2017-03-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det tror jag inte, man tycker väl snarare synd om tjejer som blir förförda av psykopater, än att man skulle tycka att de vara "udda" för att de föll offer för psykopater, varför skulle man tycka det? Är det några som är "udda" i det fallet så är det väl just psykopaterna.

Nej, jag tror inte att de flesta har sådan människokännedom att dom kan se igenom känslokalla psykopater, tvärtom, det är väldigt svårt att göra det då dom är experter på att just manipulera.

Tja, men en del människor har i alla fall lättare än andra för att genomskåda narcissister/ psykopater, och dom har många gånger ingen alls förståelse för hur andra kan bli manipulerade..jag själv tycker verkligen synd om dom som råkar ut för psykopaterna och inte kan freda sig...det är allra oftast människor som själva är mycket snälla och godhjärtade...Jag själv har haft förmågan hittills att genomskåda känslokalla luringar...så jag har inte gått på något...fast å andra sidan är jag väl varken särskilt för snäll eller för godhjärtad heller vad det anbelangar...och att det är det som skyddat mig.

Citat:
Det är väl ingen konst för P-A att manipulera den kvinnan, hon hörde ju aldrig ens att hon blev kallad för luder av honom, hon trodde väl förmodligen endast gott om honom inledningsvis men blev väl som alla dom andra, snart varse...

Det är någon slags "aura" känslokalla och falska människor utstrålar, har man tur kommer man på det på stört..att det är något man märker men inte kan förklara varför man känner det, man känner bara att människan är opålitlig och tom, det är något med blicken bl.a...

...och så vill jag bara säga det att det var helt vanvettigt att polisen inte gjorde husrannsakan hos PAJ redan 1987, skandal!!!
Senast redigerad av Trapizo 2017-03-09 kl. 22:08.
Citera
2017-03-09, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej det gör jag verkligen inte, dom var övertygade om att det var den mentalt efterblivne lokala kufen "Sture" som var mördaren för att han ägde en cykel. När inte det funkade så började dom misstänka att Eva upptäckte en hästskändare och att denne därför bestialiskt mördade henne. Polisen har däremot aldrig någonsin haft någon misstanke mot P-A J, den självutnämnde pojkvännen, det har jag.
Jag stödjer dig - om DU har du starka misstankar så bör du lämna dem till polisen.
Citera
2017-03-09, 21:56
Medlem
Knappast, men om han nu sa något annat så var det: "Jag har så fula grisögon och underbett, jag behöver puuuuuuuder"...[/quote]

Citera
2017-03-09, 21:57
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
...och så vill jag bara säga det att det var helt vanvettigt att polisen inte gjorde husrannsakan hos PAJ redan 1987, skandal!!!

Några juridiska formaliteter krävs för en husrannsakan. Jag instämmer med Börje Öhman att dessa inte var uppfyllda för att få göra en husrannsakan hos <pojkvännen>. Har du annan uppfattning eller tänker du bara högt?
Citera
2017-03-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
Några juridiska formaliteter krävs för en husrannsakan. Jag instämmer med Börje Öhman att dessa inte var uppfyllda för att få göra en husrannsakan hos <pojkvännen>. Har du annan uppfattning eller tänker du bara högt?

...fast det hade väl varit passande när det nu är så att "han enligt säkra källor, till 100% säkert, var knivgalningen i Kramfors -87"..eller?? ...nedrans också!! ...hade inte varit han ändå så hade han haft lite nytta av det nu..tror jag!
Citera
2017-03-09, 22:11
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
...fast det hade väl varit passande när det nu är så att "han enligt säkra källor, till 100% säkert, var knivgalningen i Kramfors -87"..eller?? ...nedrans också!! ...hade inte varit han ändå så hade han haft lite nytta av det nu..tror jag!

En husrannsakan som inte gett något hade inte motbevisat teorin att han var gärningsmannen. Blodiga kläder och ett mordvapen går enkelt att göra sig av med.
Citera
2017-03-09, 22:13
Medlem
Citat:
Hade väl varit naturligt att göra en undersökning av platsen hon visat på under de sista timmarna i livet, rena undanflykter från utredarna sida att senare skylla på att det inte gick att göra.
Citera
2017-03-09, 22:23
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Hade väl varit naturligt att göra en undersökning av platsen hon visat på under de sista timmarna i livet, rena undanflykter från utredarna sida att senare skylla på att det inte gick att göra.

Jag skulle säga att Börje Öhmans förklaring stämmer. När polis gör en husrannsakan i en bostad är det nästan alltid intrång i den personliga integriteten och därför krävs vissa formaliteter.
Citera
2017-03-09, 22:30
Medlem
Citat:
En husrannsakan som inte gett något hade inte motbevisat teorin att han var gärningsmannen. Blodiga kläder och ett mordvapen går enkelt att göra sig av med.

Du har visserligen rätt..men om han försökt tvätta sina egna kläder för första gången, och inte fattat hur man bäst tar bort blod, så kan det ju ha varit så att polisen kunnat hitta mordkläderna i tvättmaskinen...vad skulle han ha skyllt på då, att han haft mens??

Citat:
Hade väl varit naturligt att göra en undersökning av platsen hon vistats på under de sista timmarna i livet, rena undanflykter från utredarna sida att senare skylla på att det inte gick att göra.

Jo det tycker man ju!
Senast redigerad av Trapizo 2017-03-09 kl. 22:35.
Citera
2017-03-09, 22:34
Medlem
Citat:
Jag skulle säga att Börje Öhmans förklaring stämmer. När polis gör en husrannsakan i en bostad är det nästan alltid intrång i den personliga integriteten och därför krävs vissa formaliteter.

Han hade visserligen ingen dator då, men hade det varit sådana tider då kunde det ha blivit som i LisaHolm-fallet med Bilevicius, eller vad han hette, man hittade en hel del "intressanta" grejer!!
Citera
2017-03-09, 22:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Man gör knappast husrannsakningar i syfte att utesluta möjliga gärningsmän. Blodiga kläder och ett mordvapen i lägenheten hon befann sig i sist hade naturligtvis varit besvärande för lägenhetsinnehavaren. Nu fick vi ju aldrig veta hur det faktiskt förhöll sig med det där.
Citat:
Enligt uppgifter i tråden var en av de utredande poliserna (S.M. eller M.S.?) en vän till lägenhetsinnehavaren. Det är svårt att frigöra sig från tanken att det här kom att påverka utredningen. Var det förresten den här polisen som lade fram "hästskändarteorin" i TV?
Citat:
Jag skulle säga att Börje Öhmans förklaring stämmer.
Var kan man läsa om "Börje Öhmans förklaring", och vad går den ut på?
Senast redigerad av Draifos 2017-03-09 kl. 23:08.
Citera
2017-03-09, 23:22
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Enligt uppgifter i tråden var en av de utredande poliserna (S.M. eller M.S.?) en vän till lägenhetsinnehavaren. Det är svårt att frigöra sig från tanken att det här kom att påverka utredningen. Var det förresten den här polisen som lade fram "hästskändarteorin" i TV?
Det kan mycket väl vara han, SM jobbade vid Kramforspolisen när Eva mördades men började sedan inom trafiken i Härnösand -89 och jobbade där till ca. 2003-2004, därefter kom han tillbaka till Kramfors. Hästplågar-teorin togs upp i programserien "Cold Case Sverige" som började sändas i TV4 under hösten 2005 och då var alltså denne SM åter på plats i Kramfors.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in