2017-02-26, 19:57
Bannlyst
Jag är glad att jag får leva i Zlatans tid.
Citera
2017-02-26, 20:07
Medlem
Under EL-matchen mot St Etienne på bortaplan i mitten av veckan, gjorde Zlatan förvisso inga mål men var han å andra sidan väldigt delaktig för Man Utds anfallsspel. Skapade ytor och gjorde gjorde en rad bra löpningar in mot boxen. Lyckades behålla bollen inom laget väl. Blev felaktigt avvinkad för offside när Zlatan just hade 1v1 situation med målvakten.

Och kvällens match mot Southampton i EFL-finalen, så fick Zlatan en riktigt bra tillslag när han gjorde sitt frisparksmål, även om killen med nummer 8 i muren kunde ha hoppat för att förhindra bollen och att Foster kunde ha gjort en räddning i.o.m. att den inte var välplacerad. Gjorde sedan nickmål tack vare sitt rörelsemönster inne i boxen samt ett fint inlägg från Herrera. Annars så kass (iallafall under den första halvleken) där han missade passningar, dålig förstatouch o.s.v. Höjde sig markant i den andra halvleken.
Senast redigerad av Hagoromo 2017-02-26 kl. 20:57.
Citera
2017-02-26, 20:25
Medlem
P.Gs avatar
Det absolut snyggaste med 3-2-målet är ju hur han nästan flyter in i den tomma ytan framför mål.
Citera
2017-02-26, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Tror aldrig han har gjort så här många nickmål förut i sin karriär.

Har också tänkt på det, det måste vara 10 st?
Citera
2017-02-26, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Under EL-matchen mot St Etienne på bortaplan i mitten av veckan, gjorde Zlatan förvisso inga mål men var han å andra sidan väldigt delaktig för Man Utds anfallsspel. Skapade ytor och gjorde gjorde en rad bra löpningar in mot boxen. Lyckades behålla bollen inom laget väl. Blev felaktigt avvinkad för offside när Zlatan just hade 1v1 situation med målvakten.

Och kvällens match mot Southampton i EFL-finalen, så fick Zlatan en riktigt bra tillslag när han gjorde sitt frisparksmål, även om killen med nummer 8 i muren kunde ha hoppat för att förhindra bollen och att Foster kunde ha gjort en räddning i.o.m. att den inte var välplacerad. Gjorde sedan nickmål tack vare sitt rörelsemönster inne i boxen samt ett fint inlägg från Herrera. Annars så kass (iallafall under den första halvleken) där han missade passningar, dålig förstatouch o.s.v. Höjde sig markant i den andra halvleken.
Älskar hur du måste få med att han var kass och negativitet trots 2 mål och vinst i cupfinalen. Bara älskar det. Ni Zlatan hatare är för roliga ibland. Vad ska han göra för att vara bra i era ögon? Seriöst.
Citera
2017-02-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimathotet
Älskar hur du måste få med att han var kass och negativitet trots 2 mål och vinst i cupfinalen. Bara älskar det. Ni Zlatan hatare är för roliga ibland. Vad ska han göra för att vara bra i era ögon? Seriöst.

Gör han hattrick i nästa år CL-final så är det tack vare hans briljanta framspelare till lagkamrater och inte honom själv

Slösa inte bort ditt liv på energitjuvar! Ett av de viktigaste sakerna att ta till dig i ditt liv!
Citera
2017-02-26, 20:40
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Rashford såg genast att St Etienne försvaren lämnade sin markering till Zlatan och leverade bollen till honom. Knappast var den en slumpboll som du försöker beskriva...
Inte en slumpboll, intentionen var fin från Rashford och jag förringar inte hans prestation. Men gå och kolla på repriser av det målet så ser du att bollen som Rashford spelade förmodligen hade gått förbi Zlatan då han var stillastående. Lyckligtvis fick målvakten en hand på bollen vilket förde den perfekt fram till Zlatan. Om du ändå inte håller med så kan vi lämna diskussionen.
Citera
2017-02-26, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det absolut snyggaste med 3-2-målet är ju hur han nästan flyter in i den tomma ytan framför mål.

Zlatan såg att den mörkhyade spelaren joggade sig fram och gick sedan bakom honom i.o.m. att det uppstod en tom yta mellan honom och den andre Southampton-försvaren. Vilket var såklart kalkylerat från Zlatan.

Citat:
Ursprungligen postat av klimathotet
Älskar hur du måste få med att han var kass och negativitet trots 2 mål och vinst i cupfinalen. Bara älskar det.

Till skillnad från dig, så ser nämligen inte alla matchen via Livescore. Mål i all ära, men det är sannerligen inte allt.

Zlatan var inget att hänga upp i granen under den första halvleken p.g.a. vad jag nämnde tidigare och det står jag fortfarande fast vid. Men vad skall man egentligen förvänta sig från en fanboy när man uttrycker en åsikt som kanske inte faller väl i smaken hos denne...

Citat:
Ni Zlatan hatare är för roliga ibland. Vad ska han göra för att vara bra i era ögon? Seriöst.

Åh, så jag är en hater?
Isåfall så är du en (trumvirvel) fanboy. Vilket är ganska rimligt av att döma ditt inlägg. Jag har nämligen inga problem att lyfta fram när Zlatan gör både bra och dåligt ifrån sig.

Allt är nämligen inte svart och vitt.
Citera
2017-02-26, 21:05
Medlem
''I came to win and I'm winning''

Zlatan Ibrahimović - 26th February 2017
Citera
2017-02-26, 21:19
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Zlatan såg att den mörkhyade spelaren joggade sig fram och gick sedan bakom honom i.o.m. att det uppstod en tom yta mellan honom och den andre Southampton-försvaren. Vilket var såklart kalkylerat från Zlatan.

Till skillnad från dig, så ser nämligen inte alla matchen via Livescore. Mål i all ära, men det är sannerligen inte allt.

Zlatan var inget att hänga upp i granen under den första halvleken p.g.a. vad jag nämnde tidigare och det står jag fortfarande fast vid. Men vad skall man egentligen förvänta sig från en fanboy när man uttrycker en åsikt som kanske inte faller väl i smaken hos denne...

Åh, så jag är en hater?
Isåfall så är du en (trumvirvel) fanboy. Vilket är ganska rimligt av att döma ditt inlägg. Jag har nämligen inga problem att lyfta fram när Zlatan gör både bra och dåligt ifrån sig.

Han gjorde två mål och united vann. Enough said! (sen kan du gnälla om någon dålig touch, löpning osv osv bäst fan du vill, vi andra som kan något om fotboll vet att ifall en anfallare gör två mål under 90 minuter så är han inte "kass")
Citera
2017-02-26, 21:36
Bannlyst
Citat:

Åh, så jag är en hater?

Vad tror du de kommer stå i historieböckerna? Att Zlatan gjorde några dåliga pass och hade fel touchs eller gjorde 2 mål?
Citera
2017-02-26, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Han gjorde två mål och united vann. Enough said! (sen kan du gnälla om någon dålig touch, löpning osv osv bäst fan du vill, vi andra som kan något om fotboll vet att ifall en anfallare gör två mål under 90 minuter så är han inte "kass")

Självklart har han utmärkt sig i målprotokollet, vilket ingen har sagt emot. Däremot så är Zlatan en spelare vars kvalitéer knappast angränsar sig till att enbart göra och att man därför tittar på andra aspekter av hans spel. Om du har låga krav hos honom, så står det väl för dig. Zlatan gjorde en helt okej match sett över 90 minuter. Sedan så skall det skall det sägas att man kan göra en usel match i överlag även om man sätter några bollar i nätmaskerna, även om detta inte gäller för Zlatan idag.

Men tydligen så är det nämligen inte jag som ej förstår fotboll mellan oss två, utan snarare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in