Har kollat igenom årets kull idag i en ansträngning för att försöka förstå vad som triggar svenska folket enligt SVT.
Ganska snart inser jag vad som tidigare fått mig att avstå att se detta tingeltangel men beslutar mig för att härda ut för att visa mig själv stark och kunna motstå statlig propaganda.
Artisterna som uppträder är bara en liten del av bidraget. Bakom står stora produktionsbolag där miljonerna rullar på löpande band. Kanske ett och annat kulturbidrag här också?
Artisten är ett sött ansikte och ofta juckande kropp med en röst som knappt hörs genom alla dränkande kringarrangemang. (inspiration från stripklubbar? eller är det inspiration för stripklubbar? eller kanske det är så man dansar nuförtiden

)
I övrigt är bidragen lika de som framfördes för 20 år sen, enda skillnaden är att de numera är dopade med digitaleffekter och politiska budskap.
Produktionsbolagen borde synliggöras och namnges i sammanhanget särskilt som Loreens bidrag floppade och alla msmkritikerna ylade i högan sky över detta förräderi, de vet nog vad som satsats på denna säkra häst!