Flashback bygger pepparkakshus!
2017-03-03, 19:16
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Främlingsfientliga krafter intensifierar nu sin kampanj mot Expressen efter att tidningen har avslöjat näthatare.

http://www.expressen.se/nyheter/anonym-kampanj-mot-expressen-allvarligt/

Grattis Expressen avslöjat en sk näthatare herregud är detta god journalistik, debatt på publicistklubben "är det ok att hänga ut privatpersoner som driver youtube kanal" vilka granskar journalister om en journalist påstår rasism skriv då var rasismen är "sovande folket" där fick Reinfeldt rätt.
Citera
2017-03-03, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Vilken riktig mes han är, den där Fabian.

Nu har det uppdagats att han har nazistiska synpunkter, ändå förvaras han av ivriga gullungar på Flashback.

Oavsett metod, nu kan jag iofs inte tycka att journalisten inte gjorde något hemskt som åkte hem för att ställa frågor, så är han ertappad med byxorna nere..

Nazist!

Han är gift med en som ser ut att ha asiatiskt ursprung. Mycket möjligt adopterad, om inte så skulle frun vara av utländskt påbrå (eller i värsta fall hämtad men det tror jag inte). Vilket gör allt så mer hysteriskt roligt. Vilket selektivt hyckleri.
Citera
2017-03-03, 19:22
Medlem
fintnirs avatar
Erik Johansson agerar kungligt i de senaste telefonsamtalen med extremt fientliga Bonnier och Expo-journalister. När Expo och Daniel Vergara ringer så är Erik cool och förklarar lugnt att han kommer svara på Expos frågor om Expo svarar på hans fråga, och hans fråga är vilka personer som är huvudfinansiärer bakom Expo (svar: de judiska finansmännen Gabriel Urwitz, Mikael Kamras, Robert Weil & Robert Aschberg), men då vägrar Expo/Vergara svara och säger att han inte vet, vilket gör att Erik Johansson svarar, på Expos fråga att han inte heller vet, klockrent. Det kan initialt låta "omoget", men kom ihåg att detta är journalistpack som vill förstöra hans liv och trakassera hans familj (de ringde som exempel hans dotter i skolan för att få information om honom)

I det andra samtalet med Expressen när den kriminella vapenlangar-albanen Diamant ringer upp honom är han konsekvent på hugget och intar aldrig någon försvarsposition eller ber om ursäkt, helt rätt attityd. Bra jobbat Erik!
Senast redigerad av fintnir 2017-03-03 kl. 19:26.
Citera
2017-03-03, 19:26
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubblor
Han är gift med en som ser ut att ha asiatiskt ursprung. Mycket möjligt adopterad, om inte så skulle frun vara av utländskt påbrå (eller i värsta fall hämtad men det tror jag inte). Vilket gör allt så mer hysteriskt roligt. Vilket selektivt hyckleri.
Var kommer hyckleriet in? Skulle man sluta tycka det vara dumt med judiska folkmord för att man är gift med en asiatiska (om han nu är det)? Hur funkar den logiken? "Jo, jag brukade tycka att det här med att judarna ligger bakom alla krig i världen är dåligt, men sen gifte jag mig med en asiatiska så nu tycker jag det är bra istället"?
Citera
2017-03-03, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
Citat:
Främlingsfientliga krafter intensifierar nu sin kampanj mot Expressen efter att tidningen har avslöjat näthatare.

http://www.expressen.se/nyheter/anonym-kampanj-mot-expressen-allvarligt/

Grattis Expressen avslöjat en sk näthatare herregud är detta god journalistik, debatt på publicistklubben "är det ok att hänga ut privatpersoner som driver youtube kanal" vilka granskar journalister om en journalist påstår rasism skriv då var rasismen är "sovande folket" där fick Reinfeldt rätt.

Ptja, de fick ju i alla fall dig att länka till skittidningen. De lever på klick.
Här är en länk till samma artikel. Med skillnaden att Expressen inte tjänar ett enda öre.

http://archive.is/mh6qg
Citera
2017-03-03, 19:35
Medlem
baggebo1s avatar
Erik i liveradio nu:

http://www.radioregeringen.com/
Citera
2017-03-03, 19:39
Medlem
Citat:

På vad sätt? I de reportage jag hört med honom har han aldrig framhävd någon folkgrupp. Hans grej verkar vara att svenskar har lika stor rätt att kalla sig ett folk som judar, kurder samer mfl.

I något reportage svarade han att man visst kan gifta sig över "rasgrupper"

Varför kan inte vem som helst bli jude eller same när vem som helst kan bli svensk verkar vara han hake. Det räcker ju med att åka tunnelbana,

Om du lyssnat på honom hatar han inte alls allt utländskt, hon tycker bara att det är en orättvis ordning att vissa får hålla på sin etnicitet men inte andra. Det är i alla fall som jag tolkat honom.
Citera
2017-03-03, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Nej, att vara emot judar och medier och muslimer...det är ju helt sunt och inte nazism alls?
Hjärnskadad befolkning...

Förneka förintelsen och tyck att judar är dåliga, dvs du klassar en annan grupp mindre värda än vad du själv tycker dig tillhöra. Så gifter du dig med en "från en annan grupp". Ja då är det fan hyckleri. Men håll han om ryggen vetja, han lär behöva kunder till sitt företag (som bara omsatte 196 tkr 2015).
Citera
2017-03-03, 19:52
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Förneka förintelsen och tyck att judar är dåliga, dvs du klassar en annan grupp mindre värda än vad du själv tycker dig tillhöra. Så gifter du dig med en "från en annan grupp". Ja då är det fan hyckleri. Men håll han om ryggen vetja, han lär behöva kunder till sitt företag (som bara omsatte 196 tkr 2015).
Hahaha. Så allt som kan klassas som "grupp" är samma sak? Om man ogillar en grupp måste man ogilla alla andra grupper också? "Det är hyckleri att du ogillar bananer eftersom klementiner också är en frukt och du ogillar ju inte klementiner."

Jo - exakt så dumt vart ditt "argument". Hade han gift sig med en judinna samtidigt som han ogillar judar (vilket jag inte ens vet om han gör - jag vet bara att han vågar ifrågasätta judisk mentalitet och ideologi) hade du haft en poäng. Nu är du bara korkad.
Citera
2017-03-03, 19:55
Medlem
motarbetars avatar
Citat:

hur många gånger har inte svensken tryckts ner pga utav den ohörda rasism som vi matas med att vi utgör?
Citera
2017-03-03, 19:58
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fintnir
Erik Johansson agerar kungligt i de senaste telefonsamtalen med extremt fientliga Bonnier och Expo-journalister. När Expo och Daniel Vergara ringer så är Erik cool och förklarar lugnt att han kommer svara på Expos frågor om Expo svarar på hans fråga, och hans fråga är vilka personer som är huvudfinansiärer bakom Expo (svar: de judiska finansmännen Gabriel Urwitz, Mikael Kamras, Robert Weil & Robert Aschberg), men då vägrar Expo/Vergara svara och säger att han inte vet, vilket gör att Erik Johansson svarar, på Expos fråga att han inte heller vet, klockrent. Det kan initialt låta "omoget", men kom ihåg att detta är journalistpack som vill förstöra hans liv och trakassera hans familj (de ringde som exempel hans dotter i skolan för att få information om honom)

I det andra samtalet med Expressen när den kriminella vapenlangar-albanen Diamant ringer upp honom är han konsekvent på hugget och intar aldrig någon försvarsposition eller ber om ursäkt, helt rätt attityd. Bra jobbat Erik!

Jösses, Diamant Salihu framstår ju som efterbliven.
Citera
2017-03-03, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Hahaha. Så allt som kan klassas som "grupp" är samma sak? Om man ogillar en grupp måste man ogilla alla andra grupper också? "Det är hyckleri att du ogillar bananer eftersom klementiner också är en frukt och du ogillar ju inte klementiner."

Jo - exakt så dumt vart ditt "argument". Hade han gift sig med en judinna samtidigt som han ogillar judar (vilket jag inte ens vet om han gör - jag vet bara att han vågar ifrågasätta judisk mentalitet och ideologi) hade du haft en poäng. Nu är du bara korkad.

Humorn i att din jämförelse bara är korkad går inte att missa. Ja han förnekade förintelsen. Ja han ogillar judar, då har han automatiskt delat upp grupper på folk. Att ens dela upp grupper av folk, det är helt efterblivet. Och redan där har du förlorat. Men försatt på, jag tror dock det är dyrt att få hans företag att fixa ditt vvs uppe i Hofors skogar.

För att värdera folkgrupper är samma sak som att man ogillar vissa frukter, facepalm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in