2017-03-12, 16:44
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag tror att Wiktoria skulle bli ännu snyggare i guldblont hår istället för platinum.

Jag gillar platinumblont men just henne tror jag skulle passa bättre i någon annan färg.
Senast redigerad av freeriderXII 2017-03-12 kl. 17:20.
Citera
2017-03-12, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Håller med dig. Den internationella juryn finns där just för att undvika de misstag som begicks när vi t ex 2010 skickade Anna Bergendahl istället för Erik Saade. Anna har vad jag förstått ångrat sin medverkan och fick fly Sverige trots utmärkt framförande i ESC-semifinalen.

Christer Björkman är smart, den internationella juryn var ett smart drag, inte undra på att det också är han som nu producerar ESC i Kiev.

Själv brände jag 1.750:- på Unibet just för att Robin vann, men är ändå glad för jag tror att Robin har klart bättre chanser än vad Nano skulle haft.

Inget fel på Anna Bergendahl, 100 gånger bättre än plastdockan eller Dressman som vann. Hoppas som sagt han hamnar i bottenskrapet. Usel fantasilös med jättedålig text. Den saknar dessutom det allra viktigaste hos en låt: kvalitet.
Citera
2017-03-12, 17:26
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vilken låt i MF föredrog du då simson12?

Jag tycker Robin var nästbäst efter Jon Henrik.

I jämförelse med konkurrensen i Eurovision så står den sig väl.
Senast redigerad av freeriderXII 2017-03-12 kl. 17:31.
Citera
2017-03-12, 17:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattManBoy
Kevin Högdahl, han har skrivit åt Samir & Viktor bland annat.

Tack för hjälpen! Undrar om det bara var en engångsgrej eller om de har nåt på g. Fester har ju en tendens att leda till tillfälliga förbindelser.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-03-12 kl. 17:58.
Citera
2017-03-12, 18:12
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Bara jag som tänkte på att SVT straffade oss med Zara Larsson och sketchen med muslimen och den korpulenta och mindre estetiskt tilltalande vänsterpartisten för att vi röstade ut Loreen?

Och är det bara jag som tyckte FO&O s låt var rätt trallvänlig?

Tycker även idag att Wiktoria skulle ha vunnit och Ace borde kommit tvåa.
Lär ju visa sig under våren vilka som spelas på radio.
Citera
2017-03-12, 18:31
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Ganska trött på att praktiskt taget alla bidrag har massa bakgrunds-dansare, inget som sticker ut direkt. Robin kommer säkert gå hem i Europa. Det är en catchig låt och ett proffsigt framträdande. Nano hade den absolut bästa låten, gillar även hans röst och den sköna kören i bakgrunden. Det här kan nog vara starten på en hyfsat bra karriär för honom.
Citera
2017-03-12, 18:33
Medlem
Har en fråga till er alla mello-tittare: Brukar ni kolla på "Inför eurovision song contest" som sänds typ en månad efter mellofinalen och några veckor innan Eurovision? Har själv haft som tradition att inte kolla på Eurovision-bidragen innan Inför-programmet sänds i alla dessa år. Men nu känns det som om jag inte kan sitta och vänta på att programmet ska dra igång, är verkligen intresserad av att se vilka bidrag som finns. Vad tycker ni? Ska jag ta en titt på alla bidrag nu eller vänta traditionellt sätt. Är det någon skillnad egentligen om man väntar eller inte?
Citera
2017-03-12, 18:37
Medlem
freeriderXIIs avatar
Visst kan det vara kul med överraskningar men å andra sidan så blir de flesta låtarna bättre efter litet lyssnande så det är nog bra att gå ut på YouTube och lyssna in dem.

Sverige står sig dock bra i årets fält.

Varför låta den ofta tramsiga införjuryn bestämma vad du skall tycka.
Senast redigerad av freeriderXII 2017-03-12 kl. 18:40.
Citera
2017-03-12, 19:01
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plexiiar
Har en fråga till er alla mello-tittare: Brukar ni kolla på "Inför eurovision song contest" som sänds typ en månad efter mellofinalen och några veckor innan Eurovision? Har själv haft som tradition att inte kolla på Eurovision-bidragen innan Inför-programmet sänds i alla dessa år. Men nu känns det som om jag inte kan sitta och vänta på att programmet ska dra igång, är verkligen intresserad av att se vilka bidrag som finns. Vad tycker ni? Ska jag ta en titt på alla bidrag nu eller vänta traditionellt sätt. Är det någon skillnad egentligen om man väntar eller inte?

Jag tittade alltid på det förr när det var en person som representerade varje Nordiskt land i den juryn. Tyckte det var mycket intressantare då. Minns att Dansken ofta hade lite humor i sina bedömningar och inte tog det så seriöst, men samtidigt var han rätt hård. Samtidigt var finnen rätt flummig och gillade allt i stort sett. Nu är det väl mest bara en massa gamla avdankade sångare och "kändisar". När de gjorde om det så slutade jag titta. Kollar numer bara på nätet och gör mina egna bedömningar istället.
Citera
2017-03-12, 19:03
Medlem
Är det bara jag som stör mig på Aftonbladets Melodifestivals-krönikör Markus Larsson? Upplever honom som oerhört torr, dryg, och omotiverat självgod.

Nåväl, han kommer att få äta upp sina ord angående Robin Bengtsson. Är övertygad att vi kommer få minst en topp 10 placering i ESC.

http://www.aftonbladet.se/a/Jd3KP/markus-larsson-den-samsta-finalen-i-modern-tid
Senast redigerad av dfdfdg 2017-03-12 kl. 19:07.
Citera
2017-03-12, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plexiiar

Jag kollar inte alla, och har inget system, men jag ser ganska många innan. Jag tycker det är synd att vi som land som nästan väljer bidrag sist inte drar större nytta av, att redan veta vad vi tävlar emot, när vi väljer vår representant.
Citera
2017-03-12, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dfdfdg
Är det bara jag som stör mig på Aftonbladets Melodifestivals-krönikör Markus Larsson? Upplever honom som oerhört torr, dryg, och omotiverat självgod.

Nåväl, han kommer att få äta upp sina ord angående Robin Bengtsson. Är övertygad att vi kommer få minst en topp 10 placering i ESC.

http://www.aftonbladet.se/a/Jd3KP/markus-larsson-den-samsta-finalen-i-modern-tid

Han hatar ju i princip allt som är med i Mello...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in