2017-03-06, 01:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
KG känner jag inte.

Polisen varnade allmänheten i Göteborg i maj 1996 för styckmördaren Ira Einhorn via feta löpsedlar och beskrivande artiklar av en mycket farlig man.

Min tolkning blev att Ira Einhorn specifikt var ute efter min person, eftersom jag kände till en av CIA:s agenter som var verksam som professor i Göteborg (idag emiritus).

Att professorn som inte är svensk medborgare varit CIA-agent är vad jag tror, jag har inga bevis.

Om mordet på OP har kopplingar till CIA och de använt sydafrikanska s.k. "assets" för att utföra dådet, då tror jag att professorn har spelat en central roll.

Skälet att jag tror detta är så komplicerat att redogöra för, kräver faktiskt att jag skriver en hel bok så jag behåller det för mig själv.

Ira misslyckades med att mörda mig, eller någon annan i Göteborg för den delen.

The Dark CIA vill fortfarande ta livet av mig - för de vet att jag kan skriva en roman - och försöker via infiltratörer i Scientologkyrkans kretsar komma mig in på skinnet; med inbjudningar till ditten och datten. Där väntar förstås sprayade pizzor, spetsad champagne eller ett liknande öde mig som Kim Jong-Uns halvbror.

Jag är mycket försiktig och har varit svår att komma åt; går inte i "sockerfällor" som har försökts men jag har också haft informell hjälp av Säpo.

Obs jag har ingen formell kontakt med Säpo och har aldrig haft.

Jag anser att det hela - som inleddes med Ira Einhorns jakt på mig 1996 - borde vara överspelat efter ett par decennier.

Men att "the dark CIA" fortsätter via scientologerna säger mig något om digniteten av den kunskap jag sitter på. Den är inte bara av sorten "fy skam", det jag vet helt säkert.

Egentligen bryr jag mig inte och har inga ambitioner att skriva böcker/romaner a lá Guillou och LGW Persson som blandar fantasi och verklighet hej-vilt.

Frågan är förstås om mina obestridliga kunskaper kan kasta ett ljus över mordet på OP? Det kan inte uteslutas.

Bollen är inte hos mig. Gärna game over för min del.

Men att jag i veckan blev inbjuden till scientologernas skepp Freewind visar att någon som jag inte har minsta koppling till vill fortsätta spela boll med mig. Infiltratörer i Scientologernas krets vet helt uppenbart inte vem de har att göra med

Men menar du att Scientologerna övertagit Ira Einhorns eventuella uppdrag, eller antar du att individer inom organisationen kan tänks ha gjort det?
Citera
2017-03-06, 01:35
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
I just det här fallet är jag beredd att vira runt några extra lager folie.
Nu är det ett riktigt långt skott om Ira Einhorn, som jag inte vet något om. Nästan inte värt att skriva men bedöm själva.
Jag har inte rotat klart på något sätt i det här.
Kanada hade sin Ambassad i Sheraton Stockholm som ägdes av ITT och var det ställe där ITT-folket bodde. Ivan von Birchan jobbade som dörrvakt på Sheraton.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10308383.ab
Charles ITT
Finns det något signalement på Charles ITT?
Källan till nedanstående text är inget man alls kan lita på.
"In Montreal, Ira Einhorn's friends included, among others,
Charles and Barbara Bronfman. The Seagram heir and his wife
were among the Unicorn's staunchest supporters. They had
supposedly put up the cash for his bail and visited him soon
after his release when he was living at the Samuels'. Ira
would visit Canada several times...".
https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Bronfman

https://books.google.se/books?id=GsEDAAAAMBAJ&pg=PA7&lpg=PA7&dq=bronfman+i tt+corporation&source=bl&ots=bz-HxfxH3p&sig=6J2dx0k6O4Qw_gGnK1UMNGRe694&hl=sv&sa=X &ved=0ahUKEwiuzIumu8DSAhUDOpoKHRy8DLAQ6AEIOTAD#v=o nepage&q=bronfman%20itt%20corporation&f=false

1981 the complete Church of Scientology in every nation on the planet had been bought by the biggest WHISKEY producer on Earth, the Canadian Jew Bronfman.
Edgar Miles Bronfman (born June 20, 1929) is a Jewish-Canadian businessman, a member of the Bronfman dynasty, and the father of Edgar Bronfman, Jr.
He is the son of Samuel Bronfman the founder of Distillers Corporation Limited who purchased Seagram's in 1928
• Ekiel Bronfman
o Abe Bronfman (1882–1968)
o Harry Bronfman (1886–1963)
o Laura Bronfman
o Samuel Bronfman (1891–1971); married to Saidye Rosner Bronfman (1896–1995)
 Phyllis Lambert (b. 1927)
Edgar Bronfman, Sr. (b. 1929)
Edgar Bronfman, Jr. (b. 1955)
 Samuel Bronfman II (b. 1954)
Charles Bronfman (b. 1931); married to (2) Andrea Bronfman (1945–2006)
 Stephen Bronfman; married to Claudine Blondin
 Ellen Bronfman Hauptman
o Jean Bronfman
o Bessie Bronfman
o Allan Bronfman (1895–1980)
 Edward Bronfman (1927–2005)
 Peter Bronfman (1929–1996)
o Rose Bronfman
Retrieved from "http://en.wikipedia.org/wiki/Bronfman_family"

http://ocmb.xenu.net/ocmb/viewtopic.php?t=22985

Här är kanske ett lite lindrigare alternativ....
https://www.linkedin.com/in/charles-morgan-9b57a114
Citera
2017-03-06, 01:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Kerry Gleeson var även en av dessa "udda existenser" tack vare sin svenska fru från Göteborg.
Under vilka tidpunkter befann sig Ira Einhorn på Mallorca och på vilken adress?

Fast man får väl inte status som "udda existens" bara för att man har svensk fru eller flickvän och händelsevis är amerikan och/eller av judiskt ursprung? Det är väl snarare omständigheten att de ev vistas här som är "tack vare" den svenska frun eller flickvännen?
Citera
2017-03-06, 04:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Nu skrev jag inte bevis utan indicie. Där finns bl a den illegala SÄPO-övervakningen som utrikesminister Sten Andersson fick information om inifrån SÄPO, konkreta uppgifter som han inte hade anledning att betvivla , illegal övervakning på namngivna personer är en klar indicie, däremot inte ett bevis.
Du har rätt. Fel av mig.

Citat:
En hotande härdsmälta tio kilometer från stockholms centrum som inte uppmärksammades vare sig under valrörelsen -76, då kärnkraftsfrågan var glödhet, eller under folkomröstningen 1980. Du kan tänka dig vilket trumfkort det hade varit för nejsidan resp centern. Ändå läckte inget ut och digniteten kunde avgöra regeringsinnehav.
Det är inte en helt enkel jämförelse. Mycket få kände till det här och samtliga inblandade högmotiverade att inte läcka. Inget olagligt. Inte en hel värld som letade efter dig. Inte 50 miljoner i belöning. Inget medialt tryck ...

Citat:
Angående mordet på Pierre Laporte av FLQ-Front de libération du Québec, så finns inte en utan två länders underrättelsetjänst runt FLQ. För det första KGB, och för det andra franska DGSE. Åren innan mordet på Laporte så var franska DGSE synnerligen aktiva i att understöda fransk separatism och det finns indicier som pekar på att FLQ var en del av och kanske en front för "Operation Ascot."
Jag är inte insatt i turerna kring just det här mordet men jag far nog inte med osanning om jag påstår att det var en förhållandevis provinsiell historia.

Palme var en internationell statsman, känd över hela världen som en ofta mycket kontroversiell aktör i det som annars var stormaktsblockens revir. Det är den här typen av politiska mord som jag menar bär CIA's signum. Statistiskt, om inte annat.

Citat:
Ska man ta sig närmare om vilka krafter som låg bakom och utförde MOP gäller att konsekvensneutralt se på dom fakta som finns. Det är den enda vägen som finns att gå.
Vi kan utgå ifrån att den/de som mördade OP tyckte illa honom och dom var många , sedan måste man fråga sig vilka det var som hade våldskapacitet och därefter vilka som visat sådan.
I idealfallet möjligtvis. När inte det går så kanske man ska fokusera lite mer på vilka som brukar begå den här typen av mord. Vilka som ingår i deras nätverk osv. Att CIA 1986 hade egna anställda på gatan är självklart helt uteslutet. Man får leta i både andra och tredje led för att hitta möjliga kopplingar.

Och, det ena utesluter givetvis inte det andra.

Citat:
T ex folket runt Timbro har mig veterligen aldrig kunnat kopplas till våld. Till skillnad från ex en del nazister, kommunister och en del säkerhetsfolk. Ska man söka dessa gäller det att kasta de ideologiska skygglapparna och börja med dom som visat upp ett våldsamt beteende.
Jag tycker nog ändå den organisationen är intressant, med tanke på dess ideologiska hemvist. Att Timbro som organisation låg bakom ser jag däremot som helt osannolikt, ja.

Citat:
Gänget kring Kröcherligan är ett exempel . Dom planerade att kidnappa Anna-Greta Leijon och var fientligt inställda till OP. De planerade också terrordåd. Nuvarande genusforskaren och dåvarande ligamedlemmen Pia Laskar ställde ut en bomb utanför spaintours i Stockholm 1976. Den exploderade aldrig, men hade så skett kunde dussintals vanliga flanörer dödats och lemlästats. Hon fick ett par år på hinsan för detta.

Runt MOP dyker en av Kröchers våldsamma kumpaner upp Eive Tungstedt. Åt den tyske terroristen skulle han fixa kpistar och handgranater, men när detta inte gick tog han fram tio kilo dynamit och tändhattar till dessa. Även han fick krypa in.
Det hade kommit ut direkt. Det var ju poängen med deras verksamhet. Publicitet via terror.

Citat:
1989 gav han ut boken death of a statesman under Pseudonymen "Ruth Freeman". Den handlar om MOP och driver tesen att iraks säkerhetstjänst mördade OP för att dölja sin inblandning i ett annat mord, på sin egen ex-agent majid hussein. Kan tyckas långsökt i mina ögon. Men ännu mer intressant är vem som sponsrade boken och betalade ET 140 000 för att skriva den.

En som stämplat mot svenska statsråd 1977 dyker upp och skriver böcker om dessa 1988-89. Boken är mycket insatt när det gäller mordet på Irakiern mindre matnyttigt när det gäller MOP. Ekonomiskt blev utgivningen en katastrof. Den kolliderade med rättegången mot Christer Pettersson och intresset för ETs teoribygge var lindrigt sagt minimalt.
Vem betalade?

Citat:
Camilo Guglielmi fanns i närheten när Aldo Moro bortfördes men det förtar inte det faktum att han mördades av Röda Brigaderna.
De var infiltrerade av Gladio/CIA och Aldo Moro mördades för att han ville släppa in kommunisterna i regeringsarbetet.

Är det någon som tvivlar på det här idag?

Citat:
OAS och Challes gäng var fullt kapabla att konspirera mot Charles de Gaulle på egen hand, deras skuld är oomtvistad, I CIAs fall återstår den att bevisa.
Även här är det nog få som idag tvivlar på CIA's inblandning och finansiella stöd. Mycket tyder på att det var CIA-fronten CMC som bidrog med 200 000 dollar vid ett av mordförsöken. Bl.a ska Clay Shaw som under en period satt med i CMC's styrelse varit behjälplig med transfereringen av pengarna från USA till Frankrike. Ja, den här världen är liten.

Citat:
Är det då speciellt troligt att Tungstedts uppdragsgivare är inblandade i MOP? Inte nödvändigtsvis. Däremot är det väldigt intressant att få veta identiteten på uppdragsgivarna då de uppenbarligen använt MOP i psyop, när man vet vilka dom är kan man börja utröna deras syften.
Ja. Har du någon idé här?

Citat:
Du tycker CIA är djävulen,Ja dom har haft en hel del skit för sig. Men jag ser allt värre jävlar på världsscenen och då räknar jag människoliv. Kommunismen är oslagbara, MAO med sitt stora språng och existensberövande-kampanjer, Stalin med sina massmord, folkförlyttningar och skapade svältkatastrofer, en miljon döda i ukraina 1947 som ett nästan aldrig nämnt exempel eller Jan Myrdals idol Pol Pots insatser i Kambodja.
Det är ett s.k. ordspråk. Med det sagt, så ja, CIA har begått en mycket stor mängd brott mot mänskligheten. Terror. Statskupper. Folkmord. Lönnmord på demokratiskt valda- och folkliga ledare världen över. Den internationella narkotikahandeln. Den illegala vapenhandeln. Drone-killing av en stor mängd helt oskyldiga civila. Osv.

Vad som är orsak och verkan i kommuniststaterna är kanske ämnet för en annan tråd. Men, självklart fördömer jag även illdåden i de länderna. Kommunismen var totalitär diktatur. Problemet med CIA är att det är liksom som inget har hänt. Som en elefant i vardagsrummet.

Citat:
Som du kanske vet har jag skrivit åtskilliga spaltkilometer i den här tråden om möjliga SB-kopplingar. Lagt ut Daniele Gansers forskning och även pekat mot kopplingarna mot Klara-Lidingö FBU. Men det gäller att följa de indicier och ev bevis som kommer fram. Inte peka mot en organisation eller stat bara för att det passar med en egen världsbild.
Jag har absolut inte kritiserat dig för någonting du har skrivit i den här tråden. Tvärtom så är jag imponerad av din faktakoll och disciplin. Hatten av.

Jag menade bara att man ibland kanske ska lyfta blicken och se till de stora dragen. CIA är världens Murder Inc. Släpp inte den organisationen ur sikte.

Det är allt. Så här långt.
Citera
2017-03-06, 06:49
Bannlyst
Någon som vet om Carl Bildt blivit förhörd om vad han vet hört genom åren? Ifall han har någon aning om vilka? Han kanske tycker det var bra och rätt och inte bryr sig. Man kan tänka sig att de som gjort det om de var höger gärna vill ha en fjäder i hatten och låta Bildt få veta. Jag har inte sett en enda intervju där Bildt uttalar sig om MOP varför? Kanske media o högern i Sverige sitter i samma båt. Han var där hade insyn i hatets stormens öga när det blåste som mest. Han var en av de som eldade kolet i ångloket som fick lappar under debatterna om allt man kunde göra ner OP med. Vilka mer groteska lappar fick han? Vilka röster i världen (mördarna) viskade till han i natten?Vilka förslag fick han? Han måste känt till marinofficerarna kanske Cias planer med black ops mm Vad visste han?Kände han till Wacl Åke Ek eller andra? När engagerade CB sig i Lundin Oil? Före eller efter 1986? Vad ville CIA när man manisfesterade Bildt som a small barking dog?. Är inte det otäckt att Cia gör psykologiska profiler på svenska politiker som är så långt från ett svenskt ärligt överenskommande handslag som finns?Fanns det inte en psykologiskt sjuk underlighet mot Bildt när Fox nu tog fram denna Nils Bildt och upphöjde han till säkerhetsexpert? Kan det finnas någon underliggande? Varför gör de psykologiska profiler av svenska politiker? Finns det anledning o tro att de inte är sig själva utan spelar teater mot vårt folk o våra politiker för att vinna. Är det trevligt o ha en allierad som beter sig så? Äckligt o tänka att Löwen när han ska träffa Obama så har Obama träffat Cia innan o fått tips om Löwen hur han ska tas bäst. Vad har de för profil om Löwen? Vad stod det om OP? Kanske det stod har blivit omöjlig bör skjutas?
Senast redigerad av janostortan 2017-03-06 kl. 07:11.
Citera
2017-03-06, 09:04
Medlem
Mannocks avatar
Citat:
Ok det var dumt formulerat jag provar igen.

Hur många vittnen hade hörts under spaningsledaren, Hans Holmér´s regi före den första presskonferensen?
Jag fick svaret att Curt Sandström överlämnade läget till Holmér och det finns att läsa i KU förhören.
Jag vet inte exakt när han tog på sig den "självpåtagna" rollen?
Tack

Varför måste förhören ske i Hans Holmérs regi? Existerar de inte annars?

Det polisarbete som skedde under natten, inklusive förhör, är det som Holmér informeras om när han dyker upp. Detta är den rimligaste förklaringen.
Citera
2017-03-06, 10:15
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannock
Varför måste förhören ske i Hans Holmérs regi? Existerar de inte annars?

Det polisarbete som skedde under natten, inklusive förhör, är det som Holmér informeras om när han dyker upp. Detta är den rimligaste förklaringen.

Problemet är ju att Holmer inte pratar med vare sig Lisbeth Palme eller den ende polis hon samtalade med under mordnatten.
Citera
2017-03-06, 10:21
Medlem
jugbandbluess avatar
dokumentären spioner i folkhemmet https://www.youtube.com/watch?v=MPgTk0mlhYY ger en bra bakgrund till palme och underrättelseverksamheten. jag såg den första gången efter att jag läst "mellan sommarens längtan och vinterns köld" och det är ungefär samma historia som ges. palme som CIA-agent eller indirekt agent åt CIA. en bra och grundläggande dokumentär som man bör ha sett.

det faktum att palme gick i första ledet i en vietnamdemonstration, samtidigt han lät fotografera och registrera de andra demonstrationsdeltagarna, säger något om hans tvåsidighet. detta samvetslösa karaktärsdrag visade sig igen i bordellhärvan. rimligtvis var de amerikanska reaktionerna mot palmes vietnamprotester lika tvåsidiga.
Citera
2017-03-06, 10:24
Medlem
Mannocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Problemet är ju att Holmer inte pratar med vare sig Lisbeth Palme eller den ende polis hon samtalade med under mordnatten.

Varför måste han göra det personligen?

De poliser som samtalat med vittnen under
natten sammanställer ju informationen och för den vidare i befäls- och informationskedjan.
Citera
2017-03-06, 10:34
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janostortan
Äckligt o tänka att Löwen när han ska träffa Obama så har Obama träffat Cia innan o fått tips om Löwen hur han ska tas bäst. Vad har de för profil om Löwen? Vad stod det om OP? Kanske det stod har blivit omöjlig bör skjutas?
Hmmm... Du tror inte att Löfven briefas innan han träffar andra ledare?
Citera
2017-03-06, 10:40
Medlem
Gothuss avatar
Jag har läst rätt mycket om 80-talet nu och blir bara mer och mer fundersam över vad man egentligen höll på med då. En väldigt orolig tid då många sökte sig till andliga rörelser och jag tycker att "33-åringen"-Viktor Gunnarsson´s förvirrade manifest är ett bra exempel som tydliggör och får stå som representant för hur många människors liv såg ut i den förvånandsvärt stora skaran som sökte efter olika typer av spirituell andlighet och harmoni.

Mitt i detta mellan "flummet" och borgarna stod Olof Palme, ingen lätt uppgift kan tänkas.

Hans Holmér bildade den så kallade "Baseboll-ligan" och i Stockholms Försvarsskytteförening finns den ligan representerad. Jag tror inte att de direkt har med mordet på Olof Palme att göra utan att de högeryttringar inom polis och militär är ett resultat av den tidsanda som rådde då och kan ses som en motpol till alla de stora mängder av andligt rotlösa och förrvirrade människorna.
http://www.leopoldreport.com/manifest.html
Senast redigerad av Gothus 2017-03-06 kl. 11:18.
Citera
2017-03-06, 11:46
Medlem
Min film om Palmemordet ar klart, del av serie program på engelska om svenskar som blivit trakasserade
när de har forskat i Palmemordet, på 2010 talet!

Serien heter Something Rotten in the State of Sweden (anspelning på something rotten in the State of Denmark, i Hamlet....). Två program till tillkommer i de närmaste veckorna, inkl en intervjua med författaren Sten Flygare som påstår sig varit förgiftad. Kan detta verkligen stämma? Döm själva...

Här kommer första programmet, varsågoda

https://vimeo.com/205626161

Book available here amzn.to/2aue9zl
Olof Palme was harassed throughout his life by the business right and military/intelligence community, with help from NATO. One campaigner turned editor now finds himself a victim of the same dirty tricks. Poetic justice maybe but also an illustration of a darker side of Swedish history and contemporary affairs

MVH
P N TAYLOR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in