2017-03-08, 19:34
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Förresten undrar jag om det är att han låtit en kvinna tvätta hans kläder som skiljt ut honom som speciellt udda, det är nog rätt vanligt förekommande....däremot är det något annat som verkligen lyser som riktigt udda om honom!! Det där att han som norrlänning försörjt sig alldeles själv från 17!!!! år.. och varken gått på bidrag eller supit ner sig...och bara det att han intresserat sig för hästhoppning ihop med tjejerna...han har engagerat sig i kyrkan och i Vänstern!!!! Varför inte Socialdemokraterna i så fall...eller ännu vanligare Sverigedemokraterna!!!!??
Nej givetvis inte, men udda är det ju, så pass udda att jag känner mig övertygad om att 99.9% av alla män över 30 år inte har en morsa som fortfarande tvättar åt dom (med undantag för dom som vårdar en handikappad son), möjligtvis en flickvän, sambo eller fru men fan inte en gammal morsa.

Ja t.o.m. engagerad i kyrkan, tänka sig... men "i de lugnaste vattnen simmar dom fulaste fiskarna" eller hur...

"Mönstermedborgaren" är ju annars en av dom klassiska mördartyperna, han är den som ingen misstänker och den personen som ingen någonsin skulle kunna tro något ont om, en människa som utåt sett sköter allting perfekt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-08 kl. 20:24.
Citera
2017-03-09, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Passa på att skriv nu Trapizo, inom en snar framtid kan du befinna dig på en plats där det inte är säkert att du har tillgång till internetuppkoppling..

Är det ett hot eller!

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej givetvis inte, men udda är det ju, så pass udda att jag känner mig övertygad om att 99.9% av alla män över 30 år inte har en morsa som fortfarande tvättar åt dom (med undantag för dom som vårdar en handikappad son), möjligtvis en flickvän, sambo eller fru men fan inte en gammal morsa.

Men nu gäller det ungkarlar i Norrland! Fast om nu hans mamma var miljömedveten och ville fylla ut sin halvfulla tvättmaskin med sonens, så vad i hela friden är det att hänga upp sig på?

Citat:
Ja t.o.m. engagerad i kyrkan, tänka sig... men "i de lugnaste vattnen simmar dom fulaste fiskarna" eller hur...

Är det inte Svenska Kyrkan det är frågan om?? I så fall så borde han ju, ifall han var en äkta psykopat, ha engagerat sig i någon frikyrka istället, där dom flest lättmanipulerade fjantarna häckar!

Citat:
"Mönstermedborgaren" är ju annars en av dom klassiska mördartyperna, han är den som ingen misstänker och den personen som ingen någonsin skulle kunna tro något ont om, en människa som utåt sett sköter allting perfekt.

Alltså, det är Norrlands egen Ted-Bundy det är frågan om här!!?
Citera
2017-03-09, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det var konstigt att inte Lillemor Thorssons mördare blev aktuell då i början av utredningen. Hade kanske alibi och bodde långt ifrån. Idag bör Hamren vara 67 år. Han hade ett hus nånstans där i krokarna. Polisen arbetar vidare och vi får hoppas på att det blir napp, och att det går att få fram bevismaterial.

Jo, han var aktuell men avskrevs då han hade alibi.
Citera
2017-03-09, 11:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Enligt mina kanaler så är paj återigen totalt avskriven som GM
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Kommer hon någonsin att stå till svars för sin bestialiska handling?
Vad tror ni som har hängt med här ett tag om det som Marsken skriver? Kan det ligga något i det, eller är det bara trollerier?
Citera
2017-03-09, 13:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vad tror ni som har hängt med här ett tag om det som Marsken skriver? Kan det ligga något i det, eller är det bara trollerier?

Nej, det där är bara trollerier.

Om Marsken talar sanning betyder det att man från polisens sida redan på förhand bestämt sig för att avskriva P-A J innan man ens har tittat på fallet med nya ögon, att det skulle gå till på det viset har jag väldigt svårt att tro.

Jag tror inte en sekund på en ensam kvinnlig GM i det här fallet, däremot kan det vara så att även en kvinna är inblandad i det hela, på vilket sätt hon skulle vara inblandad låter jag vara osagt, men hon är i alla fall inte GM.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-09 kl. 13:50.
Citera
2017-03-09, 18:05
Medlem
Citat:
Det ligger ju nära till hands att misstänka att han kanske inte alltid hade det så lätt med sina föräldrar, det vittnar ju om inte annat hans förhållande till modern om med tanke på att hon fortfarande tvättade hans kläder trots att han hade passerat 30 års ålder.
Dessutom bodde dom ju dörr i dörr på Björstagatan 18 så det verkar ha funnits med någon form av separationsångest med i bilden. Jag kan tänka mig att mor och son förhållandet kanske inte var helt sunt.

Att P-A J bodde drygt 28 år i samma port känns inte helt normalt utan snarare ängsligt och inskränkt. Först bodde han med sin mor i en lägenhet (efter att föräldrarna separerat -63) för att sedan "flytta hemifrån" vilket i P-A's fall innebar att han flyttade 1 meter, till dörren bredvid sin mor och barndomslägenheten till en 1:a där han sedan bodde fram tills ca -90, då han övertog sin avlidne fars gamla hus på Slaktargatan, ett stenkast bort och endast 2-3 minuters promenadväg från Björstagatan 18. Lägg sedan till att P-A började på posten som 17 åring 1973 och har sedan blivit kvar där, i år har han jobbat på samma ställe i 44 år. Det här sammantaget gör att jag utgår ifrån att P-A J är en extremt utpräglad rutin och vane människa och jag skulle inte bli det minsta förvånad om det skulle visa sig att han även har ett stort kontrollbehov.
För att utreda och tolka hur barndomen kan ha präglat folks personlighet, så bör rimligtvis tolkning och slutsater baseras på personens egna personliga beskrivningar om sin egen barndom,det är ingenting som kan göras lättvindigt av någon annan.
Utifrån vad du skriver så kan det förhålla sig så att relationen mellan mor och son faktiskt har inneburit mycket värme och trygghet. Att bo kvar nära sin mor behöver inte betyda att man är otrygg och vilsen -att man stannar kvar i sin hembygd, behöver inte betyda något. En del mänskor har starka band till hemtrakten. Att stanna på ett jobb -måste väl ha betytt att han hamnat rätt från början, och trivts bra på sitt arbete. Bara att gratulera. Han hade onekligen en god relation till sin mor, därav vittnar alla dessa förhållanden-han hade flyt med kvinnorna/flickorna.
Att mamman tvättade kläderna, är väl inte säkert, det fanns tvättstuga och han verkar ha varit självständig nog att kunna sköta en tvättmaskin, då han umgicks med djur och nog behövde tvätta var dag. Har inte intervjuat P -i dessa frågor- men tänker att vi nog inte kan dra slutsatser utan att aktuell person själv får berätta om sin barndom. Tror han är en helt normal person.
Citera
2017-03-09, 18:25
Medlem
Citat:
Nej, det där är bara trollerier.

Om Marsken talar sanning betyder det att man från polisens sida redan på förhand bestämt sig för att avskriva P-A J innan man ens har tittat på fallet med nya ögon, att det skulle gå till på det viset har jag väldigt svårt att tro.

Jag tror inte en sekund på en ensam kvinnlig GM i det här fallet, däremot kan det vara så att även en kvinna är inblandad i det hela, på vilket sätt hon skulle vara inblandad låter jag vara osagt, men hon är i alla fall inte GM.
Så olika vi tror- för jag tror varje sekund att gärningsmannen är en... kvinna
-du tänker i samma bana som polismännen, de utgick från att det var en manlig gärningsman
att det var en sexuellt-störd person, det dröjde nog länge innan de avskrev teorin om att en våldtäkt var motivet.
Är det inte sexuellt motiv , så är det personligt hat, agg, avundsjuka-svartsjuka-raseri som lett till mord.
Eller att offret blev ett farligt vittne till någon aktivitet som pågick där i närheten, och hon tystades, men våldet och arrangemanget av klädesplaggplagg verkar inte då rimligt.
Citera
2017-03-09, 19:31
Medlem
Citat:
Är det ett hot eller!

Men nu gäller det ungkarlar i Norrland! Fast om nu hans mamma var miljömedveten och ville fylla ut sin halvfulla tvättmaskin med sonens, så vad i hela friden är det att hänga upp sig på?

Är det inte Svenska Kyrkan det är frågan om?? I så fall så borde han ju, ifall han var en äkta psykopat, ha engagerat sig i någon frikyrka istället, där dom flest lättmanipulerade fjantarna häckar!

Alltså, det är Norrlands egen Ted-Bundy det är frågan om här!!?
Men isåfall så har denne Norrländske Bundy lyckats isåfall hålla en låg profil- som man säger- flög han under radarn alla dessa år- nä verkar inte vara någon Bundy-typ el psycho-copycat.
Citera
2017-03-09, 20:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
För att utreda och tolka hur barndomen kan ha präglat folks personlighet, så bör rimligtvis tolkning och slutsater baseras på personens egna personliga beskrivningar om sin egen barndom,det är ingenting som kan göras lättvindigt av någon annan.
Utifrån vad du skriver så kan det förhålla sig så att relationen mellan mor och son faktiskt har inneburit mycket värme och trygghet. Att bo kvar nära sin mor behöver inte betyda att man är otrygg och vilsen -att man stannar kvar i sin hembygd, behöver inte betyda något. En del mänskor har starka band till hemtrakten. Att stanna på ett jobb -måste väl ha betytt att han hamnat rätt från början, och trivts bra på sitt arbete. Bara att gratulera. Han hade onekligen en god relation till sin mor, därav vittnar alla dessa förhållanden-han hade flyt med kvinnorna/flickorna.
Att mamman tvättade kläderna, är väl inte säkert, det fanns tvättstuga och han verkar ha varit självständig nog att kunna sköta en tvättmaskin, då han umgicks med djur och nog behövde tvätta var dag. Har inte intervjuat P -i dessa frågor- men tänker att vi nog inte kan dra slutsatser utan att aktuell person själv får berätta om sin barndom. Tror han är en helt normal person.

Jag belyser endast ett par saker med honom som sticker ut och som inte hör till vanligheterna, jag har ingen som helst ambition att försöka utreda eller tolka P-A J's barndom, tror du att jag är helt från vettet eller? nu får du ta och lugna ner dig lite. Den här tråden handlar om en mördare och jag samt 99% av övriga skribenter är övertygade om att P-A är den som är skyldig.
Det som är intressant att ta upp är därför det som är annorlunda med honom och inte det som är alldagligt om du nu förstår vad jag menar.

Dessutom är jag väldigt försiktig med vilka ord jag använder, jag har t.ex. aldrig påstått att han skulle vara otrygg eller vilsen som du skriver, jag har heller aldrig hävdat att det inte fanns någon värme eller trygghet mellan honom och hans mor, det här är ju saker som du har tagit helt ur luften och sedan applicerar på mig som om det vore mina åsikter och vad jag anser, vilket är lite väl magstarkt tycker jag.

Förövrigt så vet du själv ju ingenting om huruvida P-A och hans mors relation var präglad av kärlek och trygghet eller inte eller hur? Och hur var det egentligen med hans far? hur fungerande var denna familje-trio's inbördes relationer? Barn som har haft en "dålig uppväxt" blir väldigt ofta, trots att det låter motsägelsefullt, nästan överdrivet lojala och omhändertagande i relationen med sina föräldrar trots att dom har haft en helvetisk barndom.

Sen skriver du även följande: "Att man stannar kvar i sin hembygd, behöver inte betyda något. En del mänskor har starka band till hemtrakten".
Jag förstår inte varför du tar upp det här?, det är ju självklarheter, majoriteten stannar väl oftast kvar i sin hembygd och har givetvis starka band till sin hemtrakt men jag fattar inte vad det har att göra med det faktum att P-A J bor i samma portuppgång som sin mor i 30 år, t.o.m. dörr i dörr? det är ju helt vitt skilda saker... Jag tvivlar inte en sekund på att även P-A har starka band till sin hemtrakt men det är en stor skillnad på att bo i samma hemtrakt som sin mor och att bo i samma portuppgång med sin mor i 30 år, varav ca. 15 av dessa år dörr i dörr och det hoppas jag att även du är kapabel att inse.

Vidare skriver du även att: "det måste ha betytt att han hamnat rätt från början, och trivts bra på sitt arbete". Vad vet du egentligen om det? och vad vet du om dom ev. orsakerna till att han har blivit kvar där?

Här har vi ytterligare ett stolle-uttalande från dig: "Han hade onekligen en god relation till sin mor, därav vittnar alla dessa förhållanden-han hade flyt med kvinnorna/flickorna". Vad vet du om det? Vet du t.ex. något om hur P-A's och Anneli's relation var? eller vet du hur P-A's och "väninnan" BÅ's relation var? (hon som flydde P-A efter att ha bott i hans lägenhet i 3 veckor) och hur gick det för P-A med Eva? tycker du att han var kapabel att hantera sin svartsjuka, sina impulser och sin ilska? och det här "flytet" med kvinnor och alla dessa förhållanden hade han alltså enligt DIG fått tack vare sin goda relation med sin mor? Det här är ju en dåres analys! menar du verkligen det här på fullaste allvar? P-A J hade enligt uppgift från en tidigare närstående vän till honom en väldigt dålig kvinnosyn och uttalade sig ofta kallt och i väldigt råa ordalag om kvinnor, han drog sig inte heller för att t.ex. kalla en nyfunnen kärlek för "luder" helt öppet inför både tjej och killkompisar.

Avslutningsvis skrev du att du tänker att vi inte kan dra några slutsatser om P-A's barndom.
Då vill jag bara informera dig om att det har jag heller aldrig gjort, jag har endast belyst ett par saker. Själv däremot kom du fram till en mängd slutsatser om P-A J trots att det inte finns belägg för att en enda av dessa slutsatser överensstämmer med verkligheten.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-09 kl. 20:45.
Citera
2017-03-09, 20:44
Medlem
Citat:
Men isåfall så har denne Norrländske Bundy lyckats isåfall hålla en låg profil- som man säger- flög han under radarn alla dessa år- nä verkar inte vara någon Bundy-typ el psycho-copycat.

...mer än vad Ted Bundy själv klarade av...

Citat:
......
Det som är intressant att ta upp är därför det som är annorlunda med honom och inte det som är alldagligt om du nu förstår vad jag menar.

Vad folk hänger upp sig på när det gäller att andra är "annorlunda" kan ju variera förstås..många tycker ju att dom som låter sig förföras av psykopater är lite...hm..udda av sig...dom flesta har sådan människokännedom så dom kan se igenom känslokalla psykopater..."antennerna" vet du!! Att hålla på och uddaförklara PAJ för idiotsaker faller ju tillbaka på båda systrarna..han måste ha haft en personlighet som tilltalade dom på något sätt...hade det kommit till allmän kännedom att PAJ t.ex. hängde på Flashback och skrev inlägg efter inlägg hela dagarna i ända, då hade han ju varit "udda" bara för det och det legat honom till last! Det centrala i misstankarna mot honom är om han var riktigt sadistisk som barn, för i barndomen döljer dom inte sitt riktiga jag.

Citat:
....P-A J hade enligt uppgift från en tidigare närstående vän till honom en väldigt dålig kvinnosyn och uttalade sig ofta kallt och i väldigt råa ordalag om kvinnor, han drog sig inte heller för att kalla en nyfunnen kärlek för "luder" helt öppet inför både tjej och killkompisar.

Ja, det ger ju inget plus direkt! Hur fan kan man om man är psykopat vara så urkorkad så man uttalar sig på det sättet inför folk, då blir det ju svårt att manipulera dom ju! Nog har han dålig smak alltid..skulle passa in i vilken valfri hattråd på Flashback om feminism som helst! ...eller också hörde dessa kompisar helt enkelt fel, hade för mycket öronvax allihop...så att han inte sa "jag har träffat ett "luuuuder", utan "jag har träffat allt "bruuuuden"...?
Senast redigerad av Trapizo 2017-03-09 kl. 20:54.
Citera
2017-03-09, 21:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Vad folk hänger upp sig på när det gäller att andra är "annorlunda" kan ju variera förstås.. många tycker ju att dom som låter sig förföras av psykopater är lite...hm..udda av sig...dom flesta har sådan människokännedom så dom kan se igenom känslokalla psykopater... Att hålla på och uddaförklara PAJ för idiotsaker faller ju tillbaka på båda systrarna..han måste ha haft en personlighet som tilltalade dom på något sätt...

Det tror jag inte, man tycker väl snarare synd om tjejer som blir förförda av psykopater, än att man skulle tycka att de vara "udda" för att de föll offer för psykopater, varför skulle man tycka det? Är det några som är "udda" i det fallet så är det väl just psykopaterna.

Nej, jag tror inte att de flesta har sådan människokännedom att dom kan se igenom känslokalla psykopater, tvärtom, det är väldigt svårt att göra det då dom är experter på att just manipulera.

Citat:
Hur fan kan man om man är psykopat vara så urkorkad så man uttalar sig på det sättet inför folk, då blir det ju svårt att manipulera dom ju!

Eller också hörde dessa kompisar helt enkelt fel, hade för mycket öronvax allihop...så att han inte sa "jag har träffat ett "luuuuder", utan "jag har träffat allt "bruuuuden"...?

Det var väl ingen konst för P-A att manipulera den kvinnan, hon hörde ju aldrig ens att hon blev kallad för luder av honom, hon trodde väl förmodligen endast gott om P-A inledningsvis men blev väl som alla dom andra, snart varse...

Knappast, men om han nu sa något annat så var det: "Jag har så fula grisögon och underbett, jag behöver puuuuuuuder"...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-09 kl. 21:11.
Citera
2017-03-09, 21:21
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Så olika vi tror- för jag tror varje sekund att gärningsmannen är en... kvinna
-du tänker i samma bana som polismännen, de utgick från att det var en manlig gärningsman
att det var en sexuellt-störd person, det dröjde nog länge innan de avskrev teorin om att en våldtäkt var motivet.
Är det inte sexuellt motiv , så är det personligt hat, agg, avundsjuka-svartsjuka-raseri som lett till mord.
Eller att offret blev ett farligt vittne till någon aktivitet som pågick där i närheten, och hon tystades, men våldet och arrangemanget av klädesplaggplagg verkar inte då rimligt.

Nej det gör jag verkligen inte, dom var övertygade om att det var den mentalt efterblivne lokala kufen "Sture" som var mördaren för att han ägde en cykel. När inte det funkade så började dom misstänka att Eva upptäckte en hästskändare och att denne därför bestialiskt mördade henne. Polisen har däremot aldrig någonsin haft någon misstanke mot P-A J, den självutnämnde pojkvännen, det har jag.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-09 kl. 21:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in