2017-03-08, 15:51
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag fattar inte hur ni får larvitar i 10km äggen, sen den 17e februari har jag kläckt 29st 10km ägg och inte 1 enda jävla larvitar... stor övervikt på dratini och pineco... jävla kotte vars evolution är helt värdelöst... ta bort från 10km äggen ffs.
Samma här, bara Pinecos för min del. Aldrig fått en Dratini i 10km.
Citera
2017-03-08, 16:36
Medlem
Citat:
Påstår du att drifting är fusk? Det ligger ju utanför ens ansvar, det är ju appen, mobiletelefonen/service providern eller byggnaden man bor i som gör att det driftas, ska man då medvetet undvika att ha igång spelet när man är hemma bara för den rör sig utan att du faktiskt rör dig?

Klart att det är fusk. Menar du att det är samma dal att ha igång appen för att faktiskt göra något, som t.ex att sortera bort Pokémon man inte villa ha, och att medvetet placera telefonen någonstans där man vet att GPSen har svårt att positionera och lämna den där igång några timmar enbart i syfte att få extra km? Jag antar att du var ironisk.
Citera
2017-03-08, 16:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Klart att det är fusk. Menar du att det är samma dal att ha igång appen för att faktiskt göra något, som t.ex att sortera bort Pokémon man inte villa ha, och att medvetet placera telefonen någonstans där man vet att GPSen har svårt att positionera och lämna den där igång några timmar enbart i syfte att få extra km? Jag antar att du var ironisk.
Nope.

Det handlar snarare om att effektivt nyttja svagheter som redan finns i GPS-spel, att gpsen inte är så noggrann. Det är en väsentlig skillnad på detta och gps-spoofa genom app och ställa in exakt vart man ska gå, kunna fångat vilka pokemons man vill, ta vilka stops man vill, slåss mot vilka gym som helst.... genom drift har man bara EXTREMT tur om man skulle driftas till ett stop och kunna snurra det... omöjligt med gym eftersom man inte kan stanna på samma plats länge och går inte att styra över vilka pokemons man kan fånga.
Citera
2017-03-08, 17:13
Medlem
Etrades avatar
Sedan release av Gen2 har utdelningen på 10km-ägg varit följande:

Gen1
Lapras 2
Snorlax 2
Dratini 3
Aerodactyl 1

Gen2
Pineco 3
Gligar 2
Mantine 1

Jag sitter inne på ett 10km-ägg just nu men avvaktar tills jag får ett till så jag kan köra en dubbel-inkubering.
Citera
2017-03-08, 17:30
Medlem
Citat:
Nope.

Det handlar snarare om att effektivt nyttja svagheter som redan finns i GPS-spel, att gpsen inte är så noggrann. Det är en väsentlig skillnad på detta och gps-spoofa genom app och ställa in exakt vart man ska gå, kunna fångat vilka pokemons man vill, ta vilka stops man vill, slåss mot vilka gym som helst.... genom drift har man bara EXTREMT tur om man skulle driftas till ett stop och kunna snurra det... omöjligt med gym eftersom man inte kan stanna på samma plats länge och går inte att styra över vilka pokemons man kan fånga.

Det finns inget att diskutera. Ditt argument är alltså att eftersom GPS-spoofing är värre så är det inte fusk. Där går alltså gränsen. Är något mindre fusk än att GPS-spoofa så är det inte fusk överhuvudtaget. Det låter som en väldigt godtycklig regel.

Att ett fusk är mindre fusk än ett annat fusk gör inte det till att det inte är fusk. Det gör det bara till mindre fusk.

Det är ingen idé att du argumenterar med mig ändå. Vill du fuska, så gör det. Jag bryr mig inte. Du får till och med låtsas för dig själv att du inte fuskar. Kom bara inte till mig och säg att du inte fuskar.
Citera
2017-03-08, 17:47
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Fast om anledningen till att du har lyckats kläcka 4 larvitar är för att du lämnat appen igång i tvättstugan och driftat hundratals kilometer så vet jag inte om "Rent och ärligt" är det bästa sättet att beskriva ditt spelande.

Haha, nä då överskattar du driftingen rejält. Den kanske går fem kilometer på en hel dag om jag skulle låta den vara, men det är ju inget jämfört med vad jag själv går när jag spelar.

Så, känn lugnet innan du spricker av ilska över att inte kunna drifta själv
Citera
2017-03-08, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Haha, nä då överskattar du driftingen rejält. Den kanske går fem kilometer på en hel dag om jag skulle låta den vara, men det är ju inget jämfört med vad jag själv går när jag spelar.

Så, känn lugnet innan du spricker av ilska över att inte kunna drifta själv

Jag spricker inte av ilska. Jag tyckte bara att det var olustigt att du försökte säga att du spelar ärligt.
Citera
2017-03-08, 17:54
Medlem
NirvanAs avatar
Verkar som att https://pokehuntr.com har nåt på G, scanningen funkar inte perfekt då de nyss startat upp igen, och de har åtminstone nu 90s sökintervall... men kan hjälpa om man får upp nåt på sightings och vill gå till rätt ställe och inte missade den. Hade en Skarmory på sightings och denna karta hjälpte att visa exakt vart den var... men klart den blir svår att använda annars då det tar lite för lång tid.

Frekventflygare: HÄR är det fusk och "oärligt" iaf, sååå jag är ärlig per se.

Citat:
Adjektiv:
ärlig

som håller sig till sanningen i diskussioner och redogörelser, eller åtminstone tror sig eller ämnar att hålla sig till sanningen
Senast redigerad av NirvanA 2017-03-08 kl. 18:01.
Citera
2017-03-08, 17:55
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Nope.

Jag håller med. Att påstå att drifting är fusk är verkligen skitlöjligt. Att gps-spoofa är en helt annan sak.
Citera
2017-03-08, 18:05
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Jag spricker inte av ilska. Jag tyckte bara att det var olustigt att du försökte säga att du spelar ärligt.

Jag förstår hur du menar. Jag anser att så länge du inte använder dig av utomstående mjukvara eller liknande för att spela, utan bara kör appen så följer du ju reglerna. Är ju inte mitt fel att Niantic och teleoperatörerna inte kan få gps-signalerna att funka perfekt. Har man dessutom som i mitt fall gått minst 1000 kilometer (100 mil) så kan man gott få unna sig någon gratiskilometer på äggen/Buddyn emellanåt. Inget jag kallar fusk iaf.

Gps-felen är ju dessutom långt värre än så. T.ex. jag och familjen åkte iväg på en liten tripp för ett par dagar sedan och drog igång appen då vi närmade oss destinationen, finns nämligen en massa pokestops alldeles innan. När vi anlänt vår destination och tagit stoppen fortsatte våra trainers springa omkring fram och tillbaka och vips så hade de gått 1 kilometer. Kallar du det fusk också?
Citera
2017-03-08, 21:36
Medlem
Fick en Ditto i en HootHoot i kväll
Citera
2017-03-08, 21:41
Medlem
Etrades avatar
Wow utökade dexet med en pokemon nyss, känns som att det va några dagar sedan!
Sprang på en CP1534 Skarmony i byn..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in