2017-02-27, 10:25
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av energica
Min teori på fortsättningen är. Stefan är inte död. Han hade skottsäker väst på sej.Eller så var det lösa skott. Han samarbetade med polisen för att skydda Chippen. Och råttan skulle avslöjas så dom kunde börja med Krajina .Polisen skulle strax innan basketmatchen skapa en ny profil . Och den profilen handlade om Stefan.. Men men som sagt det är bara mina fantasier on hur fortsättningen kan se ut.

satt inte kulan i huvudet ?

kollade i slow-motion nu och man ser inte ens något blod 😂
Senast redigerad av mjohan84 2017-02-27 kl. 10:30.
Citera
2017-02-27, 11:51
Medlem
Haha. Det här är en riktigt rolig serie. Så många grodor och konstigheter var det länge sedan man såg.
( Och gud skall veta att det finns stor konkurrens )
Ett exempel till: Hur lätt hade det inte varit att googla på revisorfirmanamnet, hur länge har dom funnits, stämmer adressen, omsättning? etc. etc.

Men samtidigt kan man inte låta bli att titta, det är lite spännande men också kul att se vilka stolligheter som kommer härnest!
Citera
2017-02-27, 11:58
Medlem
sfrges avatar
Gillar verkligen den här serien än så länge. Denne Alexej Manvelov som spelar Davor har verkligen den där gangsterlooken. Snyggt klädd, stilig och alltid en belevad stil. Adam Pålson kanske är lite väl stel i sin roll.
Men jäklar vad sexig och attraktiv juggmorsan är. Välsvarvad äldre kvinna. En sån som man drömmer om skulle ragga upp en bara rakt av så där.
Citera
2017-02-27, 12:00
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leroy43
Haha. Det här är en riktigt rolig serie. Så många grodor och konstigheter var det länge sedan man såg.
Ett exempel till: Hur lätt hade det inte varit att googla på revisorfirmanamnet, hur länge har dom funnits, stämmer adressen, omsättning? etc. etc.

Men samtidigt kan man inte låta bli att titta, det är lite spännande men också kul att se vilka stolligheter som kommer härnest!

Var inte så överdrivet kritisk nu bara för att den är svensk.
Äntligen en bra svensk tv-serie. Spännande intrig, osv.
Ja, jag vet, det är många tabbar med telefon och saker som är lite sjuka, men finns lika många tabbar i Breaking Bad, Dexter osv. Man måste till med nödlösningar för att flytta handlingen framåt.
Bästa svenska på länge...
Citera
2017-02-27, 12:23
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:

Namnet/firman kan ju ha funnits som en polis/säpo-cover i flera år, men det såg lite fult ut med en upptejpad a4 på dörren som skylt...
Citera
2017-02-27, 12:43
Avslutad
Citat:

De kunde ha kollat upp om det verkligen var mammans födelsedag på Ratsit eller Birthday.
Citera
2017-02-27, 13:46
Medlem
utforskas avatar
Jag reagerade över hur juggmorsan kunde portkoden till revisor adressen.
Hur fick hon den, av Chippen eller ?

Förövrigt tror jag den nya identiteten dom skapade skall användas för Stefan.
Citera
2017-02-27, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
satt inte kulan i huvudet ?

kollade i slow-motion nu och man ser inte ens något blod 😂
Han kanske hade skottsäkert pannband? Eller så var det lösa skott?
Citera
2017-02-27, 14:22
Medlem
Citat:
Han kanske hade skottsäkert pannband? Eller så var det lösa skott?
Jag tror Davor vill ha en ordentlig förklaring av Stefan innan han tar livet av honom. Och Stefan ska ju gifta in sej i familjen.
Citera
2017-02-27, 14:27
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforska
Jag reagerade över hur juggmorsan kunde portkoden till revisor adressen.
Hur fick hon den, av Chippen eller ?

Förövrigt tror jag den nya identiteten dom skapade skall användas för Stefan.

När de sitter i soffan så säger Davor "Koden?". Jag tolkade det först som att det var till telefonen men antog sedan att det var till portdörren, eftersom jag inte har sett Chippen med en sådan telefon tidigare.
Citera
2017-02-27, 15:22
Medlem
Citat:
Min teori på fortsättningen är. Stefan är inte död. Han hade skottsäker väst på sej.Eller så var det lösa skott. Han samarbetade med polisen för att skydda Chippen. Och råttan skulle avslöjas så dom kunde börja med Krajina .Polisen skulle strax innan basketmatchen skapa en ny profil . Och den profilen handlade om Stefan.. Men men som sagt det är bara mina fantasier on hur fortsättningen kan se ut.
Kanske Davor bara ville testa Chippen om han var kapabel att "skjuta" en annan människa? Lösa skott.
Citera
2017-02-27, 15:58
Medlem
max02s avatar
Basketmatchen var ju bara ett skämt. Kunde inte bli mer uppenbart det var uppgjort.

Mycket i serien är bra och spännande, men för många scener som drar ner helhetsbetyget. Potenialen finns där, men allt utnyttjas inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in