2017-03-20, 09:31
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Varför dödade Davor Stefan när han visste att det inte var han som var infiltratören? Visst kan jag tänka mig att det fanns en bra anledning, Stefan var ju allmänt värdelös och sliskig, men det borde ändå ha förklarats.

Ändamålet helgar medlen. Christian var absolut nödvändig för att operationen skulle kunna genomföras enligt plan. Stefan äventyrade Christians medverkan med sina misstankar om att Christian var läckan och offrades.
Citera
2017-03-20, 10:01
Medlem
Triphes avatar
Intressant att så många gnällspikar ändå orkade kolla igenom alla avsnitt, va ni verkligen så missnöjda?

En av de bättre svenska serierna i mitt tycke, bra skådespeleri och spänningen höll i sig hela serien, lite väl hastigt avslut men gillar ändå hur alla röda trådar gick ihop
Citera
2017-03-20, 10:09
Medlem
frantiks avatar
Helt okej serie. Man kan liksom inte förvänta sig mer av en serie på tio avsnitt från statlig tv. Man kan inte förvänta sig ett mästerverk a la Breaking Bad. Den budgeten existerar inte ens i film liksom.
Visst, vissa manusluckor borde man kunna ta bort.
Men serien gör jobbet i brist på annat att kolla på.

En fråga som jag fortfarande inte fått svar på och som gäckar mig.
När Stefan gick upp till Davor för att diskutera hans uppgradering i hierarkin, så filmas det utifrån med Chippen i bild som röker, ett skott går av, ut kommer Stefan flinandes och säger något i stil med att han löste det.
Vad hände där? Någon som kan ge en förklaring?
Citera
2017-03-20, 10:24
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag gillade slutet. Även om det inte blir en andra säsong gillar jag att det finns en fortsättning i historien, att allt inte knöts ihop helt perfekt.

Är det officiellt att det inte blir en säsong 2?
Citera
2017-03-20, 10:30
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keckoish
Klart det var det bästa. Vad dillar du om? Att det var kasst? Du saknar omdöme, sanna mina ord.

Du verkar rätt besatt av att försvara serien mot alla påhopp. Var den så känslomässigt väsentlig för dig?
Citera
2017-03-20, 10:35
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag gillade slutet. Även om det inte blir en andra säsong gillar jag att det finns en fortsättning i historien, att allt inte knöts ihop helt perfekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Triphe
Intressant att så många gnällspikar ändå orkade kolla igenom alla avsnitt, va ni verkligen så missnöjda?

En av de bättre svenska serierna i mitt tycke, bra skådespeleri och spänningen höll i sig hela serien, lite väl hastigt avslut men gillar ändå hur alla röda trådar gick ihop

Apropå att inte ha sett samma serie. Mishima har förstås rätt, men det är inget som räddar serien direkt. Dessutom när Davor uttryckligen säger till henne att hon är under bevakning, tar hon ändå risken att träffa Christian på slutet?

Det kan finnas andra skäl till att man ser serier. Man kan behöva hålla sig ajour med vad som produceras nu, av olika skäl. Ja det var i alla fall inte sämre än Midnattssol.
Citera
2017-03-20, 10:51
Medlem
Klacksparkan86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
En fråga som jag fortfarande inte fått svar på och som gäckar mig.
När Stefan gick upp till Davor för att diskutera hans uppgradering i hierarkin, så filmas det utifrån med Chippen i bild som röker, ett skott går av, ut kommer Stefan flinandes och säger något i stil med att han löste det.
Vad hände där? Någon som kan ge en förklaring?
Bra fråga! Någon som vet?
Citera
2017-03-20, 10:52
Medlem
Drozds avatar
Så fort det blir "action" och pang-pang känns svenska produktioner taffliga och amatörmässiga. Löjligt med huset som sprängdes på fullt Hollywood-manér med jättelika flammor ā la brinnande oljedepå.

I övrigt en grymt spännande serie.
Citera
2017-03-20, 10:54
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Dessutom när Davor uttryckligen säger till henne att hon är under bevakning, tar hon ändå risken att träffa Christian på slutet?

Hon insåg ju att de inte skulle kunna sätta dit Mimicas för något. Enda utvägen blir då att locka dem i en fälla och ha ihjäl dem.
Citera
2017-03-20, 11:29
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Hon insåg ju att de inte skulle kunna sätta dit Mimicas för något. Enda utvägen blir då att locka dem i en fälla och ha ihjäl dem.

Det är ju fortfarande några kvar, och vem vet hur många externa medhjälpare de har. Magnus är kanske inte den enda, så risken är ju betydande att hon leder dem till Christian.
Citera
2017-03-20, 11:52
Avstängd
Den skalliga kroaten var ju skum så det räcker och blir över. Han måste vara skum IRL också, tycker man. Annars grymt bra skådespeleri av honom.
Citera
2017-03-20, 12:01
Medlem
Jofs avatar
Vad säger ni om taktiken. Ta med spade för att gräva ned folk. Ja, det blir mamma polis som får göra det jobbet. Och sen låta ett lik flyta omkring vid strandkanten.
Och sen ha den geniala planen: Vi säger inget om det här.

Undrar vad GW skulle säga om detta?

Inte så trovärdigt att svenska poliser kryper upp i jakttorn, lockar ut bovarna framför det och sen skjuter ner dom en efter en. Efter modell älgjakt.

Vore det smartare och rimligare om poliserna fick allt att se ut som självförsvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in