2017-03-12, 22:56
Medlem
Dr_Dollars avatar
Det som för mig känns rimligast i nuläget är:
Det kommer bli en enorm cliffhanger, och en säsong 2 som kommer till hösten
Citera
2017-03-12, 23:01
Medlem
Internetkrigare14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Ja, lite väl. Med tanke på all planering som skett inför operation Kraijna verkar det orimligt att tro att han skulle låta Christian vara med efter hans alla panikattacker.

Nu trippar jag och det är inget jag egentligen tror på men om vi ska ta det ännu längre. Skulle det till och med kunna vara så att Davor och hans familj arbetar tillsammans med polischefen och/eller annan militärstyrka/säkerhetspolis för att sätta dit (komma år de ryssar som i avsnitt 8 beskrivs vara extremt svåra att sätta dit? Minns inte namn på dessa herrar men en av dem bar glasögon.

I så fall skulle Christian vara användbar för att leda polisen ut på villovägar. Men ja, det avslutet vore extremt tråkigt.

INGET förvånar mig med denna serie. Jag brukar hänga med bra men jag blir blåst om och om igen.

Klart det är detaljer som är fel/konstiga men det är sjukt bra driv och spännande hela tiden.

Man lyckas skapa spänning ur ingenting, mer eller mindre, hela tiden.

Nej den här slår Gåsmamman och många andra serier med klass.

Inte ofta jag svär högt när ett ansnitt tar slut. Kommer bli säsong två, helt övertygad.
Citera
2017-03-12, 23:07
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigare14
INGET förvånar mig med denna serie. Jag brukar hänga med bra men jag blir blåst om och om igen.

Klart det är detaljer som är fel/konstiga men det är sjukt bra driv och spännande hela tiden.

Man lyckas skapa spänning ur ingenting, mer eller mindre, hela tiden.

Nej den här slår Gåsmamman och många andra serier med klass.

Inte ofta jag svär högt när ett ansnitt tar slut. Kommer bli säsong två, helt övertygad.

Ja det får vi la hoppas. Känns annars som att risken är stor att det blir en sådan där megabra serie som de verkligen har lagt tankarna på men sedan inte kommer på något bra avslut till. Lite som de gamla skräckhistorierna man hörde när man var barn ".. Och så vaknade hon. Allt var bara en dröm".

Föreställ er det avslutet. Om inte jag minns fel så börjar det med att Hanna och Sven vaknar tillsammans i sängen. Jahopp, allt var en dröm. Hon var så fruktansvärt traumatiserad av att hon angett sin egna son så hon fabricerade ihop hela händelseförloppet i en fruktansvärd mardröm
Citera
2017-03-12, 23:08
Medlem
Internetkrigare14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Det som för mig känns rimligast i nuläget är:
Det kommer bli en enorm cliffhanger, och en säsong 2 som kommer till hösten

Precis vad jag tror också. Men den får inte bli en större cliffhanger än idag då blir jag förbannad på riktigt
Citera
2017-03-12, 23:23
Medlem
Tämligen övertygad om vem läckan är. Och det är den jag misstänkt från början, vacklade ett tag och trodde det var polischefen. Men inte efter dagens avsnitt.

Min misstänkta är kvinnan som var med i förhöret av Petter Hill.

Under förhöret så "försa" sig nästan Petter när han började antyda att polisen hade en läcka. Den manliga polisen blev intresserad och verkade vilja veta mer. Varpå kvinnan snabbt avbryter och ber Petter fortsätta erkännandet istället.

Har för mig att hon nämnde någon svag koppling till Mimizas i början av serien, varpå jag började misstänka henne.
Tror att det var när hon fick se motorcykeln ocv hon kände igen märke och modell direkt. Kommer inte ihåg exakt, men någon koppling kommer jag ihåg att jag gjorde mellan henne och Mimizas.
Citera
2017-03-12, 23:39
Medlem
Bandida.locas avatar
Jag har tyckt polischefen känts uppenbar i flera avsnitt. Så jag tror han är läckan.

Det där med advokaten kändes ju bara för bisarrt för att vara sant!

Jag kan inte tro att de vet att Sven menar deras diskare. Då hade han mördats istället för Stefan. Zovomir är ju hela tiden som en spänd fjäder (aka krigsskadad). Varje gång Christian undrat något extra så har han snäst av. Men det känns segt att det är 1 v kvar innan vi får veta upplösningen....

Zovomir hade ju också lämnat festen så jag undrar var han är... sen att Fausta hakade på till båthuset utan att bli upptäckt... kaaaasst!
Citera
2017-03-12, 23:46
Medlem
trattfans avatar
Haha, fick känslan utav att Davor visste om att Christian var mullvaden i början utav dagens avsnitt. Kändes bara så när han detaljerat berättade för Christian ang hur MC-snubben skulle ta hand om drogerna.

Fick man det bekräftat i slutet utav avsnittet med.

Då kanske det är Björn som är mullvaden ändå, var ju orimligt att han skulle vara det eftersom han då skulle mulat ner Christian. Men nu är det ju mycket möjligt?

Att de då skulle ha dödat Stefan "medvetet" kan ju bara förklaras genom att man ville få Christian involverat, genom att då låta honom mörda en person (kan ju ha lagt upp de så att tanken var att Christian skulle döda Stefan som han gjorde) men även eftersom Stefan höll på att tappa det och de behövde göra sig av med honom.

Kommer bli ett intressant avsnitt nästa vecka.

Enda som jag tycker är fjantigt. Om nu Sven golade ner Christian, borde han inte sa berättat det för gubben/Helen när han flydde? Minns att han försökte få fram något ord där när han snacka i telefon men vafan, något borde han väl kunnat få fram???????
Senast redigerad av trattfan 2017-03-12 kl. 23:50.
Citera
2017-03-13, 00:27
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Haha, fick känslan utav att Davor visste om att Christian var mullvaden i början utav dagens avsnitt. Kändes bara så när han detaljerat berättade för Christian ang hur MC-snubben skulle ta hand om drogerna.

Fick man det bekräftat i slutet utav avsnittet med.

Då kanske det är Björn som är mullvaden ändå, var ju orimligt att han skulle vara det eftersom han då skulle mulat ner Christian. Men nu är det ju mycket möjligt?

Att de då skulle ha dödat Stefan "medvetet" kan ju bara förklaras genom att man ville få Christian involverat, genom att då låta honom mörda en person (kan ju ha lagt upp de så att tanken var att Christian skulle döda Stefan som han gjorde) men även eftersom Stefan höll på att tappa det och de behövde göra sig av med honom.

Kommer bli ett intressant avsnitt nästa vecka.

Enda som jag tycker är fjantigt. Om nu Sven golade ner Christian, borde han inte sa berättat det för gubben/Helen när han flydde? Minns att han försökte få fram något ord där när han snacka i telefon men vafan, något borde han väl kunnat få fram???????

Ja. Det skulle rimligen kunna vara Björn också. Det är ju han som drivit på utredningen hela tiden och dessutom pushat Christian att fortsätta trots en del motgångar.

Det var han som stoppade Hanna från att gripa Majmun. Samtidigt låg han på och såg till att Christian och Hanna skulle "försonas" genom att skriva sms:et "Jag älskar dig" till Christian från Hannas telefon.

Det var väl tusan vad det ska spinnas..
Citera
2017-03-13, 00:45
Medlem
Davor är med vid tortyren av Sven i början av serien. Säger "då var det klart" -- döda honom. Alltså fick fram namnet Christian som vi fick se i kvällens avsnitt.

Av alla urlöjliga pissdetaljer i serien ännu en i kväll när Krepper springer ut på gatan med piller till Christian "jag vet precis hur det känns, men ta bara en per dag" varpå Chippen genast äter knark mitt på gatan...
Citera
2017-03-13, 01:04
Bannlyst
Reagerade inte ni andra på råttan? Jag menar Kristian får ett psykanfall och börjar skjuta hej vilt i garaget för en liten råtta liksom. Sen så kommer Davor och kramar om honom, är det inte lite väl överdrivet? Det kunde dem ha hoppat över tycker jag.
Citera
2017-03-13, 01:35
Medlem
max02s avatar
Alla stannar upp för ett vält skåp i garaget men ingen verkar reagera på ett pistolskott?
Senast redigerad av max02 2017-03-13 kl. 01:49.
Citera
2017-03-13, 06:18
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Det låter onekligen som en bra slutsats, för det låter osannolikt att Davor skulle ha missat att Sven erkände på filmen, eller hur?

Javisst han har ju filmen på sin egen dator och Majnunn (stavning) var väl den som utpressade honom om inte Davor var med själv, så det kan ju inte missats. Någon tvist måste det ju vara på storyn, det är lite för enkelt nu. Stefan ville dom väl bli av med han var ju en katastrof och ville bara vara ball så då passade det väl bra att en "råtta" fick skjuta honom. Dom har ju garanterat pistolen kvar som bevis.

Edit: Christian hade ju blixten på när han fotade ubåten det måste ju Davor sett som stod utanför.
Senast redigerad av Krille.the.Petterson 2017-03-13 kl. 06:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in