt slut där ubåten typ kör på en gammal mina från andra världskriget i stockholms skärgård och sprängs med Davor, Christian och gubben ombord...
Blanka tar över restaurangen och lever lyckig i alla sina dagar med en snut och halva styrkan av snutarna blir kickade för att dom inte gjort sina jobb ordentligt.

Jag tror att Davors fru är lite utav en master of puppets. Kan det vara så att det även är hon som styr exakt allt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in