Flashback bygger pepparkakshus!
2017-03-03, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
hur många gånger har inte svensken tryckts ner pga utav den ohörda rasism som vi matas med att vi utgör?

Ja, fy fan. Tänk vilken rasism Fabian blivit utsatt för när han bor i en dyr stadsdel som är mestadels inhemska svenskar utan utländskt påbrå som också har ett smeknamn "Rasselanda". Man förstår varför han gjorde så han gjorde.

(sarkasm)
Citera
2017-03-03, 20:05
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubblor
Att ens dela upp grupper av folk, det är helt efterblivet. Och redan där har du förlorat.
Du delade ju upp i grupper när du började härja om hyckleri för att han hade en asiatisk fru? Eller?
Citera
2017-03-03, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du delade ju upp i grupper när du började härja om hyckleri för att han hade en asiatisk fru? Eller?
Jag betygsätter inte grupper, något som Fabian gör. Vilket är en av grundstenarna i rasism och nazism. Du kanske borde läsa på och även läsa det jag skrev igen. Om du inte förstår vad jag skrev tidigare eller ens nu kan jag spara dig tid genom att säga citera inte.
Citera
2017-03-03, 20:08
Medlem
S.Kandals avatar
Expressens drev gentemot "Erik" på GS är fanimej bland det äckligaste jag upplevt.

Jag uppmanar Er som läser denna tråd att ge grabben all kärlek i världen, han är en sann hjälte!!
Citera
2017-03-03, 20:10
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubblor
Jag betygsätter inte grupper, något som Fabian gör. Vilket är en av grundstenarna i rasism och nazism. Du kanske borde läsa på och även läsa det jag skrev igen. Om du inte förstår vad jag skrev tidigare eller ens nu kan jag spara dig tid genom att säga citera inte.
Nej, du skrev så här: "Att ens dela upp grupper av folk, det är helt efterblivet."

Jaja, orka.
Citera
2017-03-03, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Det är en myt. De har tydliga etiska förhållningsregler som de måste följa. Det är klart att alla väljer vad man ska ta med. Men man citerar ordagrant, det är hederskodex.

Du kanske kan hjälpa mig att förstå denna artikel i Expo:
https://unvis.it/expo.se/2017/gransk...logn_7270.html

I artikeln påstås att ”i sändningarna förnekas Förintelsen och rasismen är uttalad”. Det låter allvarligt och jag vill verkligen reda ut detta.

Jag kanske är dum men då är jag glad om du hjälper mig. Jag hittar inga tydliga referenser till källorna och jag kan inte bedöma citaten utan att sätta in dem i dess sammanhang. Som läsare klarar jag inte att skilja mellan faktaredovisning och kommentarer när jag läser artikeln i Expo. Såhär står det i de pressetiska reglerna:

Citat:
2. Var kritisk mot nyhetskällorna. Kontrollera sakuppgifter så noggrant som omständigheterna medger, även om de tidigare har publicerats. Ge läsaren/mottagaren möjlighet att skilja mellan faktaredovisning och kommentarer.

Så var hittar jag källorna som bekräftar det som Expo påstår och hur menar du att Expo följer de pressetiska reglerna i denna artikel?

Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Det som är så roligt är att Fabian Fjälling är så feminin. Hans ljusa och lite feminina röst tror jag bevisar att killen är smygbög eller kanske är född i fel kropp.

Sen är de ju frapperande att killen bor i en fin villa men sen gnäller på att Sverige.
Låter som en småborgelig smygbög som gillar att leva lite gansta på nätet.
Det gick lite för långt och nu är han avslöjad. Hoppas hela hans liv och vänskapskrets vänder svinet ryggen.

Varför kallar du en människa för svin? Är inte alla människor lika mycket värda? Är svin och människor lika mycket värda? Är du också ett svin? Hur hänger svin, kropp och smygbög ihop med tråden som handlar om Granskning Sveriges radiokanal? Och så vidare. Kan du inte utveckla ditt intressanta resonemang och knyta ihop det med radio? Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av T02
Nej, att vara emot judar och medier och muslimer...det är ju helt sunt och inte nazism alls?
Hjärnskadad befolkning...

Hur tänker du nu? Hur kan det vara sunt att vara EMOT judar och muslimer? Och hur definierar du EMOT i detta sammanhang?
Citera
2017-03-03, 20:12
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Expressens drev gentemot "Erik" på GS är fanimej bland det äckligaste jag upplevt.

Jag uppmanar Er som läser denna tråd att ge grabben all kärlek i världen, han är en sann hjälte!!
Det kommer en växel till, eftersom Erik inte gör som man ska - ber om ursäkt och tar tillbaka. Han står fast och alla som vet nåt om hur de här psykopaterna fungerar vet att det triggar dem till ännu fulare metoder. De ger sig inte förrän de vunnit, och det verkar inte som om de kommer att vinna över Erik bara med hjälp av rubriker och hembesök.

Jag beundrar det du gör Erik, men stålsätt dig ordentligt.
Citera
2017-03-03, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Fortsättning på mitt inlägg 2/3 20:04. Du stöder Ekurirens osakliga angrepp på GS och jag vill komplettera min tidigare förklaring till varför GS är viktiga med ett konkret exempel.

I ett nyhetsinslag i SVT gav nyligen representanter för Brottsförebyggande rådet (Brå) en bild av brottsligheten som är så missvisande att jag anser att det kan handla om desinformation. Se mitt inlägg här (samt övriga inlägg i den tråden):
(FB) Ny rapport från BRÅ – Fakta eller propaganda? (2017-02-28)

Brå ska iaktta saklighet och opartiskhet enligt grundlagen och myndighetens uppdrag framgår av mitt inlägg här:
(FB) Debatt i Agenda om utlandsfödda i brottsstatistik Mattias Karlsson vs Jerzy Sarnecki

Om en myndighet sprider desinformation och bryter mot grundlagen sätts såväl demokrati som rättssäkerhet ur spel kan man tycka.

Med ett inspelat telefonsamtal till Brå skulle en aktör som GS kunna tydliggöra hur det egentligen ser ut Sverige. Är det inte bra att t.ex. misstänkta brott mot grundlagen granskas?

Idag sker ingen meningsfull granskning av myndigheterna. Och den som t.ex. ifrågasätter Brå utmålas ofta som rasist. Anser du att det är rimligt?

Ja om en myndighet ljuger och bryter mot lagen behövs det naturligtvis någon som visar det.
Men frågan är varför det media som ska avslöja lögn och lagbrott behöver vara anonymt.

För mig räcker det med vanlig media för att ta emot uppgifter från visselblåsare, kontrollera och publicera.
Det finns många exempel på att vanlig media avslöjat lögn och lagbrott.

Någon sorts hemliga ringare som tjatar och fulklipper tillför inget speciellt.

Den som på någon sorts rasideologisk grund tjafsar med Brå kan mycket väl utmålas som rasist. Det tycker jag är rimligt.
Citera
2017-03-03, 20:17
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Jösses, Diamant Salihu framstår ju som efterbliven.

Just han verkar inte vara den skarpaste kniven i Expressens låda.
Citera
2017-03-03, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nej, du skrev så här: "Att ens dela upp grupper av folk, det är helt efterblivet."

Jaja, orka.
Ja, och jag delade aldrig in hans fru i någon grupp. Det gjordes med citationstecken som exempel på vad rasistiska alt nazistiska nötter gör. Och när du tycker att tycka illa om ett folkslag är samma sak som att ogilla en specifik frukt, ja då borde du kolla upp definitionen på rasism.

Vill du släppa det här nu? För att spara tid åt dig bad jag dig att läsa det som tidigare har skrivits igen, men det har du bevisligen inte gjort. Vill du göra det den här gången, om jag ber extra snällt en andra gång?
Citera
2017-03-03, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Jag känner inga nynazister så jag har ingen aning. Men finns det verkligen någon koppling mellan nazism och GS? Jag menar att ingen kan väl rimligen tycka att det GS gör är nazistiskt?

Är inte den kopplingen något som MSM bara har skapat för att smutskasta GS?

SDs vikarierande rättspolitiske talesman gör en antydan åt det hållet. Sd vill inte förknippas med granskning sverige. SD-politikern som står för ett av GS konton ska prövas för eventuell uteslutning.
Citera
2017-03-03, 20:31
Medlem
S.Kandals avatar
Om Svt hade skött sitt arbete hade de agerat "Granskning Sverige" och ställt de rätta frågorna. Säg upp din tv-licens och Swisha till nedanstående istället.

"De som vill stödja oss ekonomiskt kan Swisha till 0707730230

Jag kommer inte tystas av ett mediedrev.

Vi har hittills fått in 26500kr sedan outningen.

Vi är helt överväldigade. Om donationer fortsätter på detta sätt kommer Granskning Sverige i framtiden att ha ett antal heltidsanställda medarbetare och bli en riktig maktfaktor i Sverige.

Granskning Sverige och jag personligen tackar för allt stöd, både i form av blommor, meddelanden och ekonomiskt. Fortsätter det kommer vi med tiden att förändra Sverige.

Vi hörs snart.

Erik"
Senast redigerad av S.Kandal 2017-03-03 kl. 20:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in