Citat:
Ursprungligen postat av
hushlittledarling
Det är en myt. De har tydliga etiska förhållningsregler som de måste följa. Det är klart att alla väljer vad man ska ta med. Men man citerar ordagrant, det är hederskodex.
Du kanske kan hjälpa mig att förstå denna artikel i Expo:
https://unvis.it/expo.se/2017/gransk...logn_7270.html
I artikeln påstås att ”
i sändningarna förnekas Förintelsen och rasismen är uttalad”. Det låter allvarligt och jag vill verkligen reda ut detta.
Jag kanske är dum men då är jag glad om du hjälper mig. Jag hittar inga tydliga referenser till källorna och jag kan inte bedöma citaten utan att sätta in dem i dess sammanhang. Som läsare klarar jag inte att skilja mellan faktaredovisning och kommentarer när jag läser artikeln i Expo. Såhär står det i de
pressetiska reglerna:
Citat:
2. Var kritisk mot nyhetskällorna. Kontrollera sakuppgifter så noggrant som omständigheterna medger, även om de tidigare har publicerats. Ge läsaren/mottagaren möjlighet att skilja mellan faktaredovisning och kommentarer.
Så var hittar jag källorna som bekräftar det som Expo påstår och hur menar du att Expo följer de pressetiska reglerna i denna artikel?
Citat:
Ursprungligen postat av
hushlittledarling
Det som är så roligt är att Fabian Fjälling är så feminin. Hans ljusa och lite feminina röst tror jag bevisar att killen är smygbög eller kanske är född i fel kropp.
Sen är de ju frapperande att killen bor i en fin villa men sen gnäller på att Sverige.
Låter som en småborgelig smygbög som gillar att leva lite gansta på nätet.
Det gick lite för långt och nu är han avslöjad. Hoppas hela hans liv och vänskapskrets vänder svinet ryggen.
Varför kallar du en människa för svin? Är inte alla människor lika mycket värda? Är svin och människor lika mycket värda? Är du också ett svin? Hur hänger svin, kropp och smygbög ihop med tråden som handlar om Granskning Sveriges radiokanal? Och så vidare. Kan du inte utveckla ditt intressanta resonemang och knyta ihop det med radio? Tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
T02
Nej, att vara emot judar och medier och muslimer...det är ju helt sunt och inte nazism alls?
Hjärnskadad befolkning...
Hur tänker du nu? Hur kan det vara sunt att vara EMOT judar och muslimer? Och hur definierar du EMOT i detta sammanhang?