2017-03-08, 23:18
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
serien är ju full med ologiska detaljer, så strunt samma

de åkte ju 500km över östersjon med en liten båt på nolltid
så med u-båt kommer de från istanbul till stockholm över natten
En bekant till mig kom till Sverige i roddbåt från Estland efter andra världskrigets slut, ryssarna tog över. Hon och hennes bror var barn då, pappan och mamman turades om att ro för livet. Vi blev lekkamrater, hon berättade aldrig om detta för mig, men senare läste jag en artikeln om familjens flykt med roddbåt.
Mesiga svenskar skulle väl aldrig orkat... men estländare (och finländare) är det tåga i. Sisu!
Senast redigerad av Beatriceaurore 2017-03-08 kl. 23:35. Anledning: felslag
Citera
2017-03-08, 23:32
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulfood1
C tog ju över för att den unga killen skulle slippa. Och han hade ändå inte kunnat hindra att S blev skjuten. C mådde jättedåligt efter det, visar att han är mänsklig.
Scenen med skjutningen var väldigt stark, otäck. Tycker serien är mycket välgjord och ibland riktigt spännande, jag struntar faktiskt i att vissa saker är rätt obegripliga.

När C inte kunde dölja hur dåligt han mådde av att ha dödat en människa hade han nervösa ryckningar under ena ögat. Hur man kan greja sånt förstår jag inte !
Adam Pålsson spelar sin roll mycket trovärdigt, gissar att den grabben kommer att gå långt.
Men min favorit är som alltid Magnus Krepper.
Citera
2017-03-09, 00:49
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Jag uppfattar det inte som att det var Christian som sköt, han sköt bredvid och sprang iväg.

Påstår du efter att ha sett åttonde avsnittet att det inte var Christian aom sköt Stefan?
Citera
2017-03-09, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Btw hur visste gubben att det var en snut som Stefan snackade med?
(Det kanske visades, men har glömt det isåfall)
Den där säkerhetsgubben blev misstänksam och hittade avlyssningsdosan i hans ficka
Citera
2017-03-09, 12:06
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Btw hur visste gubben att det var en snut som Stefan snackade med?
(Det kanske visades, men har glömt det isåfall)

Han polisen med långa håret visste ju vem gubben var fick vi veta tidigt i serien så han har nog haft med honom att göra tidigare och därför kände han igen honom.

Undrar hur C klarar sig ur mordknipan när serien drar ihop sig. Skulle inte bli förvånad ifall det visar sig att S blev skjuten flera gånger och eftersom att C sköt ett skott kanske han klarar sig. Eller så mörkar dom hans inblandning helt.

Nice med u-båten men är det inte exakt samma som den där king pinnen Davor såg upp till? Han som han har tatuerat in använde ju också en ubåt till att smuggla droger. Lite segt att man kunde gissa sig till att det var en ubåt inne på lagret bara så där.
Citera
2017-03-09, 23:32
Medlem
Svinrolig att det som ska föreställa Kaliningrad i själva verket är "Stora Höggarn", en ö som ligger precis utanför Djurgården i Stockholm. När de lägger till med båten så ser man alltså Stockholm i bakgrunden.
Citera
2017-03-10, 05:26
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av method
Svinrolig att det som ska föreställa Kaliningrad i själva verket är "Stora Höggarn", en ö som ligger precis utanför Djurgården i Stockholm. När de lägger till med båten så ser man alltså Stockholm i bakgrunden.
Ja, tyckte också det var lite väl billigt. Jag menar, alla som bor i Stockholm och har åkt någon form av båt har ju sett den där ön. Det är liksom det mest "ryska" vi har i skärgården, den är svår att missa.
Känns lite som att "ska vi verkligen spela in här, det är ganska tydligt var vi är nu?" "äh, det tänker man inte på".
Citera
2017-03-10, 16:27
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av method

Tillåt mig o skratta! Följer inte detta program så noga utan ha det mest på i bakgrunden nu för tiden.
Citera
2017-03-11, 12:00
Bannlyst
Denna påminner om tv-serien om Johan Falk och hans specialgrupp som hade sin infiltratör. Rätt dålig och tråkig, men ändå sevärd nog för lite helgunderhållning.

Christer utstrålar fullvärdig medlem i mesarnas klubb och skickar sms alltför ofta. Det är tråkigt att killarna i Mimicagänget är alltför dumma för att kolla hans telefon full med oraderade sms. Hur i helsike kunde Christer få reda på något om Istanbul? De skrek ju inte inne i huset direkt så han skulle tvivelaktigt kunna höra vad de talade om. Mimicagänget borde ju ha använt sin kontakt inom polisen för att få reda på något om Chrilles bakgrund och föräldrar.

Varför tar snutarna inte bilder med sina telefoner eller har en kamera med sig i bilen? En väldig massa tillfällen som missats. Hipstern Steffe ser ut som nå'n finsk zigenartyp med sin hipstermössa och gympajacka. Det visste man redan tidigt i serien att Steffe skulle få skulden för något och dödas. Snuten Björn, som hämtat hem och knullar två fillipinskor, verkar vara den enda tuffingen i serien.
Citera
2017-03-12, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Denna påminner om tv-serien om Johan Falk och hans specialgrupp som hade sin infiltratör. Rätt dålig och tråkig, men ändå sevärd nog för lite helgunderhållning.

Christer utstrålar fullvärdig medlem i mesarnas klubb och skickar sms alltför ofta. Det är tråkigt att killarna i Mimicagänget är alltför dumma för att kolla hans telefon full med oraderade sms. Hur i helsike kunde Christer få reda på något om Istanbul? De skrek ju inte inne i huset direkt så han skulle tvivelaktigt kunna höra vad de talade om. Mimicagänget borde ju ha använt sin kontakt inom polisen för att få reda på något om Chrilles bakgrund och föräldrar.

Varför tar snutarna inte bilder med sina telefoner eller har en kamera med sig i bilen? En väldig massa tillfällen som missats. Hipstern Steffe ser ut som nå'n finsk zigenartyp med sin hipstermössa och gympajacka. Det visste man redan tidigt i serien att Steffe skulle få skulden för något och dödas. Snuten Björn, som hämtat hem och knullar två fillipinskor, verkar vara den enda tuffingen i serien.

Tänk på att det är SVT så man kan inte förvänta sig för mycket. Sen tycker jag Kristian är jätteduktig och alla kriminella är kanske inte rötägg utan känslor. Jag tycker han gör ett bra jobb, bättre än Kinnaman i Johan Falk.

Björn är störtskön.

20 minuter kvar!
Citera
2017-03-12, 20:55
Medlem
Wounderingtwos avatar
Hittade den här tråden nu. Jag gillar serien och blir som vanligt anti mot den "goda sidan" och önskar inombords att Christian ska be sin mamma fara åt helvete och förbli en del av Mimica

Hur som, jag är nyfiken. Vem tror ni är läckan? Jag funderar mycket på den mulliga tjejen (namn?) men känns någonstans som om det skulle vara för självklart. Kan det vara polischefen?
Citera
2017-03-12, 21:44
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Hittade den här tråden nu. Jag gillar serien och blir som vanligt anti mot den "goda sidan" och önskar inombords att Christian ska be sin mamma fara åt helvete och förbli en del av Mimica

Hur som, jag är nyfiken. Vem tror ni är läckan? Jag funderar mycket på den mulliga tjejen (namn?) men känns någonstans som om det skulle vara för självklart. Kan det vara polischefen?

Har misstänkt så många av dom! Efter vad jag sett i dag känns det som polischefen. Sättet han försökte övertyga sin älskare att släppa sina misstankar på och allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in