2017-03-06, 02:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej vem har sagt att det är konstigt?

Ja det har du givetvis rätt i, det är ytterst otrevligt med folk som utan anledning lägger sig i folks privatliv och som har ett behov av att ständigt tycka till om sånt som egentligen inte angår dom. Men när jag skrev att Eva hade skinn på näsan tänkte jag snarare på att hon kanske sa rakt ut till P-A vad hon tyckte om hans bravader i och med att han tydligen var öppet intresserad av Eva, men samtidigt låg med hennes gifta väninna + att han även hade någon form av kärleksrelation med BÅ. Eva kanske tyckte att det var på sin plats att ifrågasatta hans s.k. intresse för henne, hon kanske gjorde klart för honom att hon inte var ett dugg intresserad av en player som han. Det skulle inte förvåna mig det minsta om hon har sagt något i den stilen. Det kan vara en av grundorsakerna till P-A's raseri mot Eva, lägg sedan till att hon sa till honom att hon var lite intresserad av en annan kille i Kramförs (förmodligen för att retas och göra P-A riktigt svartsjuk, vilket uppenbarligen, med facit i hand funkade... om man inte har skinn på näsan håller man förmodligen tyst istället och låter sig köras över, i det här fallet kan det dessvärre ha lett Eva's död.

Du pratar om orsaker till Ps raseri mot Eva men finns ens någon indikation på att något raseri mot henne funnits från hans sida, specifikt från honom och enbart honom?
Här gör du dessutom ett antagande i ditt argument som förutsätter att Eva var ganska ful i sättet och manipulativ, just de egenskaperna du vill tillskriva P....om hon låtsas vara intresserad av någon i syfte för att retas med någon hon vet är intresserad av henne, om nu så var fallet?
Citera
2017-03-06, 02:44
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Om någon nästan hade kört över mig med en cykel i vansinnesfart så hade jag nog memorerat den personens utseende av den enkla anledningen att jag hade blivit förbannad och ville komma ihåg personen tills nästa gång jag såg honom och då hade det blivit lite livat...

Jag ser absolut inget underligt i att Eva ville gå den sista biten hem, hon ville rasta Laban!
Finnspetsar är hundar med mycket energi och han behövde en liten promenad oavsett väder innan dom gick och la sig. Ovädret hade inte börjat ännu när Eva blev avsläppt.

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag litar givetvis på "Sven's" vittnesmål men inget vittne kan minnas allt perfekt.

Nej det är givetvis inget konstigt att Eva valde att promenera den sista biten, jag vet hur många hundägare är dom går med sina hundar oavsett väder, så är det. Jag resonerade nog mest ur ett eget perspektiv, själv hade jag velat få skjuts hela vägen hem.
Eva var nog väldigt obekymrad om vädret. Hon var hästägare och var van att vara ute i alla väder och det hade inte börjat regna när hon blev avsläppt.

Jag hade gjort som Eva för på den tiden hade jag en större hund som behövde sina rastningar oavsett väder. Att bli körd hela vägen hem när jag kunde rasta hunden sista biten hem hade definitivt inte varit mitt val som hundägare.

Minns jag rätt att det var 4 dagar efter mordet som Sven lämnade sitt vittnesmål?
Då bör minnet ha varit rätt ok men som med alla vittnen så kan saker bli lite fel, men i det stora hela är det nog ett vittnesmål att lita på.
Senast redigerad av Timeout 2017-03-06 kl. 02:53.
Citera
2017-03-06, 02:46
Medlem
Marskens avatar
Den här tråden är ett riktigt lågvattenmärke i det annars så eminenta krimforumet på Flashback.

Det har gått så långt att inga seriösa skribenter ens orkar med att bemöta det cirkelargument och förenklingar av sanningen som torgförs här.

Enligt mina kanaler så är paj återigen totalt avskriven som GM och min stilla fundering är vad de som smutskastar honom här med snusförnuftig självklarhet och lögnaktiga faktafel har att dölja?

Vem vill ni avföra från utredningen?

Kommer hon någonsin att stå till svars för sin bestialiska handling?

Hur kan ni sova om natten?
Citera
2017-03-06, 02:55
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Den här tråden är ett riktigt lågvattenmärke i det annars så eminenta krimforumet på Flashback.

Det har gått så långt att inga seriösa skribenter ens orkar med att bemöta det cirkelargument och förenklingar av sanningen som torgförs här.

Enligt mina kanaler så är paj återigen totalt avskriven som GM och min stilla fundering är vad de som smutskastar honom här med snusförnuftig självklarhet och lögnaktiga faktafel har att dölja?

WOW snacka om lågvattenmärke. Du krälar ju för fan under dyn till och med
Jag antar att en före detta polis håller sig bra informerad...
Citera
2017-03-06, 02:56
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du pratar om orsaker till Ps raseri mot Eva men finns ens någon indikation på att något raseri mot henne funnits från hans sida, specifikt från honom och enbart honom?
Här gör du dessutom ett antagande i ditt argument som förutsätter att Eva var ganska ful i sättet och manipulativ, just de egenskaperna du vill tillskriva P....om hon låtsas vara intresserad av någon i syfte för att retas med någon hon vet är intresserad av henne, om nu så var fallet?

Ja P-A ska t.ex. enligt uppgift ha blivit rasande när han fick reda på att Eva hade sagt att hon tyckte att Anneli's killes lillebror var söt eller något liknande (det hela var väldigt oskyldigt). Det var en tramsgrej, ytterst banalt men P gick igång på alla cylindrar och började göra egna efterforskningar på den här killen och skulle kolla upp honom osv. Att han blev svartsjuk var bara förnamnet.

Eva kanske tyckte att P-A drev med henne och lekte med hennes känslor när han å ena sidan var intresserad av henne men samtidigt hade ihop det med andra, ett beteende som är ganska avtändande för dom flesta av oss eller hur? Vad gör det då om Eva kontrar med att halvt på skämt säga något oskyldigt som att Anneli's pojkväns lillebror är snygg, söt eller gullig? Det är väl knappast att vara ful i sättet och manipulativ? Endast en exceptionellt lättkränkt person kan gå i taket för något sådant.
Citera
2017-03-06, 03:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Ok, om du nu själv är en s.k. seriös skribent så hjälp oss då att komma ur våra cirkelargument.

P-A J är enligt "dina kanaler" återigen avskriven och du hävdar att det är en kvinna som är skyldig.

Vem är då mördaren, är det systern Anneli eller "väninnan" BÅ? eller är det en kvinnlig hästskändare?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-06 kl. 03:11.
Citera
2017-03-06, 07:49
Medlem
Citat:

Det stämmer inte, länskriminalen utreder fortfarande fallet och går igenom tipsen som alla pekar mot PAJ. Sedan påverkar såklart underbemanning, vad det hela leder till återstår att se, det kan bli så att PAJ avskrivs igen eller kallas in på förhör.

Vem anser du polisen skall fokusera på?
Citera
2017-03-06, 09:36
Medlem
Citat:
Eva var nog väldigt obekymrad om vädret. Hon var hästägare och var van att vara ute i alla väder och det hade inte börjat regna när hon blev avsläppt.

Jag hade gjort som Eva för på den tiden hade jag en större hund som behövde sina rastningar oavsett väder. Att bli körd hela vägen hem när jag kunde rasta hunden sista biten hem hade definitivt inte varit mitt val som hundägare.

Minns jag rätt att det var 4 dagar efter mordet som Sven lämnade sitt vittnesmål?
Då bör minnet ha varit rätt ok men som med alla vittnen så kan saker bli lite fel, men i det stora hela är det nog ett vittnesmål att lita på.

Som jag har förstått var det ett uppehåll vid den tid Sven var ute. Det kan förklara varför Eva valde att gå sista biten hemåt. Om det hade varit ett ordentligt spöregn som gjort en genomblöt tror jag inte att hon valt att gå så längt.
Citera
2017-03-06, 09:40
Medlem
Hänger P fortfarande på Träffen?
Citera
2017-03-06, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solento
Hänger P fortfarande på Träffen?
Tror inte han varit där sen han och ML va där.
Citera
2017-03-06, 10:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Bristen på säkra faktauppgifter är naturligtvis ett problem i den här tråden. Hade förundersökningen varit offentlig så hade nog det här fallet varit löst för länge sedan.
Citat:
Visst, det finns mycket som är helt ointressant här. Men sådant kan man ju hoppa över.
Citat:
Många verkar ha information som man av olika anledningar inte vill lägga ut på Flashback. Det kan nog ofta handla om att man inte vill avslöja sina kanaler.
Citat:
Av de som har diskuterats som möjliga gärningsmän vill jag avföra Sture, och Evas syster.
Citat:
Jag antar att du syftar på kvinnan som skjutsade hem Eva. Om det är hon som är mördaren så skyddas hon helt säkert av Mr.P. I så fall är det nog i första hand Mr.P polisen tänker på när man säger att det finns någon som inte berättar det man vet. Jag tycker också att det är något skumt med den här kvinnan. Men som sagt, det blir ju mest gissningar när man inte har läst förundersökningen.
Senast redigerad av Draifos 2017-03-06 kl. 11:21.
Citera
2017-03-06, 11:21
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
WOW snacka om lågvattenmärke. Du krälar ju för fan under dyn till och med
Jag antar att en före detta polis håller sig bra informerad...

Om man nu ska dra paralleller till att man minns var man var när man fick veta om Palmemordet. Tänkbart är att P minns mer än han uppger men att han helt enkelt inte vill prata med journalister och detta kanske är halvartigt sätt att avvisa på. Hans Holmer i sin yrkesroll var ju tvungen att i vissa fall prata med journalister oavsett om han hade något att säga men det kravet gäller ju inte Kreti och Pleti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in