2017-03-12, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Många som klagar på den internationella juryn, men enligt mig är det appen som är den största boven. När så många kan rösta på samtliga bidrag gratis fem gånger blir rösterna för jämnt fördelade. Det skiljde bara ca 5 procentenheter mellan det bidrag som fick minst antal röster (Lisa Ajax på 6.2%) och det som fick flest (Nano på 11.9%). Det kan jämföras med 2014, före appen introducerades, då Sanna Nielsen fick 25.8% medan den som fick lägst bara hade 3%.

Det innebär att det alltid kommer vara relativt jämnt i folket röster vilket i sin tur leder till att juryn avgör.

Jag är hundra procent enig i detta.. lägg ner den jävla gratisröstning eller gör om den.
10 gratis hjärtröster= 1/2-1 telefonröst så blir det jämnare..
Citera
2017-03-12, 00:14
Medlem
Citat:
Många som klagar på den internationella juryn, men enligt mig är det appen som är den största boven. När så många kan rösta på samtliga bidrag gratis fem gånger blir rösterna för jämnt fördelade. Det skiljde bara ca 5 procentenheter mellan det bidrag som fick minst antal röster (Lisa Ajax på 6.2%) och det som fick flest (Nano på 11.9%). Det kan jämföras med 2014, före appen introducerades, då Sanna Nielsen fick 25.8% medan den som fick lägst bara hade 3%.

Det innebär att det alltid kommer vara relativt jämnt i folket röster vilket i sin tur leder till att juryn avgör.
Ja det är galet att hjärtrösterna räknas. Vet folk som röstar lite hipp som häpp med dem, låter sina tvååriga barn rösta osv. Kostar det pengar att rösta så tar man bort folk som egentligen inte bryr sig och "lallröster".
Citera
2017-03-12, 00:21
Medlem
Bananhalkarens avatar
Citat:

Exakt vad jag tänkte på också. Då hjärtröster är gratis slänger folk ut dem hej vilt till allt de tycker låter lite bra vilket jämnar ut poängfördelningen. Samma sak 2015 också innan appen introducerats då Måns fick 166 poäng och lägsta fick 4...
Citera
2017-03-12, 00:23
Medlem
Citat:

Precis! Ändringar måste göras, jävlat omgående
Citera
2017-03-12, 00:48
Medlem
frdks avatar
apprösterna förstörde ytterligare en melodifestival.
hur inkompetent får ett produktionsteam vara.

Att bara 32% av svenska folket tycker rätt låt vann säger allt.

Tycker mest synd om deltagarna som inte får vara med och tävla på lika vilkor.
Produktionsteamet vill flytta mer och mer makt över till de internationella rösterna och negligera folkets röst. Fruktansvärt!
Citera
2017-03-12, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk

Produktionsteamet vill flytta mer och mer makt över till de internationella rösterna och negligera folkets röst. Fruktansvärt!

Vaddå 32%? Var har du fått den siffran ifrån?
Citera
2017-03-12, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk

Säger det verkligen allt? Jag tycker att det är ganska bra med tanke på att det var 12 bidrag och folk tycker olika.
Citera
2017-03-12, 01:12
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Jag undrar hur folkets röster såg ut om man räknar bort apprösterna? Kan tänka mig att t.ex. Owe och Jon Henrik hade legat bättre till då eftersom de verkar gå hem mer hos äldre målgrupper.
Citera
2017-03-12, 01:27
Medlem
får hoppas att detta inte kommer påverka robin bengtsson negativt i den fortsatta karriären. han verkar sympatisk.
Citera
2017-03-12, 01:27
Medlem
Lostworlds avatar
Norge har också en internationell jury men hanterar det mycket bättre:

Först utgjorde folkets röst 50 procent och juryns röster 50, men då fyra favoriter hade utsetts, nollställdes rösterna. I den slutgiltiga så kallade gullfinalen var det bara tittarnas röster som räknades.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/koeqv/folket-valde-norsk-eurovision-duo--trots-jury

För övrigt så är det sjukt att Christer Björkman tycks ha ett livstidskontrakt med SVT. Styr allting som en ren diktator.
Citera
2017-03-12, 01:40
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan
får hoppas att detta inte kommer påverka robin bengtsson negativt i den fortsatta karriären. han verkar sympatisk.
Synd bara att det var en skitlåt, inte många text rader i den, otroligt tjatig, men vissa tycks gilla det/den, ok då.
Citera
2017-03-12, 01:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Dismissed var utan tvekan bäst i årets Melodifestival men trots detta kom dom inte ända till final, glöm bort de skäggiga HBTQ-männens utseende nu utan lyssna på låten, helt otrolig faktiskt och jävligt bra. Den där Nano har också vissa kvaliteer om man jämför med resten av bottendyngan som bubblade upp till ytan i finalen igår kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in