Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Som sagt, sluta fåna dig. Om du hade varit intresserad av företaget istället för att som du gjort hittills, spridit lögner om det ukranska företaget hade du googlat lite själv. Är det svårt?
Det flyttades nästan direkt efter att det skapats. Det har aldrig varit ett ryskt företag och kommer aldrig bli ett ryskt företag. Det kan du grina om hur länge du vill.
Det har jag redan svarat på nolla. Eftersom din ryska kollega "vedhuggare" desperat försökt motivera att vi svenskar (du ej inräknad) ska ta de ryska fascisternas sida mot de ukrainska hjältarna genom att senilt påstå att vi svenskar har något gemensamt med vår ryska fiende.
Vi kommer aldrig stå på de ryska mongolernas sida och vi har inget gemensamt med det ryska folket. Ukraina däremot är ett frihetsälskande folk som söker sig mot demokrati och välstånd.
Eh? Jag ställde en fråga i tråden om någon kände till rådande status för ukrainska företag. Ni från området får gärna svara på frågan.
Eller får man inte fråga i tråden om situationen i Ukraina? Bara kasta skit på mongoler och ryssar? Gör man inte det är man "ryss" enligt dig.
Nej vi svenskar har inget med er slaver att göra, varken ryssar, ukrainare eller andra slaver. Våra förfäder har utkämpat krig mot varandra, men jag anser ju att det är bättre att blicka framåt istället för att tjata om det som hänt tidigare.
Världen har förändrats och gårdagens fiende är morgondagens vän.
Att du inte är svensk är uppenbart (inte bara genom språkförbistringarna) då ukrainafrågan är så känslig för dig att du sitter dygnet runt och öser skit om saken. Ingen som helst kritik mot ditt land som målas upp som perfekt.
Men som jag sagt förut, jag förstår dig eftersom det knappast kan vara kul att se hur ens hemland blir totalt bortgjort gång på gång av dåligt ledarskap. Inte p.g.a. människorna i landet (d.v.s. ukrainarna), utan p.g.a. värdelösa ledare oberoende om de är pro-ryssar eller pro-väst.
Ryssland lider av samma problem, men inte i samma omfattning.
En enda fråga Xelious, (vi får se om du kan svara på den utan att skriva en massa dynga):
Menar du på fullt allvar att ukrainare har mer gemensamt med svenskar (och andra västerlänningar) än med ryssar och andra slaviska folk?
Jag talar nu inte om krig, folkmord, eller ryssarnas mongolgener.
Jag menar främst kultur, språk och tradition och de beröringspunkterna som är de viktigaste i en eventuell framtida integration mellan Ukraina och Västeuropa.
Ge mig en motivering till varför ukrainarna har mer gemensamt med oss i väst än med dem i öst.