Citat:
Ursprungligen postat av
butterfly9797
Vad gäller Wiktoria har hon sjungit playback på repetitionerna, "för att spara på rösten". Inte så konstigt.... Vi får se hur det går när det är i direktsändning och hon inte kan dölja sina missar. Hon åmade runt i sängen iklädd ny fin röd sparkdräkt med en flimrande digitalgubbe a la Måns, kanske uppskattas?
Jon Henrik repeterade live klädd i bekväma vardagskläder, det är ju inte vad mellopubliken var där för att se och rösterna blev därefter. Så tror jag. Han är vinnare på webben enligt mellos följare på svt.
"– Jag tycker det är så fint att det gått fram. Det märker jag på den respons jag fått. De säger att de har gråtit och håller med om budskapet. Att "det här skulle jag vilja ha sagt", och då säger vi det åt dem på ett sätt. Det tycker jag är häftigt och ett kvitto på att de förstår det och tycker som oss. Det gör mig väldigt glad, säger Aninia.
Vad är det du känner att de förstår?
– Att det ska komma från hjärtat, att det ska vara ärligt, att ´tiden är nu, flrändingt... Alla de här sakerna. Det är så mycket folk som hör av sig och känner det. Det är häftigt."
Hela resultatet i mätningen "Webbfavoriten":
1. Jon Henrik Fjällgren – ”En värld full av strider (Eatneme gusnie jeenh dåaroeh)”, 20%
2. Wiktoria – ”As I Lay Me Down”, 17%
3. Nano – ”Hold On”, 14%
4. Mariette – ”A Million Years”, 11%
5. Robin Bengtsson – ”I Can’t Go On”, 10%
http://www.svt.se/melodifestivalen/melodifestivalen-2017-final-jon-henrik-fjallgren-och-aninia-vinnare-i-webbfavoriten
Lisa Ajax har tagit bort
fuck i texten men inte Robin, vad jag sett. Det borde han göra eftersom det inte accepteras i Eurovision. Men han vill väl leka hårding som inte anpassar sig, kan jag tänka. Fjant.