2017-03-03, 14:04
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tochtli
Rädd fitta? En alban med koppling till kriminella nätverk gör hembesök hos honom med mikrofon och kamera, allt för att han ställt kritiska frågor till journalister. Hade du själv velat bli utsatt för den behandlingen?

Intressant att Expressen går rätt in i fällan. Det är just dessa trakasserier och intrång som gör att man helst är anonym när man har åsikter som inte överensstämmer med etablissemangets. Om han läckte sin identitet av misstag är han klantig, om han gjorde det medvetet är han smart. Oavsett uppnåddes precis det resultat som förutspåddes, vilket visar att journalister är råttor som vill ha ensamrätt på sanningen.

1 mars
Malin Lernfelt‏ @MalinLernfelt
Det här är Fabian från Torslanda. Han är en härlig kille på 48 jordsnurr som gillar att kalla sig Erik och prata om DET SVENSKA FOLKET.

Här började den antidemokratiska uthängningen, granskning sverige ställer relevanta frågor till journalister som antingen ljuger eller inte vill bemöta sina skriverier.
Citera
2017-03-03, 14:13
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KRNARN
Rätt läskigt att Expressen gör hembesök för att hänga ut personen, men det är väl så makten fungerar. Skrämma skiten ur honom och få han sparkad från sitt arbete.

Bekräftar bara bilden av Expressen som kappvändande journalister fruktansvärt vidrigt, den som någonsin lyssnat på GS kan skapa sig en egen uppfattning, det journalister gör avslöjas i just GS de bedriver är opinionsbildning i ALLA lägen.

Kan någon tala om vad det högerextrema och rasistiska är i GS reportage NÅGON.
Senast redigerad av HBOLL 2017-03-03 kl. 14:15.
Citera
2017-03-03, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Jag begriper fortfarande inte. Granskning sverige har väl förklarat sin anonymitet med rädslan att bli socialt utsatta om det angrips för att vara rasister.

Fortsättning på mitt inlägg 2/3 20:04. Du stöder Ekurirens osakliga angrepp på GS och jag vill komplettera min tidigare förklaring till varför GS är viktiga med ett konkret exempel.

I ett nyhetsinslag i SVT gav nyligen representanter för Brottsförebyggande rådet (Brå) en bild av brottsligheten som är så missvisande att jag anser att det kan handla om desinformation. Se mitt inlägg här (samt övriga inlägg i den tråden):
(FB) Ny rapport från BRÅ – Fakta eller propaganda? (2017-02-28)

Brå ska iaktta saklighet och opartiskhet enligt grundlagen och myndighetens uppdrag framgår av mitt inlägg här:
(FB) Debatt i Agenda om utlandsfödda i brottsstatistik Mattias Karlsson vs Jerzy Sarnecki

Om en myndighet sprider desinformation och bryter mot grundlagen sätts såväl demokrati som rättssäkerhet ur spel kan man tycka.

Med ett inspelat telefonsamtal till Brå skulle en aktör som GS kunna tydliggöra hur det egentligen ser ut Sverige. Är det inte bra att t.ex. misstänkta brott mot grundlagen granskas?

Idag sker ingen meningsfull granskning av myndigheterna. Och den som t.ex. ifrågasätter Brå utmålas ofta som rasist. Anser du att det är rimligt?
Citera
2017-03-03, 14:22
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBOLL
Bekräftar bara bilden av Expressen som kappvändande journalister fruktansvärt vidrigt, den som någonsin lyssnat på GS kan skapa sig en egen uppfattning, det journalister gör avslöjas i just GS de bedriver är opinionsbildning i ALLA lägen.

Kan någon tala om vad det högerextrema och rasistiska är i GS reportage NÅGON.

Kopplingen dom gör är väl att någon högerextrem sida (Nordfront eller vad den heter?) kanske citerat dom eller länkat till något klipp, vips så kan man säga att GS är kopplat till extremhögern.. det är på den nivån det är.
Citera
2017-03-03, 14:35
Medlem
A-party-with-martys avatar
Kan det vara som så att Eric även(förutom vänster & stigmatiseringen i samhället etc) är orolig för att besvikna nynasister känner att hans verkliga existens inte lever upp till bilden dom hade om honom?
Citera
2017-03-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Kan det vara som så att Eric även(förutom vänster & stigmatiseringen i samhället etc) är orolig för att besvikna nynasister känner att hans verkliga existens inte lever upp till bilden dom hade om honom?

Jag känner inga nynazister så jag har ingen aning. Men finns det verkligen någon koppling mellan nazism och GS? Jag menar att ingen kan väl rimligen tycka att det GS gör är nazistiskt?

Är inte den kopplingen något som MSM bara har skapat för att smutskasta GS?
Citera
2017-03-03, 15:06
Moderator
sm910difs avatar
Privatpersonen Erik har alltså haft fräckheten att ringa till journalister, människor uppbackade av stora mediehus och deras säkerhetsfunktioner, i deras yrkesroll och ställt kritiska frågor. Blir inte hyckleriet uppenbart för Expressen när de då, på grund av hur obehagligt detta i deras ögon måste anses vara för de stackars journalisterna att få svara på frågor offentligt, tycker det är en självklarhet att de själva kan skicka ut en vapendömd brottsling för att göra oannonserade hembesök för ett rent uthängningsreportage? Mycket pinsam artikel och video i slutändan, inte minst med den överdrivet dramatiska musiken osv. Maktens ynkliga lakejer.
Senast redigerad av sm910dif 2017-03-03 kl. 15:09.
Citera
2017-03-03, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Jag känner inga nynazister så jag har ingen aning. Men finns det verkligen någon koppling mellan nazism och GS? Jag menar att ingen kan väl rimligen tycka att det GS gör är nazistiskt?

Är inte den kopplingen något som MSM bara har skapat för att smutskasta GS?

Nä det menar jag väl inte på att det gör. Skulle väl vara att han använder utryck som "vi nationella" men det är ju inte direkt nasistiskt. Eric sa väl själv att han inte var med i "Nordiska fronten" el vad dom heter då deras inställning till ras var lite väl ytlig men i övrigt var dom ej så osympatiska typ. Han var ju gäst hos några nationalist damer också(som faktiskt kritiserade hans klippning). Detta kan man ju tycka ter sig lite märkligt med tanke på omständigheterna när det gäller hans livssituation(utan att gå in på personliga detaljer). Men visst den balansgången kan väl vara gångbar. Det viktiga enligt mig är att man ej förespråkar våld el aktivt trakasserar individer. Jag diggar exempelvis ej muslimer & islam men jag tycker inte att man aktivt skall trakassera en muslimsk individ utan att dom har tagit sig friheter mot mig el dyl först.
Citera
2017-03-03, 15:08
Medlem
Att GS och de som gömmer sig anonymt bakom falska profiler skulle vara nynazister är inget jag känner igen, däremot läste jag på GS att dom öppet stöttar SD.

Att man ringer anonymt till makthavare, journalister osv tycker jag är bra, däremot skiljer sig GS på den punkten att dom klipper och klistrar i ljudfilerna och sen hänger ut dom på Youtube.
Dom tar inget ansvar för det dom publicerar och eventuella hot som sedan skulle kunna komma mot den personen har inte GS svarat på vad dom tycker.
De journalister som vill ha sitt jobb kvar jobbar efter den pressetik som finns, alltså ringer upp den man har pratat med, presenterar sig om vem man är och vill att den personen får bemöta det som kommit upp.
Det gör inte GS, när man lyssnar på det dom lagt upp så klipps och klistrar det rätt bra i ljudfilerna.

Det som faktiskt gör mig upprörd är när GS ringer en stackars växeltelefonist som dom sen lägger ut.
Lite skillnad på vad GS gör och vad dom flesta journalister gör även om det finns oärliga journalister också , de brukar iallafall inte få jobba kvar om man bryter mot pressetiken..
Citera
2017-03-03, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Att GS och de som gömmer sig anonymt bakom falska profiler skulle vara nynazister är inget jag känner igen, däremot läste jag på GS att dom öppet stöttar SD.

Att man ringer anonymt till makthavare, journalister osv tycker jag är bra, däremot skiljer sig GS på den punkten att dom klipper och klistrar i ljudfilerna och sen hänger ut dom på Youtube.
Dom tar inget ansvar för det dom publicerar och eventuella hot som sedan skulle kunna komma mot den personen har inte GS svarat på vad dom tycker.
De journalister som vill ha sitt jobb kvar jobbar efter den pressetik som finns, alltså ringer upp den man har pratat med, presenterar sig om vem man är och vill att den personen får bemöta det som kommit upp.
Det gör inte GS, när man lyssnar på det dom lagt upp så klipps och klistrar det rätt bra i ljudfilerna.

Det som faktiskt gör mig upprörd är när GS ringer en stackars växeltelefonist som dom sen lägger ut.
Lite skillnad på vad GS gör och vad dom flesta journalister gör även om det finns oärliga journalister också , de brukar iallafall inte få jobba kvar om man bryter mot pressetiken..

Håller med om att redigeringen är lite tveksamt men i övrigt inget konstigt med att dom är anonyma. Sen är det här ju ett hobbyprojekt för dom också varför skall man då behöva ta samma ansvar som ett fullblodsproffs?
Citera
2017-03-03, 15:15
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmellOfFlowerz
Well ja vad ska man säga, svårt när bägge sidor är idioter.

Ingen av sidorna är idioter. Den ena sidan är god (GS & Co) medan den andra sidan är extremt ond, vidrig och sjuk (Expressen, Bonnier-klanen och alla andra som jobbar för den globalistiska agendan).
Citera
2017-03-03, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AutistiskeBarron
Jaha, är det överraskande att ännu en "Sverigevän" visar sig vara en liten rädd fitta?

NATO bildades för att försvara västra Europa från den samhällsordning svenskarna nu befinner sig i. Det finns alltså utomordentligt goda skäl till rädsla.

Själv fruktar jag konsekvenserna av att som jag starkt vara emot massinvandringen samtidigt som jag glatt tänker tillbaka på det gamla, fina Sverige, när det gäller risken för förföljelse som skadar en svårt på den svenska arbetsmarknaden. Svenskt näringsliv och fack fruktar jag mer än våldsvänster och islamister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in