2017-03-05, 22:48
Medlem
Gothuss avatar
Ok det var dumt formulerat jag provar igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Mannock
Du tror alltså att hela utredningen av mordet på Olof Palme sköttes av Hans Holmér personligen? Ingenting existerade om inte Holmér utförde det personligen?

Hur många vittnen hade hörts under spaningsledaren, Hans Holmér´s regi före den första presskonferensen?
Jag fick svaret att Curt Sandström överlämnade läget till Holmér och det finns att läsa i KU förhören.
Jag vet inte exakt när han tog på sig den "självpåtagna" rollen?
Tack
Citera
2017-03-05, 22:59
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Jag förstår lite grand. Ögnade igenom tråden och länken men vill fråga nu vad din historia har med Scientologkyrkan att göra?
Jag ska läsa allt senare.
Då borde du känna till en viss herre vid namn Kerry Gleeson?

KG känner jag inte.

Polisen varnade allmänheten i Göteborg i maj 1996 för styckmördaren Ira Einhorn via feta löpsedlar och beskrivande artiklar av en mycket farlig man.

Min tolkning blev att Ira Einhorn specifikt var ute efter min person, eftersom jag kände till en av CIA:s agenter som var verksam som professor i Göteborg (idag emiritus).

Att professorn som inte är svensk medborgare varit CIA-agent är vad jag tror, jag har inga bevis.

Om mordet på OP har kopplingar till CIA och de använt sydafrikanska s.k. "assets" för att utföra dådet, då tror jag att professorn har spelat en central roll.

Skälet att jag tror detta är så komplicerat att redogöra för, kräver faktiskt att jag skriver en hel bok så jag behåller det för mig själv.

Ira misslyckades med att mörda mig, eller någon annan i Göteborg för den delen.

The Dark CIA vill fortfarande ta livet av mig - för de vet att jag kan skriva en roman - och försöker via infiltratörer i Scientologkyrkans kretsar komma mig in på skinnet; med inbjudningar till ditten och datten. Där väntar förstås sprayade pizzor, spetsad champagne eller ett liknande öde mig som Kim Jong-Uns halvbror.

Jag är mycket försiktig och har varit svår att komma åt; går inte i "sockerfällor" som har försökts men jag har också haft informell hjälp av Säpo.

Obs jag har ingen formell kontakt med Säpo och har aldrig haft.

Jag anser att det hela - som inleddes med Ira Einhorns jakt på mig 1996 - borde vara överspelat efter ett par decennier.

Men att "the dark CIA" fortsätter via scientologerna säger mig något om digniteten av den kunskap jag sitter på. Den är inte bara av sorten "fy skam", det jag vet helt säkert.

Egentligen bryr jag mig inte och har inga ambitioner att skriva böcker/romaner a lá Guillou och LGW Persson som blandar fantasi och verklighet hej-vilt.

Frågan är förstås om mina obestridliga kunskaper kan kasta ett ljus över mordet på OP? Det kan inte uteslutas.

Bollen är inte hos mig. Gärna game over för min del.

Men att jag i veckan blev inbjuden till scientologernas skepp Freewind visar att någon som jag inte har minsta koppling till vill fortsätta spela boll med mig. Infiltratörer i Scientologernas krets vet helt uppenbart inte vem de har att göra med
Citera
2017-03-05, 23:03
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Haha . . såg en lista på de som var med i Stockholms Försvars Skytteklubb.
https://holmstromthoughts.wordpress.com/2016/02/28/palmemordet-30-ar-av-logner/

Det visade sig att Torsten Werner var med. Jag slogs med Torsten på T-Centralen 1984. Blev dömd för våldsamt motstånd och att ha åsamkat polismannen ett blåmärke på benet.

Rättegången fick vänta över ett halvår . . för Torsten tjänstgjorde i Sydafrika. Detta var innan ANC.
Nazipoliserna åkte till Sydafrika för att få slå ihjäl negrer i demonstrationer.

Jag har misshandlat Palmemördaren

Var den här Torsten Werner en del av den så kallade "baseball-ligan?"
Citera
2017-03-05, 23:11
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Mycket intressant
Tycker också att kommendörkaptenen Hans von Hofsten borde vara misstänkt. Han gjorde mycket skarpa uttalanden mot OP angående u-båten och att OP samarbetade med Sovjet.
Han ledde väl också den missförtroendeförklaring som marinofficerarna gav regeringen.

Intressant artikel om officerarna.
http://arbetartidningen.se/2011/03/marinofficerare-moraliskt-ansvariga-for-mordet-pa-olof-palme/

Är det inte j** skumt att de inte utreder detta närmare?
Det första Ingvar Karlsson sa var att de trodde det kunde vara en statskupp. Dvs på mordkvällen när stadsråden sammanträdde i Rosenbad.
Och det borde väl rimligen vara de 12 upprorsofficerarna man tänkte på först?

Frågor: Har den här gruppen utträtts närmare? Såg polisen att det fanns ett motiv?

Finns det bekräftade kopplingar till Skytteklubben med poliserna?

Det var något möte i gamla stan? Vad var det mer exakt? Vilka var där?

"Höger om höger"-nätverket hade både höga och låga representanter inom flera olika samhällssektorer - polisen, militären, arbetsgivarorganisationerna, underrättelsetjänsten, Säpo, stora svenska bolagsägare, EAP mm.

World Anti Communist Leauge (WACL) var en viktig organisation. Framträdande svenska personer inom WACL var den moderata riksdagsmannen Birger Hagård, den allestädes närvarande Åke J Ek m fl. Där var även CIA-agenten och Palmehataren Carl Armfelt verksam.

Tidigare marinchefen Per Rudberg var verksam i dessa kretsar. Han och Hans von Hofsten satt från oktober 1985 i styrelsen för den då nybildade organisationen "Friheten i Sverige" som startats av SAF och Industriförbundets konservativa tankesmedja/propagandasektion Timbro.

En månad senare gick Hofsten och hans officersvänner till offentlig attack mot Palme med sina debattartiklar i de större morgontidningarna.

Rudberg var försvarsexpert åt regeringen Bildt 1991-1994.

Timbro
hade bildats med den konservativa amerikanska tankesmedjan New Heritage Foundation som förebild. I den amerikanska tankesmedjan var den svenske olje-, gas- och mineralföretagaren Adolf H Lundin medlem. Lundin, som själv var en brinnande antikommunist, sponsrade också Ronald Reagans presidentkampanj 1980.

Carl Bildt satt som bekant i styrelsen för Lundins bolag.

Lundin var ingift i samma släkt som Marcus "Dodde" Wallenberg Jr, han som satte sin favoritdirektör Curt Nicolin som SAF-ordförande och därmed inledde SAF:s och Industriförbundets politiska offensiv i Sverige.

Carl Bildt hade några år före Palmemordet varit i USA och diskuterat svensk säkerhetspolitik med CIA. Förmodligen fick Bildt kontakterna i USA via Per Rudberg som var god vän med CIA-agenten Bobby R Inman.

När Palme fick veta vad Bildt gjort anklagade han honom för att vara "landsförrädare", ett epitet som därefter flitigt användes om Palme i höger om höger-kretsarna. Bildt och hans vänner inom marinen och näringslivet vände helt enkelt på begreppen.

Att nazistpoliserna som samlades på Wallingatan 34, Stockholms försvarsskytteförening, närradioföreningen Societas Avantus Gardiae, nazistpolismötena i Gamla stan och andra sammanslutningar hade en gemensam nämnare i CGÖ vet vi också med säkerhet.

CGÖ handlade med vapen. Hans kompis IG hade tillgång till militäranpassade AXE-växlar i ett bergrum i centrala Stockholm. Med dessa växlar kunde valfri telefon och bostad avlyssnas, exempelvis Palmes på Västerlånggatan 31.

Alltmedan Säpomannen SJ, som hade kontakter med den högerextrema stiftelsen Contra, och två av hans kollegor satt på Säpo och övervakade Palmes rörelser eftersom de betraktade statsministern som en säkerhetsrisk.

Så ja, här finns mycket att utreda. Alla är säkert helt oskyldiga.
Citera
2017-03-05, 23:20
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Var den här Torsten Werner en del av den så kallade "baseball-ligan?"
Vet ej. Han står inte med på medlemmar när man googlar.
Citera
2017-03-05, 23:29
Medlem
Jag känner att hjärnan börjar bli överhettad!

Östling-Grundborg
Holmer-Ebbe C
Palme-Algernon-Cats Falck Vapenaffärer ?
Martinger ?
Sydafrika?
Baseballigan?
Polisen chockade, eller ineffektiva eller ovilliga eller inblandade ?
SÄPO spanade på Palme eller inte, försvunna papper ...
Landsförrädare eller inte?
Stay Behind Arla Gryning IB 03 ?
WTmän nonchalerade i 30 års tid ?
USA CIA ?
Sovjetunionen KGB
"Ensam galning" ?
Lingärde ?
Carl Lidbom ?
LP och MP Vad uppfattade Lp eller inte
Varför åkte inte MP direkt till Sabbatsberg?
OP:s dagbok?
Möte eller inte vid mordplatsen
Harvardaffären?
Scientologer?
Rikslarmet ?
Larmtider LAC Gösta Söderström?

Skulle nog kunna hålla på ett tag till men jag tror att alla förstår poängen, trots att den bara blir ett stort frågetecken.
Citera
2017-03-05, 23:34
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
"Höger om höger"-nätverket hade både höga och låga representanter inom flera olika samhällssektorer - polisen, militären, arbetsgivarorganisationerna, underrättelsetjänsten, Säpo, stora svenska bolagsägare, EAP mm.

World Anti Communist Leauge (WACL) var en viktig organisation. Framträdande svenska personer inom WACL var den moderata riksdagsmannen Birger Hagård, den allestädes närvarande Åke J Ek m fl. Där var även CIA-agenten och Palmehataren Carl Armfelt verksam.

Tidigare marinchefen Per Rudberg var verksam i dessa kretsar. Han och Hans von Hofsten satt från oktober 1985 i styrelsen för den då nybildade organisationen "Friheten i Sverige" som startats av SAF och Industriförbundets konservativa tankesmedja/propagandasektion Timbro.

En månad senare gick Hofsten och hans officersvänner till offentlig attack mot Palme med sina debattartiklar i de större morgontidningarna.

Rudberg var försvarsexpert åt regeringen Bildt 1991-1994.

Timbro
hade bildats med den konservativa amerikanska tankesmedjan New Heritage Foundation som förebild. I den amerikanska tankesmedjan var den svenske olje-, gas- och mineralföretagaren Adolf H Lundin medlem. Lundin, som själv var en brinnande antikommunist, sponsrade också Ronald Reagans presidentkampanj 1980.

Carl Bildt satt som bekant i styrelsen för Lundins bolag.

Lundin var ingift i samma släkt som Marcus "Dodde" Wallenberg Jr, han som satte sin favoritdirektör Curt Nicolin som SAF-ordförande och därmed inledde SAF:s och Industriförbundets politiska offensiv i Sverige.

Carl Bildt hade några år före Palmemordet varit i USA och diskuterat svensk säkerhetspolitik med CIA. Förmodligen fick Bildt kontakterna i USA via Per Rudberg som var god vän med CIA-agenten Bobby R Inman.

När Palme fick veta vad Bildt gjort anklagade han honom för att vara "landsförrädare", ett epitet som därefter flitigt användes om Palme i höger om höger-kretsarna. Bildt och hans vänner inom marinen och näringslivet vände helt enkelt på begreppen.

Att nazistpoliserna som samlades på Wallingatan 34, Stockholms försvarsskytteförening, närradioföreningen Societas Avantus Gardiae, nazistpolismötena i Gamla stan och andra sammanslutningar hade en gemensam nämnare i CGÖ vet vi också med säkerhet.

CGÖ handlade med vapen. Hans kompis IG hade tillgång till militäranpassade AXE-växlar i ett bergrum i centrala Stockholm. Med dessa växlar kunde valfri telefon och bostad avlyssnas, exempelvis Palmes på Västerlånggatan 31.

Alltmedan Säpomannen SJ, som hade kontakter med den högerextrema stiftelsen Contra, och två av hans kollegor satt på Säpo och övervakade Palmes rörelser eftersom de betraktade statsministern som en säkerhetsrisk.

Så ja, här finns mycket att utreda. Alla är säkert helt oskyldiga.

Kan man tänka sig att det är tre delar: beställaren av mordet > fixare/arrangörer > skytten
Citera
2017-03-05, 23:38
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Läs tråden om Ira Einhorn! (FB) Unicornmördaren Ira Einhorn - ett fall med svensk anknytning

Ira Einhorn var en av dessa "udda existenser" som stadigvarande kunde vara i Stockholm 1986, tack vare sin kontakt med en svensk kvinna.

Jag tror att - så att säga - "bollen" har gått över till Scientologerna.

Sedan år 2000 har jag varje år uppvaktats av Scientologerna med olika inbjudningar till event, främst nyårsevent i Göteborg och Stockholm.

Under 1980-talet har Ira Einhorn bott i England och Irland, men också på Mallorca och i Stockholm.
Kerry Gleeson var även en av dessa "udda existenser" tack vare sin svenska fru från Göteborg.
Under vilka tidpunkter befann sig Ira Einhorn på Mallorca och på vilken adress?
Citera
2017-03-05, 23:41
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag känner att hjärnan börjar bli överhettad!

Östling-Grundborg
Holmer-Ebbe C
Palme-Algernon-Cats Falck Vapenaffärer ?
Martinger ?
Sydafrika?
Baseballigan?
Stay Behind Arla Gryning IB 03 ?
USA CIA ?
Sovjetunionen KGB
"Ensam galning" ?
Lingärde ?
Carl Lidbom ?
LP och MP Vad uppfattade Lp eller inte
Varför åkte inte MP direkt till Sabbatsberg?
OP:s dagbok?
Möte eller inte vid mordplatsen
Harvardaffären?
Scientologer?
Rikslarmet ?
Larmtider LAC Gösta Söderström?

Skulle nog kunna hålla på ett tag till men jag tror att alla förstår poängen, trots att den bara blir ett stort frågetecken.
Är det inte troligare att sanningen är mycket enklare.

Jag kan inget om det här, men om man går på motivet så finns det ett tydligt motiv bland högerfolket. OP brydde sig inte om u-båten, han skulle till Moskva våren 86 plus hela bakgrunden att de trodde han skulle ge Sverige till Sovjet.

Jag tror att det var en liten grupp på 3-9 personer. 2-3 toppar inom marinen och ev. näringslivet (Bofors) som beställde. 2-3 som stod för det operativa, bestående av folk från polisen och Säpo. Samt några skyttar från skytteklubben och/eller inhyrd från annat land.
Senast redigerad av 526 2017-03-05 kl. 23:43.
Citera
2017-03-06, 00:12
Medlem
Gothuss avatar
I just det här fallet är jag beredd att vira runt några extra lager folie.
Nu är det ett riktigt långt skott om Ira Einhorn, som jag inte vet något om. Nästan inte värt att skriva men bedöm själva.
Jag har inte rotat klart på något sätt i det här.
Kanada hade sin Ambassad i Sheraton Stockholm som ägdes av ITT och var det ställe där ITT-folket bodde. Ivan von Birchan jobbade som dörrvakt på Sheraton.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10308383.ab
Charles ITT
Finns det något signalement på Charles ITT?
Källan till nedanstående text är inget man alls kan lita på.
"In Montreal, Ira Einhorn's friends included, among others,
Charles and Barbara Bronfman. The Seagram heir and his wife
were among the Unicorn's staunchest supporters. They had
supposedly put up the cash for his bail and visited him soon
after his release when he was living at the Samuels'. Ira
would visit Canada several times...".
https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Bronfman

https://books.google.se/books?id=GsEDAAAAMBAJ&pg=PA7&lpg=PA7&dq=bronfman+i tt+corporation&source=bl&ots=bz-HxfxH3p&sig=6J2dx0k6O4Qw_gGnK1UMNGRe694&hl=sv&sa=X &ved=0ahUKEwiuzIumu8DSAhUDOpoKHRy8DLAQ6AEIOTAD#v=o nepage&q=bronfman%20itt%20corporation&f=false

1981 the complete Church of Scientology in every nation on the planet had been bought by the biggest WHISKEY producer on Earth, the Canadian Jew Bronfman.
Edgar Miles Bronfman (born June 20, 1929) is a Jewish-Canadian businessman, a member of the Bronfman dynasty, and the father of Edgar Bronfman, Jr.
He is the son of Samuel Bronfman the founder of Distillers Corporation Limited who purchased Seagram's in 1928
• Ekiel Bronfman
o Abe Bronfman (1882–1968)
o Harry Bronfman (1886–1963)
o Laura Bronfman
o Samuel Bronfman (1891–1971); married to Saidye Rosner Bronfman (1896–1995)
 Phyllis Lambert (b. 1927)
Edgar Bronfman, Sr. (b. 1929)
Edgar Bronfman, Jr. (b. 1955)
 Samuel Bronfman II (b. 1954)
Charles Bronfman (b. 1931); married to (2) Andrea Bronfman (1945–2006)
 Stephen Bronfman; married to Claudine Blondin
 Ellen Bronfman Hauptman
o Jean Bronfman
o Bessie Bronfman
o Allan Bronfman (1895–1980)
 Edward Bronfman (1927–2005)
 Peter Bronfman (1929–1996)
o Rose Bronfman
Retrieved from "http://en.wikipedia.org/wiki/Bronfman_family"

http://ocmb.xenu.net/ocmb/viewtopic.php?t=22985
Senast redigerad av Gothus 2017-03-06 kl. 01:07.
Citera
2017-03-06, 00:20
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer

Nog en blandning av dålig/ingen träning, ovilja och någon enstaka chockad. Palme var "måttligt populär" inom poliskåren, så det fanns säkert en och annan som tyckte att detta passade utmärkt och firade med en dubbel mosbricka med extra allt vid korvkoisken.

Citat:

Borde ha gjort det, och utrikesminstern Sten Andersson fick tidigt information om att sådan spaning skulle ha försigått. Man skall komma ihåg att SÄPO vid den här tiden inte var en enhtlig organisation och att det verkar ha funnits folk med täckanställning inom SÄPO. Om inte SÄPO spanade på Palme så kan man tänka sig att någon annan aktör gjorde det.

Citat:

Jurisdiskt sett, inte. Andra har ju dock varit av uppfattningen att han var det ändå. Kanske någon av dom lackade ur och tog till vapen?

Citat:

Ja, men vad skulle man ha gjort? Frågat runt på SÄPO om dom bedrev hemlig spaning på OP?

Citat:
Sovjetunionen KGB

Palem var populär i Sovjet, bland politiker och diplomater. Det finns en bra rysk dokumentär om Palmemordet, ur sovjeteiskt/ryskt perspektiv. Klar sevärd. Finns på youtube.

Citat:
Carl Lidbom ?

Uppenbarligen en man med dom rätta kontakterna och hållhakarna. Ljög om det franska regeringsplanet och kom undan med det. Men med tanke på hur länge han höll sig i smöret på dom positioner han hade så måste han ha varit skicklig.

Citat:
Harvardaffären?

En del i en strategi att få bort Palme. Fungerande inte, men gick honom på nerverna. Samma avdelning som marinoffcerarnas DN-artikel. Skulle tro att källan för båda finns i en och samma härad.
Citera
2017-03-06, 00:29
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
KG känner jag inte.

Polisen varnade allmänheten i Göteborg i maj 1996 för styckmördaren Ira Einhorn via feta löpsedlar och beskrivande artiklar av en mycket farlig man.

Min tolkning blev att Ira Einhorn specifikt var ute efter min person, eftersom jag kände till en av CIA:s agenter som var verksam som professor i Göteborg (idag emiritus).

Att professorn som inte är svensk medborgare varit CIA-agent är vad jag tror, jag har inga bevis.

Om mordet på OP har kopplingar till CIA och de använt sydafrikanska s.k. "assets" för att utföra dådet, då tror jag att professorn har spelat en central roll.

Skälet att jag tror detta är så komplicerat att redogöra för, kräver faktiskt att jag skriver en hel bok så jag behåller det för mig själv.

Ira misslyckades med att mörda mig, eller någon annan i Göteborg för den delen.

The Dark CIA vill fortfarande ta livet av mig - för de vet att jag kan skriva en roman - och försöker via infiltratörer i Scientologkyrkans kretsar komma mig in på skinnet; med inbjudningar till ditten och datten. Där väntar förstås sprayade pizzor, spetsad champagne eller ett liknande öde mig som Kim Jong-Uns halvbror.

Jag är mycket försiktig och har varit svår att komma åt; går inte i "sockerfällor" som har försökts men jag har också haft informell hjälp av Säpo.

Obs jag har ingen formell kontakt med Säpo och har aldrig haft.

Jag anser att det hela - som inleddes med Ira Einhorns jakt på mig 1996 - borde vara överspelat efter ett par decennier.

Men att "the dark CIA" fortsätter via scientologerna säger mig något om digniteten av den kunskap jag sitter på. Den är inte bara av sorten "fy skam", det jag vet helt säkert.

Egentligen bryr jag mig inte och har inga ambitioner att skriva böcker/romaner a lá Guillou och LGW Persson som blandar fantasi och verklighet hej-vilt.

Frågan är förstås om mina obestridliga kunskaper kan kasta ett ljus över mordet på OP? Det kan inte uteslutas.

Bollen är inte hos mig. Gärna game over för min del.

Men att jag i veckan blev inbjuden till scientologernas skepp Freewind visar att någon som jag inte har minsta koppling till vill fortsätta spela boll med mig. Infiltratörer i Scientologernas krets vet helt uppenbart inte vem de har att göra med
Presentera något som visar att det finns en liten gnutta sanning i det du påstår. Det verkar vara rent trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in