Citat:
Ursprungligen postat av
popparen
haha, zlatan var väl en av de bättre i övrigt också eller vad missade jag?
Absolut, Zlatan var en av de bättre spelarna för Man Utd och det säger jag inte enbart för att gjorde det avgörande 3-2 målet. Du kanske missade den första halvleken där svensken var knappast övertygande, även om han var långtifrån ensam på den punkten hos Man Utd skall det sägas. Men det ändrar fortfarande inte min poäng.
Citat:
förresten så kollade jag genom dina övriga inlägg i tråden och i dina ögon verkar det som att han aldrig någonsin gjort en godkänd match överlag. "trots målen och assisten idag så var han på sin höjd okej" osv, osv...

det är så löjligt
och sedan fattar jag att det finns haters men du är en av få som envisas med att försöka förminska hans prestationer även när han gör bra matcher.[/quote]
Och sedan när skulle man vara en s.k. "hater" om man antyder att en spelare slår en dålig pass eller att ens frisparksmål var turlig p.g.a. det var en rejäl styrning? Bara som ett par exempel...
Eh, okej... Det är ju onekligen rätt motsägelsefullt från din sida eftersom att jag har berömt hans spel mot St Etienne under veckan samt gjorde bra ifrån sig mot Saints i den andra halvleken. Så jag har inga problem att hylla hans bra/dåliga aktioner när det är befogad.
Citat:
gör han hattrick i nästa CL-final så kommer du väl ändå komma med "trots tre mål idag så missade han många chanser och hade han varit så bra som folk säger så hade han gjort åtminstone 5 mål idag och inte tappat så många bollar . enbart godkänt insats i mina ögon."
Varför skulle man helt plötsligt inte kommentera en spelares generella insats även om matchen ifråga skulle råka vara en CL-final? Gör en spelare ett hattrick så är det såklart positivt att man hamnar i målprotokollet. Men om man är undermålig i allt annat under 90 minuter, så kan man inte rättfärdiga för att göra en "bra match". Hade sagt detta oavsett om spelaren ifråga hette Messi eller vem fan det än nu är. Du får du väldigt gärna förklara varför det ej är så fallet.
Btw, jag fetmarkerade meningen eftersom att jag vet inte riktigt varför du skulle insistera på att jag skulle ifrågasätta Zlatans kvalitéer som fotbollsspelare...