2017-02-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimathotet
Vad tror du de kommer stå i historieböckerna? Att Zlatan gjorde några dåliga pass och hade fel touchs eller gjorde 2 mål?

Eller så kan man lika gärna matchen i efterhand om man vill ha en helhetsbild av någons insats? Och det gäller inte bara Zlatan utan även hos alla fotbollsspelare.
Citera
2017-02-26, 22:00
Medlem
Vilken spelare!
I absoluta toppen där med Messi.
Citera
2017-02-26, 22:01
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Självklart har han utmärkt sig i målprotokollet, vilket ingen har sagt emot. Däremot så är Zlatan en spelare vars kvalitéer knappast angränsar sig till att enbart göra och att man därför tittar på andra aspekter av hans spel. Om du har låga krav hos honom, så står det väl för dig. Zlatan gjorde en helt okej match sett över 90 minuter. Sedan så skall det skall det sägas att man kan göra en usel match i överlag även om man sätter några bollar i nätmaskerna, även om detta inte gäller för Zlatan idag.

Men tydligen så är det nämligen inte jag som ej förstår fotboll mellan oss två, utan snarare...

En anfallare är till största delen på planen för att göra mål. Så om Zlatan gör 2 mål vilket är typ 1,1-1,3 mål över snittet för honom och kanske runt 1,5 mål över snittet för anfallare i PL så gör han en riktigt bra match och är inte "annars kass" som du först hävda för att nu kalla det "okej".
Citera
2017-02-26, 22:15
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
En anfallare är till största delen på planen för att göra mål.
Nåja. Zlatan har dels ett ansvar i speluppbyggnad också, men framförallt har han ett enormt defensivt ansvar på fasta situationer, vilket blev tydligt idag eftersom Southampton var så farliga i luften. Det blir såklart inte jättemånga situationer per match, men de aktioner han hade defensivt idag är i klass med världens bästa mittbackar.

En kortare period lät United Pogba ta det där ansvaret. Det gick... inte bra. Nu är Zlatan tillbaka, och de ska vara riktigt glada för den strategin idag. Annars hade de nog släppt åtminstone en boll till.
Citera
2017-02-26, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
En anfallare är till största delen på planen för att göra mål. Så om Zlatan gör 2 mål vilket är typ 1,1-1,3 mål över snittet för honom och kanske runt 1,5 mål över snittet för anfallare i PL så gör han en riktigt bra match och är inte "annars kass" som du först hävda för att nu kalla det "okej".

I Zlatans fall så förväntas han även bidra i Uniteds anfallsspel p.g.a. hans speltekniska kvalitéer. Men vad vet egentligen jag som tydligen inte kan något om fotboll enligt dig... Som sagt, ingen förnekar att han gjorde bra ifrån sig målmässigt. Zlatan gjorde betydligt bättre ifrån sig spelmässigt i den andra halvleken och tar man hänsyn till hans mål, så var den en "okej match". Det var bara under den första halvleken som jag sade att han var "kass" spelmässigt, så det balanserar ut sig.

Men eftersom att du verkar vara insnöad på mål, så hade du väl tyckte att Zlatan inte alls utmärkte sig överhuvudtaget om han gjorde 0 mål även om han hade en stor influens i Uniteds anfallsspel. Statistik säger nämligen inte allt för att bedöma en spelares insats.
Senast redigerad av Hagoromo 2017-02-26 kl. 22:31.
Citera
2017-02-26, 22:32
Medlem
popparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Självklart har han utmärkt sig i målprotokollet, vilket ingen har sagt emot. Däremot så är Zlatan en spelare vars kvalitéer knappast angränsar sig till att enbart göra och att man därför tittar på andra aspekter av hans spel. Om du har låga krav hos honom, så står det väl för dig. Zlatan gjorde en helt okej match sett över 90 minuter. Sedan så skall det skall det sägas att man kan göra en usel match i överlag även om man sätter några bollar i nätmaskerna, även om detta inte gäller för Zlatan idag.

Men tydligen så är det nämligen inte jag som ej förstår fotboll mellan oss två, utan snarare...

haha, zlatan var väl en av de bättre i övrigt också eller vad missade jag?
förresten så kollade jag genom dina övriga inlägg i tråden och i dina ögon verkar det som att han aldrig någonsin gjort en godkänd match överlag. "trots målen och assisten idag så var han på sin höjd okej" osv, osv... det är så löjligt. och sedan fattar jag att det finns haters men du är en av få som envisas med att försöka förminska hans prestationer även när han gör bra matcher.

gör han hattrick i nästa CL-final så kommer du väl ändå komma med "trots tre mål idag så missade han många chanser och hade han varit så bra som folk säger så hade han gjort åtminstone 5 mål idag och inte tappat så många bollar . enbart godkänt insats i mina ögon."
Citera
2017-02-26, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popparen
haha, zlatan var väl en av de bättre i övrigt också eller vad missade jag?

Absolut, Zlatan var en av de bättre spelarna för Man Utd och det säger jag inte enbart för att gjorde det avgörande 3-2 målet. Du kanske missade den första halvleken där svensken var knappast övertygande, även om han var långtifrån ensam på den punkten hos Man Utd skall det sägas. Men det ändrar fortfarande inte min poäng.

Citat:
förresten så kollade jag genom dina övriga inlägg i tråden och i dina ögon verkar det som att han aldrig någonsin gjort en godkänd match överlag. "trots målen och assisten idag så var han på sin höjd okej" osv, osv... det är så löjligt

och sedan fattar jag att det finns haters men du är en av få som envisas med att försöka förminska hans prestationer även när han gör bra matcher.[/quote]

Och sedan när skulle man vara en s.k. "hater" om man antyder att en spelare slår en dålig pass eller att ens frisparksmål var turlig p.g.a. det var en rejäl styrning? Bara som ett par exempel...

Eh, okej... Det är ju onekligen rätt motsägelsefullt från din sida eftersom att jag har berömt hans spel mot St Etienne under veckan samt gjorde bra ifrån sig mot Saints i den andra halvleken. Så jag har inga problem att hylla hans bra/dåliga aktioner när det är befogad.

Citat:
gör han hattrick i nästa CL-final så kommer du väl ändå komma med "trots tre mål idag så missade han många chanser och hade han varit så bra som folk säger så hade han gjort åtminstone 5 mål idag och inte tappat så många bollar . enbart godkänt insats i mina ögon."

Varför skulle man helt plötsligt inte kommentera en spelares generella insats även om matchen ifråga skulle råka vara en CL-final? Gör en spelare ett hattrick så är det såklart positivt att man hamnar i målprotokollet. Men om man är undermålig i allt annat under 90 minuter, så kan man inte rättfärdiga för att göra en "bra match". Hade sagt detta oavsett om spelaren ifråga hette Messi eller vem fan det än nu är. Du får du väldigt gärna förklara varför det ej är så fallet.

Btw, jag fetmarkerade meningen eftersom att jag vet inte riktigt varför du skulle insistera på att jag skulle ifrågasätta Zlatans kvalitéer som fotbollsspelare...
Citera
2017-02-26, 23:45
Medlem
Man kan tro att Zlatan spelar i både anfall, mittfält och backlinje.

I backlinjen vann han flera dueller och nickade bort bollen.
I mittfältet droppar han ner och agerar playmaker.
I anfallet gör han mål.

Tror ni han hade gjort det bra i mål?
Citera
2017-02-27, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Man kan tro att Zlatan spelar i både anfall, mittfält och backlinje.

I backlinjen vann han flera dueller och nickade bort bollen.
I mittfältet droppar han ner och agerar playmaker.
I anfallet gör han mål.

Tror ni han hade gjort det bra i mål?

Om han hade satsat på det från början så hade han blivit bland de bästa där också med tanke på att de fysiska förutsättningarna finns med hans längd.
Citera
2017-02-27, 10:31
Medlem
arazals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Faktiskt otroligt vilken jävla idrottsman den här mannen är.
Tänk om han hade börjat med orientering istället?
ja tänk om
Citera
2017-02-27, 10:55
Medlem
56ks avatar
Man United spelade dåligt igår och det var egentligen inte först en bit in i andra halvlek som spelarna insåg att om vi inte taggar till så kommer vi att förlora.
Just nu lever united på Zlatans mål och enskilda prestationer men Martial gör inte en soloräd med mål varje match och Pogbas långskott sitter sällan i mål.
Ska united ta en topp fyra plats behöver de börja spela som ett lag och att spelarna höjer sig en nivå.
Denna titel vann de med lite flyt inte för att de var det bättre laget.
Spelar united så här dåligt så kommer de få det svårt i både EL, liga och FA cup framöver OM inte martial sätter sin soloräd och pogba får in sitt långskott för att det förstår ju vem som helst att zlatan kommer inte snitta 2 mål per match.

Nu nämnde jag martial och pogba men ni kan byta ut dem mot rashford, lingaard, mkhitaryan etc.
Citera
2017-02-27, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Denna titel vann de med lite flyt inte för att de var det bättre laget.
Southampton var det bättre laget men ta hänsyn till att man inte spelat en match på 15 dagar och var utvilade, taggade till 100%. United i sin tur har spelat 3 matcher under samma period.

Men visst det är ingen ursäkt och laget behöver spela betydligt bättre framöver för att ha en chans att nå topp 4 vilket jag också tror man lär göra med tanke på att matchen igår var bland det sämsta hittills(Z undantagen). Det är också uppenbart att Mikitarian blivit lite av nyckelspelare i anfallet och saknades rejält igår imo. Lite oroväckande var dock det undermåliga försvarsspelet, utöver målen så spelade Zlatan en viktig roll i försvarsspelet och var utmärkt i fasta situationer, räddade många bollar. United ska vara glada att man hade Ibra igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in