Citat:
Ursprungligen postat av
cdec
Jag tror att du har bra mycket större chans att få tag på ditt tjack i din hemstad.
Han menar fortfarande på allas vår favorittjackis Christer Pettersson som förknippas starkt med Rotebro.
Antar att du inte förstod dräpare-referensen heller men den syftar på att Christer Pettersson efter att ha blivit släppt blir filmad av tv när han är påväg över till grannen med 2 flaskor Baileys och en flaska vodka (eller tvärtom minns inte).
Dräparen är alltså en drink bestående av Baileys och vodka.
Gillar dock din lokalpatriotism. Sånt är alltid vackert och är såklart en av grundbultarna i hela förortshakskulturen.
Tänkte lägga in ett filmklipp från Rågsveds krog Facebook-sida men kände att det blir lite väl mycket uthängning och förortssafari men finns som sagt en sökning bort på Facebook.
För att inte spåra ur för mycket i pratet om olika förorter och deras rykten så kan jag även tillägga ett guldkorn jag nästan glömt bort. Tarantella i Bredäng. Sist jag var där, säkert två år sedan, så körde dom fortfarande stenhårt på discoklubbs-stuket. Blev "kompis" med en tjackis som sedan skulle eskortera mig till tunnelbanan då han menade på att centrum var farligt. Kan tilläggas att det här var mitt i veckan och centrumet var så gott som tomt.
Slutade iaf med att han följde mig till tuben och sen ringde minst 4 gånger på en halvtimme för att kolla så jag var okej och kom hem ordentligt. Snällt och omtänksamt, svårt att se att han är i livet idag dock.