2017-02-25, 21:34
Medlem
DjPuttes avatar
Jon Henrik Fjällgren kommer ro hem detta så enkelt är det, Owe kan man inte sända då gör vi bort oss för han kommer inte översätta låten till engelska men Jo Henriks passage med sin sångerska kan man översätta!

Loreen den får inte jag grepp om tyvärr den är så udda en låt i mello kan vara!
Citera
2017-02-25, 21:34
Medlem
Jogens avatar
För min del hade gärna Alice fått gå vidare istället för Axel. Annars var det väl de bästa som vann idag. Inbördes ordning - direkt eller till andra chansen - orkar jag inte gå in på. Och Loreens låt var inte helt kass ändå.
Citera
2017-02-25, 21:35
Medlem
xcoms avatar
Nu säger man ju varje år att melodifestivalen aldrig varit sämre, men finns det nån bra låt under denna upplaga?. Loreens låt va rena skämtet med PK propaganda
Citera
2017-02-25, 21:35
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Glad att Jon gick till final men bara lite synd att hans låt är så mycket sämre än hans tidigare.

Låten han vann Talang med

Jag är fri i MF 2015.

På tal om Jon-Henriks samiskhet: https://youtu.be/Uy3flbDe__E?t=139

"Flashbacktroll" nämns för övrigt senare i låten - vilken är underbar.
Citera
2017-02-25, 21:37
Medlem
Nano min favorit någon som håller med?
Citera
2017-02-25, 21:37
Medlem
MrFreds avatar
Tro mig, Loren kommer att ta sig vidare fran andra chansen och sedan kommer de internantionella rösterna skjuta henne rakt till eurovision.

Jag menar kom igen, Wiktoria? Vilken sopa
Citera
2017-02-25, 21:38
Medlem
Snubchurps avatar
Tänka sig att det till och med blev för mycket propaganda för Mello-svennen att man bara skickade Loreen till andra chansen :O
Citera
2017-02-25, 21:39
Medlem
Hörde ingen hur Wictoria stod och gallskrek? Nu får svenska folket vakna.
Citera
2017-02-25, 21:40
Medlem
Äsch, nu är inte jag så insatt i melodifestivalen och mitt intresse för tävlingen är minst sagt sval. Men Har lyssnat på alla bidragen hittills och om man ska vara objektiv och lägger allt annat åt sidan så är den där jojka-låten en vinnarlåt. Zelmerlövs "interaktiva" videovägg - fast på golvet, Ljusklot och effekter, En schlager-tonhöjning med ett litet överraskande mellansegment, Rygg-mot-rygg duett, Carola-fläktar... Jo, låten tar antagligen hem hela skiten i Sverige och senare även i Europa för här är receptet klart från början till slut.

Det enda som enligt mig talar emot är att statistiskt sett så har låtar som kommit via andra chansen blivit starka i finalen eftersom man hört låtarna fler gånger och fått mer PR.
Citera
2017-02-25, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Hörde ingen hur Wictoria stod och gallskrek? Nu får svenska folket vakna.

Jo, jag hörde genrepet och varje ord hon "sjöng" lät ju skitfel. Kunde inte ens se henne gå till finalomgång i idol, så än mindre till final i melodifestivalen.
Citera
2017-02-25, 21:42
Medlem
Har lyssnat igenom alla bidrag som är i andra chansen och som gått till final.

Tror det blir en jämn kamp mellan Boris Rene, Nano och Jon Henrik. Boris Rene skräller och tar hem allt.
Citera
2017-02-25, 21:43
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wristcutter
Jon Henrik till final ÖVER Loreen? Snälla. Men men men men. Loreen gör en Robin Stjernberg. Tro mig.

Jon Henrik var ju det enda bidrag som inte var totalt värdelöst.

Loreens låt var ju katastrofal på mer än ett sätt. Vad förväntade hon sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in