2017-02-25, 22:00
Medlem
Tycker personligen att Loreen hade det bästa bidraget jag hört i årets tävling (kanske även totalt under de senaste åren) då den var unik och hade ett oerhört intressant instrumental med inspiration från mer "icke-mainstreama" håll. Sen har hon en jävla pipa också...
Antar att det inte uppskattas av den generella massan när det inte är radiovänligt.

Wiktoria kan ju inte gått vidare på något förrutom namnet? Var näst intill sämst ikväll enligt mig.
Citera
2017-02-25, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut koffe
Alla låtar finns nu på Spotify. Ska bli intressant att se vilka som får flest lyssnare det kommande dagarna. Jag tror Nano (som dom flesta verkar glömt bort) kommer slåss om segern.

Tittar man på tidigare vinnare så är det låtar som har tävlat i de senare deltävlingarna. Så hjärndöda är tyvärr befolkningen att en låt måste ligga färskt i minnet för att de ska komma ihåg att den var bra.
Citera
2017-02-25, 22:04
Medlem
Finns det nån schlagernörd här som kan svara på om någon låt från "andra chansen" vunnit finalen? Det känns ju lätt osannolikt eftersom alla de som går dit redan blivit "överröstade" av minst två låtar...
Citera
2017-02-25, 22:04
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adeless
Jojkaren kan nog ta hem rubbet! Grym pipa han hade! Mäktig låt!
Jag håller med. Den växer för varje lyssning. Kan nog vinna finalen.
Citera
2017-02-25, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZipoBibo5E8
Finns det nån schlagernörd här som kan svara på om någon låt från "andra chansen" vunnit finalen? Det känns ju lätt osannolikt eftersom alla de som går dit redan blivit "överröstade" av minst två låtar...

Robin Stjernberg gick till andra chansen men vann finalen. Det spelar ju ingen roll hur folket röstar när det är den utländska juryn som har sista ordet.
Citera
2017-02-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZipoBibo5E8

Jag är ingen schlagernörd, men som jag förstått det så röstar en internationell jury i finalen. Robin Stjernberg tog sig bl.a vidare från andra chansen och vann hela rubbet.
Citera
2017-02-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jag är ingen schlagernörd, men som jag förstått det så röstar en internationell jury i finalen. Robin Stjernberg tog sig bl.a vidare från andra chansen och vann hela rubbet.

Tackar.
Citera
2017-02-25, 22:07
Medlem
Det som fällde Loreen var att låten saknade melodi och tonartshöjning. Den hade INGENTING förutom en nyskapande ljudbild.
Citera
2017-02-25, 22:14
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Jon-Henrik kommer ta hem hela skiten. Min osvikliga vinnarlåtsindikator ståpäls på armarna säger så. Det brukar funka. Det har inte med "bra" att göra utan mitt undermedvetna som talar till mitt högre jag, som sätter en hundring på honom och tjejen, Amanita eller vad hon hette.

Wiktoria hade tagit sig vatten över huvudet, hon har inte röst eller kondis för att klara en sån här pass krävande låt. Förvånad över att hon tog sig direkt till final, hör inte folk hur skrikigt det är, att hon får slut på luft?

Axel har jag aldrig gillat, hade hellre haft lejontjejen från Vietnam till andra chansen, men hade på känn det skulle bli han. Han drar på växlarna med sin brännskada i vanlig ordning, nu fick man ju se alla ärren. Jag kan inte låta bli att tänka på om han har attiraljerna kvar eller ej. Med tanke på hur strömmen måste ledas ner genom ett eller båda ben kan jag tänka mig han är slät som en Baribiedocka... Nån som vet?

Loreen då... Bra dansnummer, Sia-wannabe men det kan man uthärda. Låten är väl extrem för mello och kommer åka ut. Minns inte hur den lät, bara "No statement"... Den hade inte kommit med alls om hon inte varit den hon är.

Tldr: Jon-Henrik vinner i finalen.
Citera
2017-02-25, 22:16
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Sanslös propaganda det har varit för Loreen under veckan och idag. SVT: "tjuvkika på Loreens repetition" osv osv. Det verkar verkligen som SVT ville att Loreen skulle gå till final, och givetvis eftersom det var året stora "multikulti-bidrag".

Härligt att svenska folket stod emot!
Citera
2017-02-25, 22:21
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Sanslös propaganda det har varit för Loreen under veckan och idag. SVT: "tjuvkika på Loreens repetition" osv osv. Det verkar verkligen som SVT ville att Loreen skulle gå till final, och givetvis eftersom det var året stora "multikulti-bidrag".

Härligt att svenska folket stod emot!
Vad tycker du om samen från Sydamerika då?
Citera
2017-02-25, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Äsch, nu är inte jag så insatt i melodifestivalen och mitt intresse för tävlingen är minst sagt sval. Men Har lyssnat på alla bidragen hittills och om man ska vara objektiv och lägger allt annat åt sidan så är den där jojka-låten en vinnarlåt. Zelmerlövs "interaktiva" videovägg - fast på golvet, Ljusklot och effekter, En schlager-tonhöjning med ett litet överraskande mellansegment, Rygg-mot-rygg duett, Carola-fläktar... Jo, låten tar antagligen hem hela skiten i Sverige och senare även i Europa för här är receptet klart från början till slut.

Det enda som enligt mig talar emot är att statistiskt sett så har låtar som kommit via andra chansen blivit starka i finalen eftersom man hört låtarna fler gånger och fått mer PR.
Självklart är du inte insatt intresserad eĺler statistiskt kunnig.Därtill är ju ditt inlägg alldeles för kort och och fritt från dumdristigt tyckande.😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in