2017-03-07, 18:17
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det mest obehagliga här är naturligtvis själva mordet. Som tvåa kommer väl polisens obehagliga utredning, där man utan någon egentlig grund tycks ha bestämt sig redan från början för att sätta dit Sture/cykelmannen. Att TV4 sedan kom och pekade ut Mr.P på bästa sändningstid var också ganska obehagligt. Mot den bakgrunden tycker jag inte att den här tråden är särskilt obehaglig. Det är väl förståeligt att många nu vill reda ut hur det faktiskt ligger till, både med brottet och utredningen.
Självklart.

Det känns dock lite magstarkt att jämföra på så vis då det nog alltid finns något som jävligare än det andra.
Citera
2017-03-07, 18:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Men du, du skrev att en hel del, många, flera etc mördare har plågat djur gjorde du inte?
Ja och så är det, en hel del, många, flera etc mördare HAR plågat djur under sin barndom, men visst, sen beror ju på vad man jämför med eller hur? Du överdriver något kopiöst, på din argumentation låter det mer som att det i stort sett aldrig har inträffat.

Citat:
Det stämmer helt enkelt inte.

Jo det stämmer, en hel del mördare har faktiskt plågat djur. Du får leva med att det är så.

Citat:
Det är möjligt att du trodde att det var så och då borde du vara glad för att jag rättade dig. Det är inte hela världen att ha fel ibland tvärtom, det är ett utmärkt sätt att lära sig något nytt på.

Nej jag tror inte och har heller aldrig trott att majoriteten av alla mördare har plågat djur, du tolkar det jag skriver helt fel och om du lever i villfarelsen att det är DU som har tolkningsföreträde så är du ute och cyklar.
Varför skulle jag vara glad för att du tror att du har rättat mig? Om jag har fel (på riktigt) så får du väldigt gärna rätta mig, jag är inte den som är den. Men i det här fallet har jag inte fel när jag skriver att flera mördare har plågat djur, det är du som missförstår mig totalt eller tolkar mig fel eller både och.

Citat:
Att du inte begriper varför faktumet att merparten av de som är dömda för djurplågeri inte är mördare är statistiskt viktigt då du hävdar att en hel del, många, flera etc mördare har plågat djur får stå för dig. Kämpa på så kanske det klarnar.
Alltså finns du på riktigt?... jag sitter här och småskrattar för mig själv nu för ditt cirkelresonemang tar aldrig slut och det tycks heller inte ha några gränser. Jag begriper givetvis mycket väl att merparten av de som är dömda för djurplågeri inte är mördare, vart får du allt ifrån? Du hittar på egna anklagelser, helt tagna ur luften samtidigt som du slår dig för bröstet och utger dig själv för att vara en seriös skribent? Ta och höj din nivå lite.

Citat:
Varför går du i taket och blir fullständigt rabiat om någon kommenterar på ett sätt som inte passar in i det scenario du har låst dig vid?
Jag går inte i taket, det är ju du som går i taket och blir fullständigt rabiat när jag skriver att flera mördare har plågat djur. Fel, jag har inte låst mig vid något scenario, nu kommer du med ett nytt påhitt och påhopp från din trollfabrik. I det här fallet är det du som har låst dig vid din egen villfarelse dvs. att jag har fel, vilket jag inte har.

Citat:
Detta är ett diskussionsforum och då kan de faktiskt förekomma att det som brukar kallas en diskussion förekommer.
Ja och därför det ju synd att det inte går att ha en normal diskussion med dig, för varje gång du dyker upp här i tråden så är du extremt nedvärderande, dömande och otrevlig mot majoriteten av skribenterna här och du har en utpräglad von oben attityd som är ditt signum.

Citat:
Det är något som är bra. Att framföra för och motargument och att resonera runt sina egna teorier är sunt.

Ja och vem tycker inte det? nu är du iklädd rollen av professor i självklarheter.

Citat:
Att du försöker kväva diskussionen med invektiv och aggressiva metoder är mycket tråkigt.
Det gör jag inte, jag svarar endast dig med samma mynt och du är långt ifrån trevlig i din ton.

Citat:
Om alla satt och höll med varandra och förde evighetslånga cirkelresonemang vore det inte mycket till diskussion tycker du inte?
Nej det vore det givetvis inte, men jag tycker då inte att alla sitter och håller med varandra i den här tråden, jag håller inte heller med dig när du skriver att det förs evighetslånga cirkelresonemang. Det är många skribenter som tror väldigt olika saker och det diskuteras många olika scenarion och även utomstående personer som kan tänkas vara inblandade i mordet etc. Det enda egentligen som de flesta av oss i tråden är överrens om är att P-A J är skyldig till mordet på Eva Söderström och det måste vi väl få vara med tanke på allt som pekar på honom eller passar inte det heller herrn?

Citat:
Nu tycker jag vi höjer nivån här inne.?
Bra idé, prova även att inte gå in med alla taggar utåt varje gång du ska till och kommentera i tråden, så får vi förhoppningsvis mer givande och intressanta diskussioner istället.

Citat:
Bra att vi är överens dock, PAJ är ingen seriemördare.
Nej det är klart han inte är, varken jag eller någon annan skribent i den här tråden tror att han är det.

Kramizar.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-07 kl. 18:40.
Citera
2017-03-07, 18:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja alltså det förstår jag.

Pudelfrillan framhärdar dock att en hel del, många, flera etc mördare är djurplågare vilket är fel.

När jag påtalar detta går hen i taket och översköljer mig med okvädingsord och beskyllningar.

Varför gör hen detta?

Varför skall alla som ifrågasätter hen sablas ner och inte få yttra sig i tråden?

Vad driver Pudelfrillan? Hens övertygelse om PAJs skuld eller något annat?

Detta är en mycket märklig för att inte säga obehaglig tråd.

Det här är fanemej humor på hög nivå, så fort du får mothugg och rejält svar på tal så låter det så här. Jag ser framför mig ett litet barn som någon har snott godispåsen av... och som plötsligt inte förstår någonting...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-07 kl. 18:56.
Citera
2017-03-07, 18:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det blev lite rörigt nu, och man skall nog vara noga med att hålla isär teorierna. Som jag uppfattar det menar alltså flera här i tråden att det finns anledning att tro att Mr.P mördade Eva. Detta skall då ha varit utifrån personliga motiv, och har inget med något djurplågeri eller seriemördande att göra.

Andra i tråden, och möjligen Kramforspolisen som har lagt fram sin teori i TV4, tror att Eva kan ha blivit mördad för att hon konfronterade en djurplågare som var i färd med att skada en häst som gick på bete i närheten. Detta skall då inte ha något alls med Mr.P att göra, annat att det har antytts att det skulle kunna vara ett skäl att avföra Mr.P från utredningen.

Mr.P misstänks alltså för att ha mördat Eva, men inte för att vara djurplågare eller seriemördare.

Ja det hela förhåller sig exakt på det sättet som du beskriver i din sammanställning.
Bra att du reder ut begreppen Draifos.
Citera
2017-03-07, 19:09
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Teorier om en djurplågande seriemördare diskuterades faktiskt ännu tidigare i tråden, även om det kanske inte var helt seriösa diskussioner där heller. Enligt vad som verkar vara säkra källor skall det dock ha gått hästar mycket nära mordplatsen.
(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors 25 september 1987

Ja hästhagen låg ju mittemot mordplatsen.

Om du står nere vid Långbackens början med näsan i riktning mot Eva's föräldrahem så har du allt som på en rad, från vänster till höger: Till vänster i skogsdungen ligger Eva mördad, framför dig på vägen har du cykeln som ligger slängd och till höger om dig ligger hästhagen där Eva's häst och föl samt Marpet1's häst vid tidpunkten för mordet gick på bete.

Hästarna flyttades något dygn efter mordet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-07 kl. 19:17.
Citera
2017-03-07, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej verkligen inte, men hon bör ju ha reagerat när hon skulle tvätta hans nerblodade kläder.

Frågan är om han i så fall inte gjorde ett undantag från morsan som tvätterska och tvättade just dom kläderna själv!?

Citat:
I sådant fall borde hon ha skaffat hemtjänst och låtit sitt enda barn P-A fått leva ett eget liv, fri från att tvingas ta ansvar för sin mor.

Om hon var i 70-årsåldern är det inte ens säkert hon hade behövt vara beroende av hemtjänst, men många håller ju ihop inom släkten och hjälper varandra med ditten och datten, det är rätt vanligt, att vissa släkter bor nära varandra förekommer mycket på landet också..speciellt i lantbrukarsläkter, generationerna bor ihop och sköter gården!

Citat:
Det räcker väl gott och väl om hans barndom och uppväxt kanske bidrog till att skapa en mördare?

Har du möjligtvis fått uppgift om att hans morsa var som Ed Geins eller Ed Kempers morsor?? ...gulp!!!

Citat:
Vad är det som får dig att tro att han gillade att tortera djur? Det fanns väl inget som tydde på några sadistiska inslag här. Är det inte mer troligt att handlade om personliga och/eller sexuella motiv?

En mördare som vansinneshugger en tjej som är ute och rastar hunden nästan dussinet gånger får i alla fall mig att tänka på en spritt språngandes bindgalning!!

Citat:
Öhh, nej. Åtskilliga mördare har inte varit djurplågare som barn. De flesta mördare har aldrig plågat djur.

Fast att ha varit djurplågare som barn är inget som talar emot att någon är en mordisk knivgalning precis..: http://www.hd.se/2013-05-28/djurplagare-begar-ofta-brott-mot-manniskor

Citat:
Vi har ju tidigare haft skribenter som exklusivt postat i denna tråd som drivit tesen att PAJ är en seriemördare så "You Do The Math".

Det är jag som framfört detta, att om det verkligen är PAJ som är Eva och Labans mördare, och som efter detta kunnat med att smila in sig hos familjen och "ta hand om allt det praktiska", och leva i samhället som "vem som helst"...orkar engagera sig både kyrkligt och politiskt...och ger sig ut för att vara djurvän osv..osv...trots det ondskefulla som han gjort..JA DÅ är han inte bättre i skallen än den värsta seriemördare!!

Citat:
Nja, seriemördare brukar sällan begå sina handlingar i hastigt mod som detta nog i så fall skulle handla om.

Någon som bär med sig en tveeggad 25-cm kniv där ute i skogen mitt i natten i regnet har inte begått sina handlingar i hastigt mod när hen överfaller och knivhugger någon...var det tänkt svampplock från början eller?? Nej, om det var PAJ hade han lång tid att fundera och kunnat hejda impulsen.

Citat:
Det brukar handla om en utdragen upptrappning från djur till människor i sådana fall med ett förutbestämt offer.

Dom som har lätt för att döda djur har mer lättare för att döda människor än vad pacifistiska vegetarianer har i alla fall, det är jag fullt och fast övertygad om!

Citat:
Polisen brukar heller inte föra in id'eer som du uttrycker det utan det handlar om teorier.

Den teorin jag tror mycket på, det är faktiskt hästskändarteorin (eller hästtjuv?), i alla fall tills jag vet om PAJ var en sån som njöt av att plåga djur..och då menar jag också insekter..rycka vingarna från fjärilar..elda upp levande getingar osv..osv..sånt som jag tänker på är varningssignaler, men kanske inte dom flesta ändå. Han som mördade Stenvall var jägare och det hojtades om "hur en sådan hygglig prick kunde vara en sån hemsk mördare, det fanns ju inga varningssignaler alls!!" ? nänä!!
Senast redigerad av Trapizo 2017-03-07 kl. 20:31.
Citera
2017-03-07, 20:25
Medlem
Citat:
Fel post -ta bort.
Det var konstigt att inte Lillemor Thorssons mördare blev aktuell då i början av utredningen. Hade kanske alibi och bodde långt ifrån. Idag bör Hamren vara 67 år. Han hade ett hus nånstans där i krokarna. Polisen arbetar vidare och vi får hoppas på att det blir napp, och att det går att få fram bevismaterial.
Citera
2017-03-07, 22:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det var konstigt att inte Lillemor Thorssons mördare blev aktuell då i början av utredningen. Hade kanske alibi och bodde långt ifrån. Idag bör Hamren vara 67 år. Han hade ett hus nånstans där i krokarna. Polisen arbetar vidare och vi får hoppas på att det blir napp, och att det går att få fram bevismaterial.

Nej det var väl inget särskilt konstigt med det, KH bodde sedan länge i Stockholm och gör det än idag. Men dom kollade säkert upp att han hade alibi för den där fredagskvällen i september -87 och det måste han ju också ha haft eftersom han aldrig har nämnts i utredningen.
Varför jag utgår från att han kollades upp är för att hans föräldrar bodde i Väja endast 5-7 minuters bilväg från mordplatsen och det kunde ju faktiskt ha varit så att han hade åkt upp till Kramfors över helgen för att besöka dom.
Citera
2017-03-07, 22:45
Medlem
Citat:
Nej det var väl inget särskilt konstigt med det, KH bodde sedan länge i Stockholm och gör det än idag. Men dom kollade säkert upp att han hade alibi för den där fredagskvällen i september -87 och det måste han ju också ha haft eftersom han aldrig har nämnts i utredningen.
Varför jag utgår från att han kollades upp är för att hans föräldrar bodde i Väja endast 5-7 minuters bilväg från mordplatsen och det kunde ju faktiskt ha varit så att han hade åkt upp till Kramfors över helgen för att besöka dom.
Man brukar börja med att kolla upp tidigare dömda våldtäkts och sex-mördare. Det var säkert förhör då som kunde utesluta den beryktade Ådalsmannen redan i tidigt skede.
Citera
2017-03-07, 23:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Frågan är om han i så fall inte gjorde ett undantag från morsan som tvätterska och tvättade just dom kläderna själv!?
Ja om han var normalt funtad så borde han ju ha gjort det, men frågan är om han var vid sina sinnens fulla bruk den dagen?

Citat:
Om hon var i 70-årsåldern är det inte ens säkert hon hade behövt vara beroende av hemtjänst, men många håller ju ihop inom släkten och hjälper varandra med ditten och datten, det är rätt vanligt, att vissa släkter bor nära varandra förekommer mycket på landet också..speciellt i lantbrukarsläkter, generationerna bor ihop och sköter gården!
Ja visst kan det vara så, men nu var det ju varken en gård eller ett lantbruk som han drev ihop med morsan. Det finns t.o.m. andra portuppgångar i Kramfors om han nu hade varit lite mer äventyrligt lagd.

Citat:
Har du möjligtvis fått uppgift om att hans morsa var som Ed Geins eller Ed Kempers morsor?? ...gulp!!!

Nej jag vet tyvärr ingenting om P-A J's mor... Hur var Ed Gains morsa?
Citera
2017-03-08, 18:18
Medlem
Citat:
Ja om han var normalt funtad så borde han ju ha gjort det, men frågan är om han var vid sina sinnens fulla bruk den dagen?

Om han någon gång skulle prova på hur det var att tvätta själv, skulle han passa på då, när det gällde något så viktigt för en knivmördare som att tvätta sina blodiga kläder själv utan vittnen. Skulle han alltså bett den ömma modern att tvätta även dom kläderna, ja då var han mer än korkad, riktigt ordentligt dum i huvudet faktiskt!! T.o.m. någon som inte är vid sina sinnens fulla bruk, men normalbegåvad annars, skulle i alla fall tänkt på den lilla detaljen. Risken fanns att lilla mamma inte fattade betydelsen av att hålla käften, eftersom hon inte fattade att det var mördat han hade, hon kunde ha tjattrat om det vid nästa kafferep: "Jo, det var allt väldigt synd om stackars Lillpajen häromsistens, för häromkvällen när jag som vanligt tvättade åt honom så var kläderna alldeles nedblodade, och när jag frågade om det, så fick jag reda på vilken jättestor näsblödning den lille stackaren fått precis efter det flickorna varit hemma hos honom....uj, uj!!"

Citat:
Ja visst kan det vara så, men nu var det ju varken en gård eller ett lantbruk som han drev ihop med morsan. Det finns t.o.m. andra portuppgångar i Kramfors om han nu hade varit lite mer äventyrligt lagd.

Äh, som den gode son han var så tänkte han på lilla mamma som skulle slippa springa för lång väg där med tvättkorgarna fram och tillbaka, och då var det förutseende att bo så nära som möjligt. För norrländska ungkarlar är det säkert inte så ovanligt att mammorna, flickvännerna, fruarna tvättar deras skitna kläder, och han som jobbade och stod i också, sprang där mellan brevlådorna. Såklart han behövde hjälp med tvättningen om det var så att han gick omkring med ljusrosa skjortor och kalsingar hela dagarna i ända...och för att inte tala om grådaskiga tubsocker!! Men tacka fan att flickvännerna och frun inte stod ut om deras tillvaro mestadels bestod i att rusa mellan spisen och tvättmaskinen.

Förresten undrar jag om det är att han låtit en kvinna tvätta hans kläder som skiljt ut honom som speciellt udda, det är nog rätt vanligt förekommande....däremot är det något annat som verkligen lyser som riktigt udda om honom!! Det där att han som norrlänning försörjt sig alldeles själv från 17!!!! år.. och varken gått på bidrag eller supit ner sig...och bara det att han intresserat sig för hästhoppning ihop med tjejerna...han har engagerat sig i kyrkan och i Vänstern!!!! Varför inte Socialdemokraterna i så fall...eller ännu vanligare Sverigedemokraterna!!!!??

Citat:
Nej jag vet tyvärr ingenting om P-A J's mor... Hur var Ed Gains morsa?

Så här:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ed_Gein
Senast redigerad av Trapizo 2017-03-08 kl. 18:23.
Citera
2017-03-08, 18:44
Medlem
Citat:
Om han någon gång skulle prova på hur det var att tvätta själv, skulle han passa på då, när det gällde något så viktigt för en knivmördare som att tvätta sina blodiga kläder själv utan vittnen. Skulle han alltså bett den ömma modern att tvätta även dom kläderna, ja då var han mer än korkad, riktigt ordentligt dum i huvudet faktiskt!! T.o.m. någon som inte är vid sina sinnens fulla bruk, men normalbegåvad annars, skulle i alla fall tänkt på den lilla detaljen. Risken fanns att lilla mamma inte fattade betydelsen av att hålla käften, eftersom hon inte fattade att det var mördat han hade, hon kunde ha tjattrat om det vid nästa kafferep: "Jo, det var allt väldigt synd om stackars Lillpajen häromsistens, för häromkvällen när jag som vanligt tvättade åt honom så var kläderna alldeles nedblodade, och när jag frågade om det, så fick jag reda på vilken jättestor näsblödning den lille stackaren fått precis efter det flickorna varit hemma hos honom....uj, uj!!"

Äh, som den gode son han var så tänkte han på lilla mamma som skulle slippa springa för lång väg där med tvättkorgarna fram och tillbaka, och då var det förutseende att bo så nära som möjligt. För norrländska ungkarlar är det säkert inte så ovanligt att mammorna, flickvännerna, fruarna tvättar deras skitna kläder, och han som jobbade och stod i också, sprang där mellan brevlådorna. Såklart han behövde hjälp med tvättningen om det var så att han gick omkring med ljusrosa skjortor och kalsingar hela dagarna i ända...och för att inte tala om grådaskiga tubsocker!! Men tacka fan att flickvännerna och frun inte stod ut om deras tillvaro mestadels bestod i att rusa mellan spisen och tvättmaskinen.

Förresten undrar jag om det är att han låtit en kvinna tvätta hans kläder som skiljt ut honom som speciellt udda, det är nog rätt vanligt förekommande....däremot är det något annat som verkligen lyser som riktigt udda om honom!! Det där att han som norrlänning försörjt sig alldeles själv från 17!!!! år.. och varken gått på bidrag eller supit ner sig...och bara det att han intresserat sig för hästhoppning ihop med tjejerna...han har engagerat sig i kyrkan och i Vänstern!!!! Varför inte Socialdemokraterna i så fall...eller ännu vanligare Sverigedemokraterna!!!!??

Så här:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ed_Gein

Passa på att skriv nu Trapizo, inom en snar framtid kan du befinna dig på en plats där det inte är säkert att du har tillgång till internetuppkoppling..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in