Citat:
Ursprungligen postat av
Marsken
Men du, du skrev att en hel del, många, flera etc mördare har plågat djur gjorde du inte?
Ja och så är det, en hel del, många, flera etc mördare HAR plågat djur under sin barndom, men visst, sen beror ju på vad man jämför med eller hur? Du överdriver något kopiöst, på din argumentation låter det mer som att det i stort sett aldrig har inträffat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Marsken
Det stämmer helt enkelt inte.
Jo det stämmer, en hel del mördare har faktiskt plågat djur. Du får leva med att det är så.
Citat:
Ursprungligen postat av
Marsken
Det är möjligt att du trodde att det var så och då borde du vara glad för att jag rättade dig. Det är inte hela världen att ha fel ibland tvärtom, det är ett utmärkt sätt att lära sig något nytt på.
Nej jag tror inte och har heller aldrig trott att majoriteten av alla mördare har plågat djur, du tolkar det jag skriver helt fel och om du lever i villfarelsen att det är DU som har tolkningsföreträde så är du ute och cyklar.
Varför skulle jag vara glad för att du tror att du har rättat mig? Om jag har fel (på riktigt) så får du väldigt gärna rätta mig, jag är inte den som är den. Men i det här fallet har jag inte fel när jag skriver att flera mördare har plågat djur, det är du som missförstår mig totalt eller tolkar mig fel eller både och.
Citat:
Ursprungligen postat av
Marsken
Att du inte begriper varför faktumet att merparten av de som är dömda för djurplågeri inte är mördare är statistiskt viktigt då du hävdar att en hel del, många, flera etc mördare har plågat djur får stå för dig. Kämpa på så kanske det klarnar.
Alltså finns du på riktigt?... jag sitter här och småskrattar för mig själv nu för ditt cirkelresonemang tar aldrig slut och det tycks heller inte ha några gränser. Jag begriper givetvis mycket väl att merparten av de som är dömda för djurplågeri inte är mördare, vart får du allt ifrån? Du hittar på egna anklagelser, helt tagna ur luften samtidigt som du slår dig för bröstet och utger dig själv för att vara en seriös skribent? Ta och höj din nivå lite.
Citat:
Ursprungligen postat av
Marsken
Varför går du i taket och blir fullständigt rabiat om någon kommenterar på ett sätt som inte passar in i det scenario du har låst dig vid?
Jag går inte i taket, det är ju du som går i taket och blir fullständigt rabiat när jag skriver att flera mördare har plågat djur. Fel, jag har inte låst mig vid något scenario, nu kommer du med ett nytt påhitt och påhopp från din trollfabrik. I det här fallet är det du som har låst dig vid din egen villfarelse dvs. att jag har fel, vilket jag inte har.
Citat:
Ursprungligen postat av
Marsken
Detta är ett diskussionsforum och då kan de faktiskt förekomma att det som brukar kallas en diskussion förekommer.
Ja och därför det ju synd att det inte går att ha en normal diskussion med dig, för varje gång du dyker upp här i tråden så är du extremt nedvärderande, dömande och otrevlig mot majoriteten av skribenterna här och du har en utpräglad von oben attityd som är ditt signum.
Citat:
Ursprungligen postat av
Marsken
Det är något som är bra. Att framföra för och motargument och att resonera runt sina egna teorier är sunt.
Ja och vem tycker inte det? nu är du iklädd rollen av professor i självklarheter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Marsken
Att du försöker kväva diskussionen med invektiv och aggressiva metoder är mycket tråkigt.
Det gör jag inte, jag svarar endast dig med samma mynt och du är långt ifrån trevlig i din ton.
Citat:
Ursprungligen postat av
Marsken
Om alla satt och höll med varandra och förde evighetslånga cirkelresonemang vore det inte mycket till diskussion tycker du inte?
Nej det vore det givetvis inte, men jag tycker då inte att alla sitter och håller med varandra i den här tråden, jag håller inte heller med dig när du skriver att det förs evighetslånga cirkelresonemang. Det är många skribenter som tror väldigt olika saker och det diskuteras många olika scenarion och även utomstående personer som kan tänkas vara inblandade i mordet etc. Det enda egentligen som de flesta av oss i tråden är överrens om är att P-A J är skyldig till mordet på Eva Söderström och det måste vi väl få vara med tanke på allt som pekar på honom eller passar inte det heller herrn?
Citat:
Ursprungligen postat av
Marsken
Nu tycker jag vi höjer nivån här inne.?
Bra idé, prova även att inte gå in med alla taggar utåt varje gång du ska till och kommentera i tråden, så får vi förhoppningsvis mer givande och intressanta diskussioner istället.
Citat:
Ursprungligen postat av
Marsken
Bra att vi är överens dock, PAJ är ingen seriemördare.
Nej det är klart han inte är, varken jag eller någon annan skribent i den här tråden tror att han är det.
Kramizar.