2017-02-26, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trenbiff
Hur ser upplägget ut i andra chansen? Tex The Fo&o mot De vet du. Går vinnaren till final eller är de fler utslagningar?
Vinnaren i varje duell går direkt till final
Citera
2017-02-26, 12:55
Bannlyst
Så blir duellerna i Andra chansen
FO&O och Det vet du
Axel Schylström mot Lisa Ajax
Boris René mot Dismissed
Loreenmot Anton Hagman

Mitt tips är fetat. Angående att jag valde Loreen så tycker jag inte att hon har en bättre låt utan att hon helt enkelt är mer populär, för hennes låt sög.
Citera
2017-02-26, 13:05
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Någon som vet vilka historiska händelser som avbildas i Loreens bidrag? "Kvinnan med handväskan" är den jag känner igen.

Den här kanske
https://morkastesmaland.files.wordpress.com/2013/09/dammedvaska.jpg

En psyksjuk judinna. Kvinnan är i 30-års åldern.
Citera
2017-02-26, 13:06
Avslutad
Citat:
Någon som vet vilka historiska händelser som avbildas i Loreens bidrag? "Kvinnan med handväskan" är den jag känner igen.
näthat. franska revolutionen mm mm. Dom verkar ha tryckt in så mycket vänsterpropaganda som möjligt
Citera
2017-02-26, 13:16
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Den här kanske

Ja, precis. Den delen var tydlig.
Dock ser jag inte "näthat och franska revolutionen" som goderian2 nämner här ovan.
Citera
2017-02-26, 13:19
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Citat:
Ja, precis. Den delen var tydlig.
Dock ser jag inte "näthat och franska revolutionen" som goderian2 nämner här ovan.

När det gäller flaggorna tänkte jag direkt på den här tavlan som hör ihop med franska revolutionen.

https://www.histoire-image.org/etudes/liberte-guidant-peuple-eugene-delacroix

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Liberty_Leading_the_People#/media/File%3AEug%E8ne_Delacroix_-_Le_28_Juillet._La_Libert%E9_guidant_le_peuple.jpg
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-02-26 kl. 13:23.
Citera
2017-02-26, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Den här kanske

"Tanten med handväskan", Danuta Danielsson, född i Polen två år efter andra världskriget, var faktiskt bara 38 år vid händelsen och hade tidvis varit intagen på psyket i Växjö. Hon tog livet av sig tre år efter incidenten på torget i Växjö (handväske-attacken). Hon ångrade det hon gjort och var ytterst besvärad av uppmärksamheten kring det inträffade, bl a genom den stort dragna bilden i DN som även blev spridd internationellt, och hennes efterlevande har gång på gång vädjat om att Danutas önskan om att få vara i fred ska respekteras även efter hennes tragiska död.
Loreen och numrets regissör Martin Renck borde skämmas över att försöka tjäna politiska poänger på den sorgliga damens bekostnad.
Handväskan missade för övrigt sitt mål och blev ett historiskt slag i luften.

http://www.expressen.se/kvallsposten/danuta-fran-polen-var-tanten-med-vaskan/
Citera
2017-02-26, 13:36
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
"Tanten med handväskan", Danuta Danielsson, född i Polen två år efter andra världskriget, var faktiskt bara 38 år vid händelsen och hade tidvis varit intagen på psyket i Växjö. Hon tog livet av sig tre år efter incidenten på torget i Växjö (handväske-attacken). Hon ångrade det hon gjort och var ytterst besvärad av uppmärksamheten kring det inträffade, bl a genom den stort dragna bilden i DN som även blev spridd internationellt, och hennes efterlevande har gång på gång vädjat om att Danutas önskan om att få vara i fred ska respekteras även efter hennes tragiska död.
Loreen och numrets regissör Martin Renck borde skämmas över att försöka tjäna politiska poänger på den sorgliga damens bekostnad.
Handväskan missade för övrigt sitt mål och blev ett historiskt slag i luften.

http://www.expressen.se/kvallsposten/danuta-fran-polen-var-tanten-med-vaskan/

Kvinnans son, och även fotografen som tog bilden, är skarpt kritiska till att Loreen använder detta i sitt nummer. Äckligt är det, men etablissemanget skyr inga medel. Undrade lite varför det inte var med något om Auswitch?

Loreen fick ju den enklaste delfinalen, sattes på den bästa positonen (7) samt att det var sjukt mycket propaganda för henne i media innan. Ändå bara Andra chansen, riktigt uselt.
Citera
2017-02-26, 13:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimathotet
Så blir duellerna i Andra chansen
FO&O och Det vet du
Axel Schylström mot Lisa Ajax
Boris René mot Dismissed
Loreenmot Anton Hagman

Mitt tips är fetat. Angående att jag valde Loreen så tycker jag inte att hon har en bättre låt utan att hon helt enkelt är mer populär, för hennes låt sög.

När det gäller Axel Schylström och Lisa Ajax är det inte helt självklart. Alex har haft ett tufft liv och många känner sympati med honom. Dessutom känns han lite tafatt på scen. Det kan tala till hans fördel när det gäller detta med att tv-tittarna kan känna igen sig i en artist. Hans låt är också mer trallvänlig. Lisa låter mer som en wailande och blek Zara Larsson-kopia. Hon sticker inte ut och är inte lika lätt att komma ihåg. Hon riskerar också att framstå som ytlig vid sidan av Alex med närbilder på sitt söta ansikte hela tiden jämfört med Alex brännskadade leende.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-02-26 kl. 13:46.
Citera
2017-02-26, 13:44
Awaiting Email Confirmation
Hartarbetes avatar
Loreens predystopiska bidrag Statements var förstås tävlingen mest intelligenta bidrag.

Framträdandet, melodi, text och hela grejjen är smått genial. Punkigt och funkigt. Hardcore. Konstnärligt. Underground. Inspirerande.

Jag tror låten kommer bli episk stor oavsett placering i tävlingen.
Citera
2017-02-26, 13:46
Medlem
Jag kommer ihåg förra året när Moly Sanden var hårsmånen från att bli diskad för att 30 sekunder av hennes låt åkte ut på nätet. I Aftonbladet stod det då att SVTs regler var glasklara...

Därför tycker jag att det är intressant att nu när Loreens låt läckte så släppte man helt plötsligt alla andra låtar i stället för att diska henne...

Snacka om att inte följa sina egna regler...
Citera
2017-02-26, 13:47
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Jag kommer ihåg förra året när Moly Sanden var hårsmånen från att bli diskad för att 30 sekunder av hennes låt åkte ut på nätet. I Aftonbladet stod det då att SVTs regler var glasklara...

Därför tycker jag att det är intressant att nu när Loreens låt läckte så släppte man helt plötsligt alla andra låtar i stället för att diska henne...

Snacka om att inte följa sina egna regler...

Molly är inte Björkmans gullegris på samma sätt som Loreen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in