Jon Henrik Fjällgren kommer ro hem detta så enkelt är det, Owe kan man inte sända då gör vi bort oss för han kommer inte översätta låten till engelska men Jo Henriks passage med sin sångerska kan man översätta!
Loreen den får inte jag grepp om tyvärr den är så udda en låt i mello kan vara!
För min del hade gärna Alice fått gå vidare istället för Axel. Annars var det väl de bästa som vann idag. Inbördes ordning - direkt eller till andra chansen - orkar jag inte gå in på. Och Loreens låt var inte helt kass ändå.
Nu säger man ju varje år att melodifestivalen aldrig varit sämre, men finns det nån bra låt under denna upplaga?. Loreens låt va rena skämtet med PK propaganda
Äsch, nu är inte jag så insatt i melodifestivalen och mitt intresse för tävlingen är minst sagt sval. Men Har lyssnat på alla bidragen hittills och om man ska vara objektiv och lägger allt annat åt sidan så är den där jojka-låten en vinnarlåt. Zelmerlövs "interaktiva" videovägg - fast på golvet, Ljusklot och effekter, En schlager-tonhöjning med ett litet överraskande mellansegment, Rygg-mot-rygg duett, Carola-fläktar... Jo, låten tar antagligen hem hela skiten i Sverige och senare även i Europa för här är receptet klart från början till slut.
Det enda som enligt mig talar emot är att statistiskt sett så har låtar som kommit via andra chansen blivit starka i finalen eftersom man hört låtarna fler gånger och fått mer PR.
Hörde ingen hur Wictoria stod och gallskrek? Nu får svenska folket vakna.
Jo, jag hörde genrepet och varje ord hon "sjöng" lät ju skitfel. Kunde inte ens se henne gå till finalomgång i idol, så än mindre till final i melodifestivalen.